آخرین اخبار
«البرزخاتون» گزارش می‌دهد؛

بانوان محافظانِ سنگر خانواده هستند

دشمن تمام ظرفیت خود را با جنگ شناختی و جریان نفوذ به صحنه آورده تا بنیان خانواده را متلاشی کند، بنابراین مهترین رسالت بانوان در عصر کنونی حفظ سنگر خانواده است.
اشتراک گذاری
29 آذر 1402
64 بازدید
کد مطلب : 5871

به گزارش گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ دشمن تمام ظرفیت خود را با جنگ شناختی و جریان نفوذ به صحنه آورده تا بنیان خانواده را متلاشی کند، بنابراین مهترین رسالت بانوان در عصر کنونی حفظ سنگر خانواده است.

تحکیم خانواده با آموزش مهارت‌های ارتباطی، تمرین تاب‌آوری، زندگی برای دیگری و با دیگری، مودت و گذشت و بالا بردن توان مدیریتی در ارتباط مؤثر بین اعضای خانواده شکل می‌گیرد.

در نقشه مهندسی کشور یکی از راهبرد‌های کلان فرهنگی تبیین، تشکیل، تحکیم، تعالی و ایمن‌سازی خانواده است.

کاهش ساعات گفتگو بین زوجین تهدیدی برای خانواده

مهدیه صادقی گفت: متأسفانه در سایه ترویج فضای مجازی ساعات گفتگو بین اعضای خانواده و به ویژه زوجین کاهش یافته است.

مشاور خانواده ادامه داد: کاهش ساعات گفتگو بین زوجین تهدیدی برای بنیان خانواده است زیرا اختلافات از همین زمان آغاز می‌شود.

صادقی افزود: در دوران آشنایی و عقد، زوجین ساعات زیادی را با همدیگر گفتگو می‌کنند و این ارتباط باعث ایجاد عشق، علاقه و انگیزه می‌شود.

وی تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی روحیه فردگرایی را در جامعه ترویج داده، به گونه‌ای که امروز نوجوانان و جوانان در جامعه بیشتر دوست دارند که تنها باشند و زمانی که در خانه هستند، بیشتر ترجیح می‌دهند که در اتاق خود تنها باشند و کمتر گرایش به جمع‌های خانوادگی دارند.

این مشاور خانواده گفت: وقتی زوج یا والدینی در کانون خانه، ساعات گفتگو بین آن‌ها نیز کاهش یابد، در این خانه به مرور سکوت حکفرما می‌شود و اعضای خانواده نسبت به همدیگر غریبه می‌شوند.

صادقی ادامه داد: زوجین اگر نتوانند نیاز همدیگر را تأمین کنند، ناخودآگاه برای تأمین این نیاز به جامعه متوسل می‌شوند و از همین لحظه اختلافات بین زوجین افزایش می‌یابد.

وی افزود: سکوت بین زوجین در کانون خانواده در ابتدا به طلاق عاطفی و به مرور به طلاق رسمی منجر می‌شود زیرا زن و مرد در کنار همدیگر قرار گرفتند تا بتوانند نیاز‌های همدیگر را تکمیل کرده و از منیت‌ها دور شده و به ما تبدیل شوند.

این مشاور بیان کرد: ‌امیدوارم زوجین به اهمیت ارتباط و گفتگو بین همدیگر توجه کنند و عشق دوران عقد را در طول زندگی حفظ کنند و اجازه ندهند که روحیه فردگرایی ناشی از فضای مجازی بر زندگی آن‌ها غالب شود.

صادقی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر زیست مجازی را کنترل و مدیریت نکنیم، آسیب‌های آن به خانواده منتقل می‌شود، بنابراین زوجین در هنگام حضور در خانه، زیست مجازی را کاهش و در حد امکان حذف کنند و بیشتر به گفتگو با همدیگر بپردازند.

جابه‌جایی نقش‌ها دلیل طلاق در البرز

مهری جمالی گفت: زوجین باید در زندگی مشترک همانند دوران عقد برای همدیگر وقت بگذارند.

مشاور خانواده ادامه داد: درست وقتی زندگی مشترک آغاز می‌شود، باید توجه زوجین به همدیگر بیشتر باشد، اما متأسفانه وقتی وصال محقق شد، توجه‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نباید بر زیست واقعی تأثیر بگذارد، زیرا امروز طلاق عاطفی در بسیاری از خانواده‌ها ریشه دوانده است.

جمالی تصریح کرد: در سایه برخی از عوامل از جمله زیست طولانی‌مدت مجازی، افزایش ساعات کار در بیرون از خانه، خستگی روزمره و کاهش ساعات گفتگو بین زوجین، بنیان خانواده تهدید می‌شود.

مشاور خانواده گفت: امروز پدیده جابه‌جایی نقش‌ها به ویژه در شهر‌های بزرگ بنیان خانواده را تهدید می‌کند، زنان بخش قابل توجهی از زمان خود را به کار در بیرون از خانه اختصاص دادند و در برخی از موارد کار آن‌ها مردانه است و برعکس مرد‌ها زودتر از بانوان به منزل برمی‌گردند و بخشی نیز بیکار و تمام روز در خانه هستند و برخی از زنان نان‌آور خانه شده‌اند.

وی ادامه داد: زندگی مشترک همانند گُل برای رشد و بارور شدن به مراقبت، نگهداری و وقت گذاشتن برای همدیگر نیاز دارد.

جمالی افزود: دشمن در فرهنگ سرمایه‌داری تمام تلاش خود را انجام داد تا به اسم آزادی زن‌ها را از خانه بیرون بکشاند و با جابه‌جایی نقش‌ها به حریم خانه آسیب بزند.

مشاور خانواده تأکید کرد: جابه‌جایی نقش‌ها نیز یکی از دلایل طلاق در استان البرز است، زیرا روحیه زنانگی زن در این بستر آسیب دیده و به مرور ناسازگاری بین زوجین افزایش می‌یابد.

وی گفت: تشکیل یک زندگی به سرعت انجام می‌شود، اما باید برای حفظ و نگهداری آن بسیار تلاش کرد، اما زوجین برای تشکیل خانواده بسیار تلاش کرده و با آغاز زندگی مشترک از تلاش دست می‌کشند و از همین زمان آسیب‌ها آغاز می‌شود.

جمالی در خاتمه خاطرنشان کرد: حفظ بنیان خانواده رسالت بسیار بزرگی بر دوش بانوان است، زیرا تنها با حفظ این نهاد ارزشمند می‌توان آرامش را بین زن و مرد ایجاد کرد و جامعه را به آبادانی و سعادت رسید.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *