آخرین اخبار
مدرس دانشگاه مطرح کرد:

تحریف حجاب توسط حجاب‌استایل‌ها

مدرس دانشگاه گفت: امروز «حجاب‌استایل‌ها» در فضای مجازی نه تنها مروج حجاب نیستند بلکه پوشش را تحریف کرده‌اند.
اشتراک گذاری
03 دی 1402
58 بازدید
کد مطلب : 6240

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون» به نقل از «تیتر یک»؛ مهلا اسکندری گفت: امروز «حجاب استایل‌ها» در فضای مجازی نه تنها مروج حجاب نیستند بلکه پوشش را تحریف کردند.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: اسلام با حجاب برای زنان ارزش و اهمیت قائل شد و بدانید که آن چیزی که غرب از آزادی سخن می‌گوید عین بردگی است.

وی افزود: حجاب‌استایل‌ها با ترویج مد‌هایی که در فرهنگ ما جایگاهی ندارند، مروج مد‌های غیراسلامی در کشور شدند و توانستند بر جریان مد تأثیر قابل توجهی بگذارند.

اسکندری تصریح کرد: این حجاب‌استایل‌ها در فضای مجازی توانستند قشر خاکستری جامعه را همراه خود کنند اما اگر بدون دانش در این فضا زیست کنید، این حجاب‌استایل‌ها بر سبک پوشش شما تأثیر می‌گذارند.

این مدرس سواد رسانه گفت: بسیاری از بانوان که حجاب برتر را برای زیست خود انتخاب کردند با پیروی از این صفحات در فضای مجازی به مرور پوشش چادر آن‌ها به مانتو عبایی و سپس به مانتو‌های جلوباز تبدیل شد.

وی ادامه داد: اسلام با حجاب برای زن جایگاه ویژه قائل شد و حجاب عامل بسیار مهم و حیاتی برای حفظ بنیان خانواده است.

اسکندری افزود: مد یک صنعت درآمدزا در کشور است که متأسفانه در آن مافیا بسیار زیاد وجود دارد، نیازمند نظارت جدی است اما فقط با دانش و گاهی است که می‌توان در این جریان مد غرق نشد.

این کارشناس تأکید کرد: دشمن با شناخت ذائقه و سلیقه مخاطب محتوایی در معرض دید مخاطب قرار می‌دهد که او را همراه خود کند و اینقدر این نیاز تکرار شد تا ملکه ذهن و در واقعیت به وقوع می‌پیوندد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی ابعاد مختلف زندگی افراد را در برگرفته و حجاب‌استایل‌ها مستقیماً بر جریان مد تأثیرگذاشتند، اما مد باید متناسب با فرهنگ و عقاید ملی باشد و اگر عاقلانه انتخاب نشود، مروج فرهنگ غربی در کشور می‌شود و اکنون نیز برخی از پوشش‌هایی که در جامعه می‌بینند متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی نیست.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *