آخرین اخبار
یک روانشناس:

استرس همیشه بد نیست

روانشناس گفت: دنیا بدون استرس معنا ندارد، یک حدی از استرس باید وجود داشته باشد تا ما را به حرکت وادار کند.
اشتراک گذاری
05 دی 1402
56 بازدید
کد مطلب : 6398

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون» به نقل از «تیتر یک»؛ زهرا زندی گفت: واژه استرس از علم فیزیک می‌آید، در علم فیزیک این قدر مواد تحت فشار روانی قرار می‌گیرد تا تغییر شکل دهد و در آن زمان استرس به وقوع می‌پیوند.

مشاور و روانشناس ادامه داد: باید ببینیم که چه خواسته‌هایی از خودمان و دیگران داریم که اگر بیشتر از توان ما باشد، استرس ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر استرس نبود، برای تربیت فرزندان تلاش نمی‌کردیم و نسبت به درمان و درس‌شأن بی‌توجه بودیم، بنابراین استرس ما را در زندگی به حرکت وا می‌دارد.

این مشاور تصریح کرد: دنیا بدون استرس معنا ندارد، یک حدی از استرس باید وجود داشته باشد تا ما را به حرکت وادار کند.

زندی گفت: استرس مثل خیلی از حالت‌های روانی پیوست دارد و از صفر تا ۱۰۰ تقسیم‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: استرس در بدن هر فرد با یک عضو بدن واکنش نشان می‌دهد یعنی برخی با معده، بی‌نظمی در خواب، تپش قلب، زانودرد و… ظاهر می‌شود.

این مشاور افزود: استرس با تمام این شرایط در حد متوسط و پایین‌تر از متوسط در بدن هر فردی خوب است، بحث از بین بردن استرس نیست، بحث مدیریت استرس است.

زندی تأکید کرد: استرس بخش لاینفک زندگی ما و موتور محرکه است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن را حذف کرد، یعنی فردی که استرس ندارد تلاشی نیز برای ادامه زندگی انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه باید با صبر، استرس را مدیریت کنیم، گفت: برنامه‌ریزی باعث کاهش استرس می‌شود.

این مشاور ادامه داد: استرس؛ بد، ناراحت‌کننده و عذاب‌آور نیست باید مدیریت شود تا باعث رشد فرد در زندگی شود.

زندی افزود: برخی با انجام مهارت‌هایی، استرس را کنترل و مدیریت می‌کنند، بنابراین این استرس به فرد نه تنها آسیب نمی‌زند بلکه باعث ایجاد تحرک در وی م شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: استرس در تیپ‌های شخصیتی نیز متفاوت است و در برخی استرس بسیار شدید و در دسته دوم کلاً وجود معنایی ندارد و بی‌خیال هستند.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *