آخرین اخبار
کارآفرین البرزی:

هنرمندان استان البرز حمایت نمی‌شوند

کارآفرین البرزی گفت: یک کارآفرین بدون هیچ حمایتی باید از صفر تا ۱۰۰ درصد کار را خودش انجام دهد و پیگیری کند.
اشتراک گذاری
03 آبان 1402
46 بازدید
کد مطلب : 696

گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ هدیه کریمی گفت: من از دوران کودکی به خلق یک اثر بسیار علاقه داشتم، مثلاً با کاغذ اشکال مختلف و با مواد دورریختنی وسایل تزئینی درست می‌کردم.

این کارآفرین البرزی ادامه داد: این علاقه به همراه تشویق خانواده و اقوام باعث شد که در دوران نوجوانی آموزش سفال را به صورت تخصصی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آغاز کنم.

وی افزود: دو سالی به صورت مرتب در کنار تمامی کار‌های زندگی، تدریس را تخصصی آموزش دیدم و در کنار آن نیز آثار جدیدی زیر نظر مربی تولید می‌کردم.

کریمی تصریح کرد: از حدود ۱۸ سالگی به صورت تخصصی کار در حوزه تولید و طراحی روی سفال را آغاز کردم و شبانه‌روز درگیر آن بودم.

این هنرمند گفت: به طور کلی با افزایش تورم و شرایط حاکم بر اقتصاد، گرایش مردم به تولیدات سفال کم می‌شود اما کار خوب، مشتری را به خرید ترغیب می‌کند.

وی ادامه داد: حدود ۲ سال با درآمد اندک کار کردم و در انواع نمایشگاه‌های فصلی نیز شرکت می‌کردم و بعد از این مدت به فروش ثابتی در ماه رسیدم.

کریمی افزود: به طور کلی، استان البرز کارآفرینان هنرمند بسیار زیادی دارد که محصولات آن‌ها در پایتخت و شهر‌های دیگر به فروش می‌رسد.

این کارآفرین تصریح کرد: من برای تأسیس کارگاه به وام احتیاج داشتم و درگیر بروکراسی اداری شدم، زیرا باید دو ضامن رسمی داشته باشید و اکنون بخش قابل توجهی از مردم به صورت قراردادی کار می‌کنند.

وی بیان کرد: به طور کلی هیچ حمایتی از هنرمندان صنایع دستی در البرز نمی‌شود و یک کارآفرین از صفر تا ۱۰۰ درصد کار را باید خودش انجام دهد و پیگیری کند.

این کارآفرین در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولان استان البرز می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌های روتین ماهانه در مراکز شلوغ و پر رفت و آمد از کارآفرینان حمایت کنند، زیرا فروش آثار مهمترین مشکل مشاغل خانگی در ایران کوچک است.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *