آخرین اخبار
بانوی سرپرست خانوار:

۱۰ نفر را با قالیبافی به اشتغالزایی رساندم

بانوی سرپرست خانوار گفت: کارگاه قالیبافی خانگی ما امروز برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است و من این را مدیون تلاش شبانه روزی خودم و سه فرزندم هستم.
اشتراک گذاری
17 دی 1402
58 بازدید
کد مطلب : 7353

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ سمیرا عسگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: فشار اقتصادی وارد بر زندگی بر دوش زنان سرپرست خانوار است.

کارآفرین البرزی ادامه داد: امروز فشار اقتصادی بر زندگی همه مردم وارد شده اما بر زندگی زنان سرپرست خانوار این فشار سنگین‌تر است.

وی افزود: من ۱۰ سال پیش با سه فرزند همسرم را به دلیل عارضه قلبی از دست دادم و باید مخارج زندگی را تأمین می‌کردم.

عسگری تصریح کرد: یک سال بعد از فوت همسرم در کلاس‌های قالیبافی بهزیستی شرکت کردم و پس از یادگیری این آموزش‌ها را به سه فرزند دیگرم نیز یاد دادم.

این کارآفرین گفت: در سال‌های ابتدایی با همکاری مربی آموزشی‌ام کار می‌کردم و‌ ایشان دار قالی و ابزار و نخ را درب منزل تحویل می‌دادند و کار را تحویل می‌گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از یک سال و نیم کار کردن مداوم و روزی ۱۰ الی ۱۲ ساعت توانستم با قالیبافی خرج زندگی را تأمین کنم.

عسگری افزود: فرزندانم نیز در کنار تحصیل در قالیبافی به من کمک می‌کردند و ما توانستیم خانوادگی یک فرش ۶ متری ببافیم و درآمد این فرش زندگی ما را دگرگون کرد.

این کارآفرین بیان کرد: وقتی بچه‌ها مزد تلاش خود را دیدند برای کار کردن بیشتر ترغیب شدند و توانستیم در منزل خود یک کارگاه قالیبافی خانوادگی با حضور خودم و سه فرزندم و یک خانواده دیگر راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: کارگاه قالیبافی خانگی ما امروز برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است و من این را مدیون تلاش شبانه روزی خودم و سه فرزندم هستم.

عسگری بیان کرد: ما هنوز در مکان اجاره‌ای زندگی و کار می‌کنیم و‌ امیدواریم بتوانیم با سود فروش یک کارگاه خریداری کنیم.

این کارآفرین ادامه داد: یک تولیدکننده برای گشترس کار به وام با کارمزد پایین احتیاج دارد، اما وقتی به بانک‌ها مراجعه می‌کنیم با کارمزد‌های نجومی مواجه می‌شویم و این قدر شرایط دریافت وام سخت است که از گرفتن آن منصرف می‌شویم.

وی تأکید کرد: کارآفرینی در کشور ما بسیار سخت است زیرا دستگاه‌ها همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و سنگ‌اندازی‌ها در این مسیر بسیار زیاد است.

عسگری افزود: شرایط زندگی به گونه‌ای شده است که مردم عادی با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند و ما این فشار را در زندگی بیشتر احساس می‌کنیم زیرا زن سرپرست خانوار هم مادر و هم پدر است.

این کارآفرین در خاتمه خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی به معنای واقعی راه نجات از وابستگی و درآمدزایی است و در این راه علاقه و پشتکار حرف اول را می‌زند.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *