آخرین اخبار
مدرس حوزه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

احیای هویت گمشده نوجوانان با سبک زندگی فاطمی

مدرس حوزه گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه (س) می‌تواند هویت گمشده نسل نوجوان و جوان را برگرداند.
اشتراک گذاری
21 آذر 1402
79 بازدید
کد مطلب : 5200

هدیه خادمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: هر شخصی بنا بر رشد روحی و بیداری که دارد، می‌تواند از قرآن بهره ببرد.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: شناخت حضرت زهرا (س) مراحل و مراتبی دارد که هرچه انسان به معرفت بانوی دو عالم بیشتر پی ببرد، قلبش را مهیا و ظرفیتی ایجاد کند و از این محبت بیشتر دریافت کند، درجات‌ایمانی او رشد می‌‎کند.

وی افزود: امروز بخش قابل توجهی از عموم جامعه شناخت کاملی از بانوی دو عالم ندارند و این عدم شناخت باعث شده که دشمن جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

خادمی تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «منظور از «لیله» حضرت فاطمه (س) است و منظور از «القدر» خداوند است، پس هر کس بتواند فاطمه (س) را آن طور که باید، بشناسد شب قدر را درک کرده است. »

این مدرس حوزه گفت: متأسفانه شناخت کاملی نسبت به حضرت فاطمه (س) نداریم، زیرا اگر این شناخت عمیق صورت می‌گرفت دیگر در جامعه فردی بی‌حجاب نمی‌دیدیم.

وی ادامه داد: امام زمان (عج) در توقیعى به خط مبارک خود بعد از دعا براى دور ماندن شیعیان از ضلالت و فتنه‌ها و درخواست روح یقین و عاقبت به خیرى آن‌ها و تذکر به امورى چند مى فرماید: «وَ فِی ابْنَهِ رَسُولِ اللَّهِ(صلى الله علیه و آله) لِی أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ»(۱)؛ (فاطمه دختر رسول خدا(صلى الله علیه و آله) براى من اسوه و الگویى نیکوست».

خادمی افزود: ایام فاطمیه فرصت خوبی برای توصیه مقام معظم رهبری یعنی جهاد تببین است، زیرا دشمن شبانه‌روز تلاش می‌کند که نسل آینده را از سبک زندگی فاطمی دور کند و ما باید روشنگری کنیم.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: شناخت حضرت فاطمه (س) بین نسل نوجوان و جوان ضروری است، زیرا این نسل دچار بحران هویت شده‌اند و سبک زندگی حضرت فاطمه (س) می‌تواند هویت گمشده این نسل را برگرداند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *