آخرین اخبار
مشاور خانواده در گفتگو با «البرزخاتون»:

آسیب‌های فضای مجازی به خانواده رسید

مشاور خانواده گفت: علل بخشی از طلاق‌های امروزی به فضای مجازی برمی‌گردد، زیرا این فضا سطح توقع زوجین از همدیگر را افزایش می‌دهد.
اشتراک گذاری
09 آبان 1402
100 بازدید
کد مطلب : 1110

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ محدثه میرزائی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: زوجین باید در زمانی که در کانون خانواده هستند، ساعات حضور خود در فضای مجازی را به حداقل برسانند.

مشاور خانواده ادامه داد: امروز فضای مجازی بر زندگی افراد تأثیر گذاشته و ساعات گفتگو بین زوجین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: علل بخشی از طلاق‌های امروزی به فضای مجازی برمی‌گردد، زیرا این فضا سطح توقع زوجین از همدیگر را افزایش می‌دهد.

میرزائی تأکید کرد: زوجین باید باور داشته باشند که کمبود‌ها جزئی از واقعیت‌های زندگی است و در همه خانواده‌ها وجود دارد.

مشاور خانواده گفت: اینستاگرام مستقیماً بر سبک زندگی افراد جامعه تأثیر گذاشته است و افراد زیادی به سمت سبک زندگی غربی گرایش پیدا کرده‌اند.

وی بیان کرد: غرب خود از نداشتن خانواده متضرر شده، تا جایی که برای جبران نیروی انسانی خود به تکنولوژی متوسل شده است.

میرزائی ادامه داد: فضای مجازی حتی در افراد نیاز کاذب ایجاد می‌کند و پس از به دست آوردن آن نیاز شما احساس خوشحالی ندارید و پس از مدتی حتی گلایه دارید.

مشاور خانواده افزود: شبکه‌های اجتماعی روحیه فردگرایی را در افراد تقویت می‌کند و این روحیه برای کانون خانواده مخرب است، بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که فردگرایی در خانواده مشکل‌ساز نشود.

وی تأکید کرد: زوجین بسیاری به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند و از اینکه زوج یا زوجه خود در کانون خانواده به طور مداوم گوشی به دست است، گلایه دارند، زیرا این مهارت زن و مرد است که رابطه پیش از ازدواج (گفتگو کردن و عشق ورزیدن) را با ترفند‌هایی بعد از ازدواج حفظ و استمرار دهد.

میرزائی در خاتمه خاطرنشان کرد: دنیای مجازی همانند چاقویی است که می‌توان استفاده مفید و مضر از آن انجام داد، اما این مهارت زوجین است که نگذارند آسیب‌های فضای مجازی دامن زندگی آن‌ها را بگیرد، زیرا هدف دشمن در جنگ شناختی، تخریب بنیان خانواده است.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *