آخرین اخبار
«البرزخاتون»/ فعال رسانه به شبهه پاسخ داد:

آیا بی‌حجابی، بی‌دینی نیست؟

فعال رسانه گفت: بعضی‌ها می‌گویند که بی‌حجابی بی‌دینی نیست، دلت پاک باشد. امروز می‌خواهیم پیرامون این شبهه پاسخ سؤال مخاطب را دهیم.
اشتراک گذاری
07 آبان 1402
727 بازدید
کد مطلب : 965

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ فاطمه خاک‌زاد در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: بعضی‌ها به اشتباه می‌گویند که بی‌حجابی بی‌دینی نیست، دلت پاک باشد. امروز می‌خواهیم پیرامون این شبهه با مخاطبان عزیز صحبت کنیم.

فعال رسانه ادامه داد: شاید بی‌حجابی بی‌دینی نباشد، اما یکی از بارزترین ضرورت‌های دین (حجاب) را رعایت نمی‌کند؛ و نظر خود را از نظر خدا که صراحتاً در قرآن آمده، مهمتر می‌داند.

وی افزود: سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توان با قلب پاک از اجرای حکم قرآن سرپیچی کرد؟ قلبی که به جای اطاعت از فرمان خداوند حکیم در برابر هوای نفس خود سر فرود آورده است، از چه چیزی پاک است؟ از گناه یا از اطاعت؟

خاک‌زاد تصریح کرد: با این ادعا مصداق کسانی می‌شویم که در قرآن کریم به آن‌ها اشاره شده که به بعضی از احکام‌ ایمان دارند، (احکامی که دلشان می‌خواهد و هوای نفس‌شان می‌پسندد) و به بعضی احکام کفر می‌ورزند و به آن عمل نمی‌کنند (احکامی که با میل و خواسته دلشان سازگار نباشد).

وی گفت: چه بسیار افرادی که با همین قلب پاک باعث آلودگی جامعه و جوانان و از هم‌پاشیدگی بنیان خانواده‌ها شدند.

این فعال رسانه ادامه داد: چگونه می‌توان با ظاهری فریبنده و ویرانگر مدعی داشتن قلبی پاک بود؟ پس خودمان را گول نزنیم و با اجرای حکم قانون قلب را نیز به پاکی برسانیم.

خاک‌زاد افزود: برای داشتن قلبی پاک باید ظاهری برگرفته از ارثیه حضرت زهرا (س) داشته باشیم؛ امام علی (ع) می‌فرمایند که‌ ایمان به قلب و زبان و عمل است.

وی بیان کرد: لیندزی کان، بازیگر مشهور آمریکایی در مقاله «مردان می‌نگرند و زنان نگریسته می‌شوند» می‌گوید: «تصور مردان است که اهمیت دارد نه واقعیت وجودی زنان، و وقتی اصل نگاه مردانه مبتنی بر برهنگی زنان است، حاکم بر روابط انسان‌ها، و تبدیل به ارزش شد، شناخت زن به خاطر استعداد، آگاهی، ایمان، شرف و حجب و حیا معنا و مفهومی نخواهد داشت، دیگر ارزش زن در فکر و اندیشه او نیست.»

این فعال رسانه با تأکید بر اینکه حجاب یعنی؛ زن، تن نیست، گفت: حجاب حریمی است که از زنان در برابر نگاه‌های هوسران محافظت می‌کند.

خاک‌زاد با اشاره به این مهم که استکبار از فرهنگ برهنگی به نابودی رسید، ادامه داد: حجاب به قدری اهمیت دارد که در جنگ شناختی به ابزار نفوذ دشمن تبدیل شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای داشتن قلبی پاک باید حجاب و حریم ظاهری که دستور خداوند در قرآن است را حفظ کرد و تنها با داشتن دلی پاک خداوند بهشت را تقدیم ما نمی‌کند.

الهه حسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

3 پاسخ به “آیا بی‌حجابی، بی‌دینی نیست؟”

  1. حمیده گفت:

    مروجان حجاب باید در رفتار و کردار حجاب را ترویج کنند، برخی از آمران به معروف برخورد مناسبی برای این مهم ندارند.

  2. تنوره گفت:

    قلب پاک قطع به یقین آثاری در رفتار و گفتار و کردار ما باید داشته باشد چرا که ایمان قلبی داشتن بدون انجام عمل صالح رسد و شکوفایی ندارد و هر جا در قرآن به ایمان اشاره شده در کنارش بحث انجام عمل صالح هست ، چرا که آثار و اعمال ما نمود بارز ایمان قلبی ما به خداوند متعال است و اگر ایمان و باور یا به گفته بعضی ها قلب پاک، بروز و ظهوری در رعایت دستورات الهی نداشته باشد ، این ادعایی بیش نیست که انسان خودش را در وادی غفلت و فرار از مسئولیت و انجام تکالیف قرار داده است

  3. آناهیتا نجفی گفت:

    حجاب در کشور ما مولفه قدرت است اما باید به درستی در جامعه تببین شود، بخش زیادی از بی حجابی ها به جهل بر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *