آخرین اخبار
مدرس دانشگاه مطرح کرد:

اقدام مؤثر سازمان برق البرز برای اصلاح الگوی مصرف

مدرس دانشگاه گفت: امسال سازمان برق استان البرز برای اصلاح الگوی مصرف جشنواره قصه‌گویی برگزار کرد که اقدامی بسیار مؤثر بود.
اشتراک گذاری
02 دی 1402
56 بازدید
کد مطلب : 6195

گروه بانو چه خبر «البرزخاتون» به نقل از «تیتر یک»؛ مرضیه کاظمی گفت: قصه‌گویی یک رویکرد عمیق فرهنگی در فرآیند تبدیل محتوا به پیام با یک پیوستگی هنری بدون زوائد محتوایی است.

مدرس دانشگاه ادامه داد: کودکان و نوجوانان با زبان قصه به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند و اگر بتوانیم متناسب با نیاز مخاطب قصه‌ها را بازگو کنیم، می‌توانیم این نسل را به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کنیم.

وی افزود: امروز با نسلی مواجه هستیم که بدون زحمت و با فضای اینترنت همه چیز را راحت پیدا می‌کنند و اگر با مشکل مواجه شوند به جای پیدا کردن راه، در فضای مجازی به دنبال راه حل هستند.

این کارشناس گفت: متأسفانه فضای مجازی خلاقیت را از نسل آینده گرفته و ذهن‌شان از آموزه‌ها و دستاورد‌های نظام خالی است.

کاظمی ادامه داد: کودکان و نوجوانان به راحتی می‌توانند از ابزار الکترونیکی شاید خیلی بهتر از والدین استفاده و موضوعی را در این فضا جستجو کنند اما نمی‌توانند مثلاً محتوایی در خصوص حجاب، الگوی سوم زن، خانواده و… تولید کنند زیرا همه چیز راحت به دست‌شان رسیده است.

مدرس دانشگاه افزود: قصه تنها چیزی است که می‌توان حواس آدم‌ها را ساعت‌ها به خود مشغول کرد و به ویژه اگر بتوانیم محتوای پیام را با زبان طنز منتقل کنیم، ماندگاری آن نیز افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: امسال سازمان برق استان البرز برای اصلاح الگوی مصرف جشنواره قصه‌گویی با این موضوع به میزبانی استان البرز برگزار کرد که اقدامی بسیار مفید و مؤثر بود و باید این محتوا‌ها به صورت گسترده در فضای مجازی پخش شود.

کاظمی ادامه داد: برای جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌توان از زبان قصه بهره جست تا بتوان نسل آینده را با خود همراه کرد.

این کارشناس افزود: اگر امروز جلوی آسیب‌های اجتماعی را با زبان هنر نگیریم قطعاً باید در آینده چندین برابر هزینه کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید برای نیاز مخاطب قصه بگوییم تا بتوانیم او را همراه کنیم، گنجینه ادبیات فارسی غنی و پربار است و باید با بهره‌گیری از این مهم بتوانیم فرهنگ خود را حفظ کنیم و جلوی تهاجم فرهنگی را بگیریم.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *