آخرین اخبار
مدرس دانشگاه مطرح کرد:

خانواده‌محوربودن مهمترین ویژگی شبِ یلدا

مدرس دانشگاه گفت: شب یلدا یک آئین سنتی ایرانیان همزمان با ورود به فصل زمستان و مهمترین مؤلفه آن خانواده محور بودن است.
اشتراک گذاری
30 آذر 1402
9 بازدید
کد مطلب : 5991

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون» به نقل از «تیتر یک»؛ سمیه دارابی گفت: شب یلدا یک آئین سنتی ایرانیان همزمان با ورود به فصل زمستان و مهمترین مؤلفه آن خانواده محور بودن است.

مدرس دانشگاه و تاریخ‌شناس ادامه داد: شب یلدا به نام ایرانیان به ثبت جهانی در یونسکو رسیده است.

وی افزود: در این شب که به طولانی‌ترین شب سال معروف است، خانواده‌ها در کنار هم اوقات خوشی را سپری می‌کنند و از با هم بودن لذت می‌برند.

دارابی تصریح کرد: خانواده مؤلفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی است، موضوعی که دشمن از نداشتن آن متضرر شده و تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده که با جریان نفوذ این نهاد مقدس را مورد هجمه قرار دهد.

این کارشناس گفت: در شب یلدا معمولاً کوچکتر‌ها به خانواده بزرگتر‌ها ‌می‌روند و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها میزبان فرزندان و نوه‌های خود هستند.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از رسالت ما حفظ ذخیره‌های فرهنگی و مادی است زیرا دشمن با نفوذ فرهنگی سعی می‌کند تا میراث ماندگار را از ما بگیرد.

دارابی افزود: همه باید خانواده محور بودن این شب را مورد توجه قرار داده و زیست مجازی را در این شب به حداقل برسانیم و از با هم بودن لذت ببریم.

این کارشناس تأکید کرد: امروز تنهایی در غرب بیداد می‌کند و آزادی که استکبار از آن صحبت می‌کند؛ بردگی و نابودی است، کسانی که مهاجرت کردند متوجه می‌شوند که سهم آن‌ها از دنیا تنهایی می‌شود.

وی گفت: خانواده ثروتمندترین دارایی در کل دنیاست و همدلی، وحدت، محبت، صمیمت و عشق در این نهاد ارزشمند بسیار زیبا و ماندنی است و هرچقدر این عشق بیشتر شود، صمیمت افزایش می‌یابد.

دارابی در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم بتوانیم با آن روحیه همدلی که در بین ایرانیان است، این شب را برای همه مردم زیبا کنیم و با کمک‌های اندک این شب خاطره‌انگیز را برای همه مردم به ویژه نیازمندان شیرین کنیم.

الهه ملاحسینی _ تیتر یک

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *