آخرین اخبار
مشاور خانواده در گفتگو با «البرزخاتون»:

استقلال زوجین، رمز موفقیت زندگی مشترک است

مشاور خانواده با بیان اینکه زوجین برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش نیازمند استقلال هستند، گفت: مادران و پدران باید مراقبت رفتار خود باشند.
اشتراک گذاری
16 آبان 1402
129 بازدید
کد مطلب : 1712
به گزارش گروه بانو چه خبر«البرزخاتون»؛ زهرا محبی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: چالش بین عروس و مادرشوهر از قدیم رایج بوده، اما مدیریت این چالش با درایت خوب مردان به راحتی قابل حل است.

مشاور خانواده ادامه داد: همیشه مادرشوهر‌ها به دلیل علاقه بیش از حد اقداماتی انجام می‌دهند که باعث رنجش عروس خانواده می‌شود.

وی با بیان اینکه زوجین برای داشتن یک زندگی رضایتبخش نیازمند استقلال هستند، افزود: مادران و پدران باید مراقبت رفتار خود باشند زیرا کوچکترین اقدامات باعث ایجاد رنجش از سمت زن و مرد شده و گاهی این دخالت‌ها به طلاق منجر می‌شود.

محبی تصریح کرد: اگرچه اکنون تعداد مراجعات در این خصوص از سمت زوجین کم است، اما وقتی مراجعه‌ای به این مهم به مشاور ختم می‌شود یعنی مرد وابسته به والدین است و نمی‌تواند رابطه زندگی مشترک خود را با خانواده مدیریت کند و زن از این مهم رنج می‌برد.

وی گفت: پنج سال ابتدائی زندگی، حساس‌ترین روز‌های زندگی است و زوجین باید مراقب این سال‌های حساس باشند زیرا تنش بالا است و باید با مدیریت همدیگر بتوانند شیرینی زندگی را حفظ کنند.

این مشاور ادامه داد: حال اگر تنش والدین وارد این دوران حساس شود، رابطه زوجین دچار چالش‌های بیشتری می‌شود و گاهی از کنترل آن‌ها خارج می‌شود.

محبی افزود: در تمام زندگی‌های مشترک تنش و دعوا وجود دارد، زیرا بالاخره دو فرد با تفاوت دیدگاه و عقاید قرار است با هم زندگی را شروع کنند و شناخت دقیق تفاوت‌ها باعث می‌شود که زوجین بتوانند این تنش‌ها را مدیریت کنند تا به بیرون از خانواده کشیده نشود.

وی تأکید کرد: تنش‌ها نباید بین زوجین زیاد شود و دلخوری‌ها باید به ساعت نکشیده از بین برود، همیشه یک نفر باید گذشت کند و معمولاً گذشت از طرف شخص پخته‌تر در زندگی صورت می‌گیرد.

این مشاور در خاتمه خاطرنشان کرد: باید حال خوب دوران عقد در زندگی مشترک حفظ شود و هر دو طرف باید برای این مهم تلاش کنند و اجازه ندهند که مشکلات بر زندگی غلبه کنند زیرا همه زندگی‌ها سختی دارند و مهم مدیریت و برخورد با آن‌ها است.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *