آخرین اخبار
بانوی کارآفرین اشتهاردی مطرح کرد:

الگوبرداری از حضرت زهرا (س) نقش‌ اصلی زنان در عصر غیبت

بانوی کارآفرین گفت: تربیت اسلامی با الگوبرداری از حضرت زهرا (س) از نقش‌های اصلی زنان در عصر غیبت است.
اشتراک گذاری
13 دی 1402
78 بازدید
کد مطلب : 6947

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛  انسیه بهرامی متولد آذرسال۵۷ مدرس دانشگاه، کارمند موفق، کارآفرین و ورزشکار است، بانویی که علاوه بر نقش مادری در اجتماع حضور فعالی داشته و از بانوان موفق و اثرگذار شهرستان اشتهارد است.

وی توانسته با تأسیس یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و با آموزش مهارت، افراد بسیار زیادی را به اشتغالزایی برساند.

مقام معظم رهبری از الگوی سوم زن یاد می‌‎کنند، بانوانی که ضمن نقش همسری و مادری در اجتماع حضور فعالی دارند و هیچ گاه نقش اجتماعی آن‌ها خللی به بنیان خانواده وارد نکرده است.

به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و مادر خبرنگار «تیتر یک» به سراغ بانوی موفق شهرستان اشتهارد رفتیم که علاوه بر قله‌های علمی، کارآفرینی، ورزش توانسته جایگاه همسری را حفظ و مادر دو فرزند باشد.

شما علاوه بر اینکه مدرس دانشگاه هستید، توانستید با تأسیس یک مؤسسه آموزشی برای چندین نفر اشتغالزایی کنید، کمی در خصوص این مهم توضیح دهید؟

برای اشتغال و ورود به بازار کار و رسیدن به درآمد، یادگیری مهارت‌ها از جمله آشنایی با حسابداری و کامپیوتر اهمیت ویژه‌ای دارد و از ضروریات در دنیای امروزی و تکتولوژی است. بنا به عقیده بسیاری از سیاست‌گذاران و اقتصاددانان رشد و توسعه اقتصادی به ایجاد اشتغال وابسته است اما از میان عوامل موجود در ایجاد اشتغال، نقش مهارت‌آموزی و کارآفرینی بسیار برجسته است چرا که فقدان مهارت لازم برای ورود به بازارکار از موانع مهم بهبود وضعیت اشتغال است.

آموزشگاه هوشمند حسابان نیز در همین راستا و با فعالیت درخشان در مهارت‌آموزی و تربیت نیروی کار متخصص تا به امروز تعداد زیادی از کارآموزانش را وارد عرصه کارآفرینی و اشتغال کرده و پس از پایان دوره ۳ ماهه کارآموزی، با درخواست مستقیم از طرف شرکت‌های شهرک صنعتی که در اشتهارد وجود دارد بدون هیچ واسطه و دریافت مبلغی روانه بازار کار می‌شوند. در مدت این ۵سال بیش از ۱۰۰ نفر از طریق آموزشگاه وارد بازار کار حسابداری و کادر اداری گردیده‌اند.

شما در کنار اینکه مدرس دانشگاه، کارآفرین هستید، در نقش مادر و همسری نیز ایفای نقش می‌کنید، کمی در این خصوص توضیح دهید.

به نظر بنده، برنام‌ریزی صحیح و تعامل مناسب با خانواده لازمه کار بانوانی است که در محیط بیرون و اداری هستند. درصورت داشتن برنامه‌ریزی منظم و صحیح فکر نمی‌کنم، مادر بودن و همسر بودن مانع از انجام وظایف اداری و مسئولیت‌های شغلی باشد. اگرچه همچنان معتقدم حمایت خانواده نقش بسیار مهمی در موفقیت زنان در مسیر شغلی‌شان دارند.

آیا کار بیرون به بنیان خانواده آسیب می‌زند؟

خیر نه تنها آسیبی وارد نمی‌کند بلکه برای فرزندان انگیزه و الگو ایجاد می‌کند و مایه افتخارهمسر و فرزندان است که مادری و همسری فعال و با نشاط دارند.

مقام معظم رهبری از الگوی سوم زن برای بانوان مسلمان استفاده کرد، نظر شما در خصوص این موضوع چیست؟

زنان و دختران باید همیشه شاد و پرانرژی باشند. هیچ بهانه‌ای را برای سستی و تنبلی نپذیرند و همیشه به اهداف خودشان تمرکز داشته باشند. اولویت‌های اصلی خودشان را در زندگی مشخص کنند و در جهت رسیدن به آن تلاش نمایند و البته از تقویت جسم و روح خود هم غافل نشوند. بهترین توصیه به جوان‌ها خصوصاً دختران دانشجو همان توصیه به فرمایش مقام معظم رهبری هست: تحصیل، تهذیب، ورزش

مهمترین وظیفه مادران در عصر کنونی چیست؟

به فرمایش مقام معظم رهبری فرزندآوری یکی از مهمترین و مجاهدت‌های زنان و وظایف زنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است؛ اوست که زحماتش را تحمل می‌کند، اوست که رنج‌هایش را می‌برد، اوست که خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است.

تربیت اسلامی با الگوبرداری از حضرت زهرا (س) از نقش‌های اصلی زنان در عصر غیبت است. فرزندان خود را زینبی‌وار، برای کمک به امام عصر(عج) تربیت و تجهیز کنیم.

بنده زیر ۲۰سال دو فرزند به نام‌های فاطمه زهرا و محمدعلی به دنیا آوردم و در سال‌هایی که فرزند دوم به دنیا آمد، شدیداً از فرزندآوری جلوگیری می‌کردند هر دو فرزندم در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند قطعاً اگر تفکر امروزه بود باید ۴ فرزند می‌داشتم.

آیا بحث تربیت سخت شده است؟

امروزه در خانواده‌ها میل به تک فرزندی رو به رشد است و تمایل خانواده‌ها به تک فرزند بودن بیشتر شده است، شاید مهمترین دلایل این انتخاب این است که والدین دوست دارند به فرزندشان بیشتر رسیدگی کنند و امکانات مادی و معنوی فقط به یک نفر اختصاص یابد و وقت بیشتری برای تربیت فرزند داشته باشند و توان مالی بیشتری برای رشد و تحصیلات فرزند خود ایجاد کنند.

درست است که نیاز‌های هر کودک برای رشد باید مورد توجه قرار گیرد اما توجه بیش از حد گاهی اوقات می‌تواند مشکل‌ساز شود و خانواده‌ها را با مشکلات تربیتی همچون پرتوقع، ایجاد تکبر و عزت نفس توخالی، ترس از خارج شدن از منطقه امن، حمل بار انتظارات والدین، مسئولیت انحصاری مراقبت از والدین پیر، احتمال سرکش شدن زودهنگام را برای فرزندان به دنبال دارد.

امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: «یُرْخی الصّبیُّ سَبْعاً و یُؤَدَّبُ سبْعاً وَ یُسْتخدمُ سَبْعاً.» کودک در هفت سال نخست زندگی آزاد گذارده می‌شود و در هفت سال دوم به آن ادب آموخته می‌شود و در هفت سال سوم به خدمت گرفته می‌شود. در روایات داریم که عقل فرزندان ما تا ۳۰ سالگی تکمیل و از ۳۰ سال به بعد در حال کسب تجربه است. در روایات مختلف سه دوره برای تربیت کودکان در نظر گرفته شده است.

حال نه تنها به فرمایش گرانمایه توجه نداریم بلکه از همان سنین کودکی می‌خواهیم فرزند را به یادگیری کلاس‌های مختلف روانه کنیم و این چنین است که احساس می‌کنیم تربیت فرزندان سخت شده است.

بهترین هدیه روز مادری که دریافت کردید، چه بود؟

بهترین هدیه روزمادر به بهانه هدیه دادن همه دور هم جمع می‌شویم وهمچنین هدیه‌هایی که از نوه‌هایم دریافت می‌کنم.

رقیه ومحمدحسین دوقلو هستند، ۵سال دارند ۶ ماهه به دنیا آمدند و برای بزرگ شدن‌شون سختی زیادی کشیدیم و با یاری خداوند متعال سختی‌ها را پشت سرگذاشتیم و زمانی که برام گل می‌آورند، زیباترین هدید برای من می‌باشد.

در پایان اگر نکته‌ای باقی مانده است، بفرمایید؟

و در پایان به خودم، زنان، دختران و مادران ایران زمین می‌گویم اگر به چیزی علاقه داریم، آن را تعقیب کنیم. خودمان را باور کنیم؛ این انتظار را نداشته باشیم که مدام دیگران به ما انرژی دهند. از اشتباهات خودمان درس بگیریم، بیشتر گوش دهیم تا این که صحبت کنیم و از داشته‌هایمان بیشتر از مشکلات سخن بگوییم.

انتهای خبر/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *