آخرین اخبار
مشاور خانواده:

فضای مجازی بین والدین و فرزندان فاصله انداخت

مشاور خانواده گفت: فضای مجازی بین والدین و فرزندان فاصله ایجاد کرده است و هرچقدر زمان می‌گذرد این فاصله بیشتر می‌شود.
اشتراک گذاری
17 دی 1402
61 بازدید
کد مطلب : 7357

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ زهره کرمی در گفتگو با خبرنگار  «تیتر یک» گفت: کودکی که زندگی با ترس، انتقاد، تمسخر و حسادت را می‌‎گذراند، در آینده به دلیل کاهش اعتماد به نفس در جامعه از پذیرش مسئولیت امتناع داشته و از شکست هراسان است.

مشاور خانواده ادامه داد: والدین باید در خانه محیطی امن همراه با آرامش و آسایش برای فرزندان خود تأمین کنند و هر چیزی که این مهم را بر هم زند، مخرب است.

کرمی افزود: ترس‌ها، نگرانی‌ها و اضطراب والدین مستقیماً به فرزندان منتقل می‌شود و فرزند شما شاد و خوشحال نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که خلأ عاطفی در سایه فناوری در آن بیداد می‌کند و فرزندان برای کمبود خلأ عاطفی خود به دنیای مجازی پناه می‌آورند.

این مشاور گفت: فضای مجازی ضمن تقویت روحیه فردگرایی، باعث تنهایی و انزوای درونی فرزندان می‌شود و گاهی والدین برای پر کردن خلأهای فرزندان برای آن‌ها گوشی و تبلت مستقل تهیه می‌کنند.

کرمی ادامه داد: خانواده باید پناهگاه امنی برای کلیه اعضا باشد و هر چیزی که این امنیت و آرامش را بر هم بزند، ویرانگر است.

وی افزود: ساعات گفتگو بین کلیه اعضای خانواده به دلیل زیست مجازی کاهش یافته و فرزندان برای کمبود این خلأ به بیراهه کشیده می‌شوند.

این مشاور بیان کرد: والدین باید در ابتدا بهترین دوست و یار فرزندان خود باشند تا بتوانند روحیه عزت نفس فرزندان خود را تقویت کنند و در جریان مشکلات و دغدغه‌های فرزندان قرار گیرند.

کرمی تأکید کرد: متأسفانه فضای مجازی بین والدین و فرزندان فاصله ایجاد کرده است و هرچقدر زمان می‌گذرد این فاصله بیشتر می‌شود و از آن طرف آمار آسیب‌های روانی در جامعه افزایش می‌یابد.

وی گفت: هیچ‌گاه دنیای مجازی و بازی‌های آنلاین نمی‌توانند نیاز‌های روحی و روانی فرزندان را تأمین کنند، بلکه سکوت آن‌ها در خانه باید نگران‌کننده باشد زیرا انرژی درونی فرزندان در فضای مجازی خنثی شده و برون‌رفت آن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

این مشاور در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین باید در طول روز ساعاتی را با فرزندان خود صحبت کنند و بدانند که سکوت بچه‌ها در محیط خانه زنگ خطر محسوب می‌شود، زیرا این سکوت نشان‌دهنده اعتراض است.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *