آخرین اخبار
طراح مد و لباس مطرح کرد:

نداشتن مهارت‌های زندگی علت اصلی طلاق در کشور

مشاور خانواده گفت: عدم تسلط به مهارت‌های زندگی یکی از مهمترین دلایل طلاق در کشور است.
اشتراک گذاری
10 دی 1402
60 بازدید
کد مطلب : 6779

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ هدیه زمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: عدم تسلط به مهارت‌های زندگی یکی از مهمترین دلایل طلاق در کشور است.

مشاور و مددکار اجتماعی ادامه داد: متأسفانه دشمن تمام حواس خانواده‌ها را درگیر تحصیل و رشد آموزشی آن‌ها کرده تا از مهارت‌های زندگی غافل شوند.

وی افزود: بسیاری از زوجین وقتی زیر یک سقف ‌می‌روند، تنش‌هایشان آغاز می‌شود، زیرا مهارت‌های زندگی را یاد نگرفتند و با اولین دعوا راهکار را در طلاق جستجو می‌کنند.

زمانی تصریح کرد: گاهی با یک گذشت، چشم گفتن، نادیده گرفتن، صبوری مشکل حل می‌شود اما از این رفتار‌ها غافل می‌شویم و به طلاق متوسل می‌شویم.

وی بیان کرد: برخورد با خانواده همسر نیز شامل یکسری مهارت است که بانوان باید قبل از ازدواج آموزش ببینند تا در زندگی مشترک به عامل تنش بین زوجین تبدیل نشود.

مشاور گفت: تک فرزندی نیز در زندگی زوجین تأثیر می‌گذارد زیرا والدین هر دو خانواده انتظار بیشتری از فرزند خود دارند و گاهی این دلسوزی‌ها باعث آسیب‌زدن به بنیان خانواده می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن شبانه‌روز تلاش می‌کند تا بنیان خانواده را که در کشور ما که مؤلفه قدرت نظام است، را تخریب کند.

زمانی افزود: زوجین باید با درک و پذیرش تفاوت‌های همدیگر زندگی کنند و این تفاوت‌ها نباید به بنیان خانواده آسیب بزند.

مشاور خانواده تصریح کرد: زن و مرد باید برای آغاز یک زندگی مشترک همان گونه که برای آموزش یک درس و مهارت وقت صرف می‌کنند، دوره می‌بینند، تلاش می‌کنند، باید دوره‌های مهارت‌های زندگی را بگذرانند تا بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خانه پناهگاه امن زوجین است و باید در این نهاد ارزشمند هر دو برای تأمین نیاز‌های همدیگر تلاش کنند و کوتاهی هر نفر باعث آسیب زدن به نهاد خانواده است.

انتهای خبر/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *