آخرین اخبار
یادداشت «البرزخاتون»/ معرفی کتاب؛

«قصه‌مون به سررسید» از شهید حججی می‌گوید

در کتاب «قصه‌مون به سر رسید» زندگی شهید محسن حججی از تولد تا شهادت با زبان شعر برای کودکان روایت شده است.
اشتراک گذاری
23 آذر 1402
76 بازدید
کد مطلب : 5429

منصوره قلندری، نویسنده و شاعر البرزی در یادداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری «البرزخاتون» به معرفی تازه‌ترین اثر خود یعنی «قصه‌مون به سر رسید» پرداخت: ما به عنوان متولیان نشر مکتب سلیمانی موظف هستیم سبک زندگی شهدا را بدون تحریف برای تمام فرزندان ایران زمین واگویه کنیم و در این کتاب با زبان شعر به جایگاه شهید حججی پرداخته شده است.

هنوز خیلی از فرزندان ایران قهرمانان واقعی کشورشان را نمی‌شناسند و افکارشان به تاراج غربی‌ها رفته است، و شیفته قهرمانان پوشالی غرب شده‌اند، در حالی که هر کدام از شهدای عزیز ما، ابرقهرمانان واقعی و ملی سرزمین مادری ما هستند.

از طرفی زبان شعر همیشه برای کودکان جذاب‌تر و شیرین‌تر بوده و من در این کتاب سعی کردم قصه قهرمان نامی و زبانزد کشورمان

«شهید محسن حججی» را از زمان تولد تا لحظه شهادت، به زبان نظم و کودک پسند، برای گروه سنی «ب و ج» بیان کنم تا کودکان ایران زمین هر چه بیشتر جذب منش و سبک زندگی شهدا قرار گیرند.

«قصه‌مون به سررسید» تنها یک گام کوچک فرهنگی در جهت آشنایی کودکان با سبک و سیره شهدا است.

بنده به مدد خدای بزرگ گام‌های بلندتر و محکم‌تری برای معرفی قهرمانان اصلی ایران زمین بردارم، تا با کمک از زبان شعر کودکانه قدمی هر چند کوچک در راستای دغدغه‌های رهبر عزیز انقلاب برداشته و سبک زندگی شهدا را از تغییر و تحریف‌ها حفظ نمایم.

۲۱ تیر ۱۳۷۰ به دنیا آمد، در ۲۱ سالگی لباس دامادی پوشید و ۲۵ سال بیشتر نداشت که پدر شد؛ اما در ۲۶ سالگی به قهرمان شماره یک ایران تبدیل شد و مدال نمایندگی شهدا را بر گردن بریده‌اش انداخت.

معرفی شهیدحججی‌ها بر عهده هنرمندان است زیرا زبان هنر بسیار تأثیرگذار است و ما در این کتاب با زبان شعر رسالت شهدا را به نسل آینده‌ساز کشور یعنی کودکان منتقل می‌کنیم.

در خاتمه بخشی از کتاب «قصه‌مون به سررسید» را برای مخاطبان به اشتراک می‌گذاریم.

عاقبت قهرمان وطن شدش

شبیه ارباب بی‌کفن شدش

قصه مون به سر رسید و آخرش

مـ ـحسن قصه‌ی ما حسن شدش

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *