آخرین اخبار
طراح مد و لباس مطرح کرد:

پارچه مرغوب مطالبه طراحان مُد از صنعت نساجی

طراح مد و لباس گفت: امروز بخش قابل توجهی از پارچه مرغوب کشور به ویژه برای چادر مشکی از خارج وارد می‌شود و این معضل بزرگی است.
اشتراک گذاری
10 دی 1402
54 بازدید
کد مطلب : 6776

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ ثنا سلطانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: باید طرح‌های پژوهشی کاربردی در حوزه حجاب و عفاف مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گیرد و از‌ ایده‌هایی که در راستای فرهنگ ایرانی_ اسلامی است، استقبال و درصدد تجاری‌سازی آن‌ها برآییم.

طراح مد و لباس ادامه داد: امروز بخش قابل توجهی از پارچه مرغوب کشور به ویژه برای چادر مشکی از خارج وارد می‌شود و این معضل بزرگی است.

وی افزود: بانوان محجبه همیشه به دنبال پارچه مرغوب هستند و گاهی در این میان علیرغم اینکه علاقه دارند از پارچه داخلی استفاده کنند، برای تأمین نیاز خود به پارچه واراداتی متوسل می‌شوند.

سلطانی تصریح کرد: در حوزه تولید لباس هم به همین صورت است زیرا طراحی پارچه، میزان مقبولیت و محبوبیت لباس‌ها در طراحی مد‌های داخلی یک ضرورت است.

این طراح گفت: باید بپذیریم که طراحان مد و لباس داخلی؛ محصولات و تولیدی‌هایشان روانه بازار نمی‌شود و فقط دست عده‌ای خاص است و بخش قابل توجهی از جریان مد در کنترل و مدیریت ما نیست.

وی ادامه داد: برخی از مخاطبان نیز از نبود لباس با فرهنگ ایرانی_ اسلامی در بازار گلایه و اعتقاد دارند و اگر امروز نیاز جامعه را تأمین نکنیم، دشمن این خلاء را پر می‌کند.

سلطانی افزود: امروز پایان‌نامه‌های بسیار خوب و کاربردی توسط دانشجویان طراحی دوخت ارائه می‌شود که در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و توجه و تجاری‌سازی همین‌ایده‌ها مشکل ما را در بازار پوشاک حل خواهد کرد.

این طراح در خاتمه خاطرنشان کرد: وضعیت بازار پوشاک نگران‌کننده است زیرا متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی نیست، در صورتی که طراحان مد و لباس داخلی در هر جشنواره‌ای شرکت کردند، طرح‌های آن‌ها به دلیل تنوع رنگ و فرهنگ اصیل ایرانی برجسته شده و این نشان می‌دهد که بین طراحان پوشاک اسلامی و بازار فاصله ایجاد شده و لباس‌های آن‌ها تنها برای گروه محدودی عرضه می‌شود.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *