آخرین اخبار
متخصص پوست در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

دختران ۱۲ ساله در صف جراحی‌های زیبایی!

متخصص پوست گفت: دختران نوجوان و جوان زیبایی ذاتی دارند اما امروز نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله در صف‌های جراحی زیبایی هستند و سلامت و زیبایی خود را فدا می‌کنند.
اشتراک گذاری
28 آذر 1402
83 بازدید
کد مطلب : 5822

مهری عظیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: بازپرس جنایی اواسط آبان ماه امسال گزارش سه مرگ زیر تیغ جراحی را دریافت کرد که همه این افراد در مراکز زیبایی جان خود را از دست دادند.

متخصص پوست و مو ادامه داد: حدود ۶ هزار صفحه شامل پزشکان با صلاحیت و بدون صلاحیت در فضای مجازی وجود دارد که باید پلیس فتا بر این موضوع نظارت کند و از فعالیت غیرپزشکان خودداری کند.

وی افزود: امروز مطب‌های زیبایی از هر مکان دیگری شلوغ‌تر شده، زیرا تمامی تبلیغات فضای مجازی فریبنده و بخش قابل توجهی از آن‌ها غیرواقعی است.

عظیمی تصریح کرد: چهره اصیل ایرانی در حال تخریب است زیرا گرایش ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم به جراحی‌های زیبایی است و این همه‌گیری خطرناک و نگران‌کننده می‌باشد.

این کارشناس گفت: اخلاق حرفه‌ای در هر شغلی لازم و ضروری است و در شغل پزشکی یک اصل مهم و حیاتی می‌باشد که جان بیمار به آن وابسته است.

وی ادامه داد: متخصصان پوست و زیبایی باید اخلاق حرفه‌ای را در کار بیش از پیش رعایت کنند تا از انجام عمل‌های جراحی غیرضرور خودداری کنند.

عظیمی افزود: امروز کسب درآمد در مطب‌های جراحی زیبایی یک اصل است و گاهی به نابودی فرد منجر می‌شود.

این متخصص تأکید کرد: دختران نوجوان و جوان زیبایی ذاتی دارند اما امروز نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله در صف‌های جراحی زیبایی هستند و سلامت و زیبایی خود را فدا می‌کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه رسانه در افراد نیاز کاذب ایجاد می‌کند و فرد را تا محقق شدن خواسته می‌کشاند، اما برخی از مردم پس از عمل جراحی زیبایی پشیمان می‌شوند که هیچ سودی ندارد و گاه سلامت روان این افراد پس از جراحی به خطر می‌افتد.

عظیمی ادامه داد: فضای مجازی در کشور ما ر‌ها و ولنگار است و دشمن نیز ذائقه مخاطب ایرانی را با هوش مصنوعی شناخته و متناسب با علاقه‌مندی، محتوا در معرض دید مخاطبان می‌‎گذارد و به جد باید گفت که رسانه در آمار بالای جراحی زیبایی نقش داشته است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید با نظارت جدی جلوی فعالیتِ کلینیک‌های غیرمجاز گرفته شود زیرا امروز اکثر جراحی‌های تخصصی زیبایی در مراکز زیبایی و توسط غیرپزشکان انجام می‌شود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *