آخرین اخبار
در گفتگو مطرح شد؛

درخشش قصه‌گوی البرزی در جشنواره‌ بین‌المللی

نماینده البرز موفق به کسب رتبه در بخش «لبخند» بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد.
اشتراک گذاری
02 دی 1402
55 بازدید
کد مطلب : 6161

گروه بانو چه خبر «البرزخاتون» به نقل از «تیتر یک»؛ اختتامیه بزرگترین جشنواره قصه‌گوئی جهان در یزد پایتخت قصه ایران برگزار و منتخبین به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.

زهره باقری، قصه‌گوی برگزیده مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی البرز که رتبه برگزیده استانی بخش بزرگسال و لبخند را از آن خود کرده بود، موفق شد رتبه برتر بخش «لبخند» را در مرحله نهایی این جشنواره نیز کسب کند.

وی در گفتگو با خبرنگار «تیتر یک» گفت: قصه‌های طنز را دوست دارم و اکثر قصه‌هایی را که انتخاب می‌کنم، طنز است زیرا از شاد کردن دیگران لذت می‌برم.

باقری ادامه داد: لبخند یک جریان آرامش‌بخش در زندگی ایجاد می‌کند و من وقتی با قصه‌هایم لبخند را بر لبان مخاطب می‌نشانم، اول خودم انرژی می‌گیرم و این انرژی در طول روز‌ها و ماه‌ها با من است.

این هنرمند افزود: قصه‌گو باید برای انتخاب قصه مناسب، کتاب‌های زیادی را مطالعه کند و من نیز برای اجرای یک قصه ۴۰ تا ۵۰ داستان مختلف می‌خوانم و قصه‌ای که بر جان و دلم نشست و از آن لذت بردم را برای مخاطب انتخاب و اجرا می‌کنم.

وی تصریح کرد: اگر قصه‌ای که برای اجرا انتخاب می‌شود، بر دل خود قصه‌گو ننشیند، قطعاً مخاطب نیز از شنیدن آن لذت نخواهد برد.

باقری گفت: وقتی قصه مورد علاقه‌ام را انتخاب کردم، چندین‌بار بازنویسی می‌کنم و نقاط قوت آن را پررنگ و نقاط ضعف آن را برطرف می‌کنم، به گونه‌ای که به اصل داستان لطمه وارد نشود.

این هنرمند ادامه داد: برای اجرای موفق، چندین بار قصه را در طول شبانه‌روز تمرین می‌کنم تا با قصه همذات‌پنداری کنم و این قدر در قصه غرق شوم تا جزئی از آن شوم و سپس برای اجرا به روی صحنه می‌روم.

وی تأکید کرد: علاقه‌مندان به قصه‌گویی می‌توانند موفق باشند به شرط آن که مانند یک مادر قصه را تربیت کرده و تحویل مخاطب دهند.

باقری در خاتمه خاطرنشان کرد: قصه تمام دنیای من شده و از اجرای آن لذت می‌برم و برگزیده شدن من در جشنواره‌های مختلف باعث شده در این راه ثابت قدم‌تر از گذشته پیش بروم.

انتهای خبر/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *