آخرین اخبار
مدرس دانشگاه در گفتگو با «البرزخاتون»:

نرخ زاد و ولد در البرز نگران‌کننده است

مدرس دانشگاه گفت: البرز جزء آخرین استان‌های کشور در نرخ زاد و ولد است و این مهم دلایل مختلفی دارد.
اشتراک گذاری
18 آذر 1402
76 بازدید
کد مطلب : 4981

سمیه خدابخشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: البرز جزء آخرین استان‌های کشور در نرخ زاد و ولد است و این مهم دلایل مختلفی دارد.

مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه جمعیت ادامه داد: دولت سیزدهم کمر همت بسته تا مشکل پیری جمعیت را حل کند و مانع بسته شدن پنجره جمعیتی در کشور شود.

وی افزود: حمات‌های خوبی از سمت مسئولین دولتی از خانواده‌های چندفرزند صورت گرفته اما باید زوجین را متوجه تصمیم اشتباه‌شان ناشی از نداشتن فرزند و یا تک فرزندی کنیم.

خدابخشی تصریح کرد: زوجین در بدو ازدواج می‌خواهند که در زندگی مشترک صاحب چندفرزند شوند، اما پس از مدتی وقتی درگیر مشکلات زندگی متاهلی شدند، به یک فرزند رضایت می‌دهند.

این کارشناس گفت: بخشی از کاهش نرخ زاد و ولد در البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت است زیرا بخشی از والدین فرزند خود را در تهران به دنیا می‌آورند و محل صدور شناسنامه پایتخت عنوان می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده تا زوجین را از آوردن فرزند منصرف کند و بچه را عاملی برای پیشرفت عنوان کند.

خدابخشی افزود: رسانه ملی باید در زمینه آثار پیری جمعیت بر کشور با ساخت اثری فاخر، خانواده‌ها را متوجه تصمیم اشتباه‌شان کند و به فرزندآوری تشویق کند.

این کارشناس تأکید کرد: زبان هنر در تبیین و روشنگری بسیار مؤثر است و اگر بتوانیم موضوعات مهم جامعه را با هنر‌های هفتگانه منتقل کنیم، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی در جامعه هستیم.

وی گفت: خانواده مهمترین مؤلفه در کشور ماست و دشمن با جنگ شناختی و جریان نفوذ تلاش کرده تا جوانان را در ابتدا از ازدواج منع و سپس مانع فرزندآوری شود.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: صندوق‌های بازنشستگی به مرز ورشکستگی رسیدند و در آینده هیچ‌امیدی به این صندوق‌ها نیست و والدین باید برای تنهایی دوران پیری و کهنسالی، فرزند داشته باشند و قطعاً تک فرزند پاسخگوی نیاز‌های آن‌ها در دوران پیری نخواهد بود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *