آخرین اخبار
مددکار اجتماعی در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

افزایش آمار اعتیاد بانوان؛ تهدیدی برای خانواده

مددکار اجتماعی گفت: آمار بانوان معتاد در کشور افزایش یافته است و این زنگ خطر جدی برای بنیان خانواده است.
اشتراک گذاری
09 آبان 1402
132 بازدید
کد مطلب : 1218

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ مهدیه غلامی در گفتگو با «البرزخاتون» گفت: آمار بانوان معتاد در کشور افزایش یافته است و این مهم زنگ خطر جدی برای بنیان خانواده است.

مددکار اجتماعی ادامه داد: در گذشته آمار اعتیاد بانوان بسیار پایین بود اما در سایه افزایش فشار‌های روانی در خانواده این آمار افزایش یافته است.

وی افزود: علل بسیاری از اعتیاد بانوان به خانواده برمی‌گردد زیرا نیاز آن‌ها در خانه تأمین نشده و در ارتباط با یک دوست ناسالم، در دام اعتیاد افتادند.

غلامی تصریح کرد: برخی از دختران جوان نیز با یک بار امتحان این مواد در دام اعتیاد افتادند و انتخاب دوست بسیار مهم است زیرا مسیر زندگی افراد تغییر می‌کند.

این مددکار اجتماعی گفت: سیگار و قلیان سکوی ورود به دام اعتیاد است و در برخی از خانواده‌ها عادی‌انگاری شده که فرزندان این خانه‎‌ها بیشتر در معرض اعتیاد قرار دارند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها از کنار سیگار و قلیان کشیدن فرزندان ساده نگذرند، به و‌یژه دختران جوان که قرار است مادران آینده باشند.

غلامی تأکید کرد: خانواده پناهگاه امنی است که در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود و دختران جوان نباید فریب دروغ‌های رسانه‌ای غرب را بخورند.

این مددکار افزود: رسانه ملی باید با ساخت آثار فاخر بانوان را متوجه آسیب‌های مخرب اعتیاد و به ویژه قلیان و سیگار کنند زیرا ورود به این راه دامی است که مسیر زندگی شما را به نابودی می‌کشاند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی بتوانیم آمار اعتیاد را کاهش دهیم زیرا با اعتیاد زنان یک خانواده متلاشی می‌شود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *