آخرین اخبار

شامپو برای مصرف روزانه در فصل پاییز

کاری که باید در پایان روزهای کوتاه پاییزی انجام دهید، انتخاب یک شامپوی ویژه این فصل است.
اشتراک گذاری
12 آذر 1402
60 بازدید
کد مطلب : 4448

گروه بانو چه خبر«البرز خاتون»؛ کاری که باید در پایان روزهای کوتاه پاییزی انجام دهید، انتخاب یک شامپوی ویژه این فصل است. شاید بعضی‌ها ترجیح می‌دهند که موهای خود را زیر کلاه‌هایی که با مُد پاییزی هم جور در می‌آیند، پنهان کنند. اما احتمالاً شما جزو آن دسته افراد نیستید و می‌خواهید مثل ۶ ماه اول سال، موهای خود را مرتب شست‌وشو دهید و در عین حال از تغییرات آب‌وهوایی هم در امان باشید.

تغییرات دمایی در فصل پاییز و اشعه‌های مخرب نور خورشید می‌توانند به تارهای موی شما آسیب برسانند. البته، اگر عوامل محیطی دیگر از جمله موخوره، آسیب‌های پس از رنگ یا دکلره و پوست خشک سر را هم به این تهدیدات اضافه کنیم، موهایتان در پاییز مطمئناً آسیب خواهند دید. البته، اصلاً لازم نیست که نگران باشید، چرا که ما بهترین شامپوهای پاییزی را که باید در این فصل داشته باشید، با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. با استفاده از این شامپوها با خیال راحت زیر نور آفتاب کم‌رنگ پاییز بنشینید و از طبیعت نارنجی‌رنگ پیرامونتان لذت ببرید!

آسیب‌های احتمالی مو پس از پایان تابستان

اشعه‌های مخرب UV در طول روزهای داغ تابستان و عوامل محیطی از جمله رادیکال‌های آزاد، آسیب‌های بسیاری را برای موها ایجاد می‌کنند. به‌همین دلیل است که ممکن است موها پس از تابستان کمی کدر به‌نظر برسند. موهای خشک، کُرکی، شکسته‌شده و یا سفیدشده از جمله آسیب‌های جبران‌ناپذیری هستند که پس از پایان تابستان ممکن است در کمین باشند.

همچنین، اوضاع تهدیدآمیز فقط به تابستان ختم نمی‌شوند و موها در پاییز توسط هوا و باد هم تهدید می‌شوند و ممکن است بشکنند، وزوزی شوند و حتی بریزند. بنابراین، باید در انتخاب بهترین شامپوی پاییزی برای موها دقت بالایی را در نظر بگیرید تا میزان تهدیدات پوست سر و موها به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا کنند.

فقط شامپو کافی نیست!

پس از پایان تابستان، خیلی مهم است که موها را به‌خوبی بشویید و آن‌ها را با دقت تمیز کنید. بنابراین، برای این کار فقظ شامپوی مناسب پاییز کافی نیست و باید از ماسک مو و نرم‌کننده هم کمک بگیرید. نکته مهم اینجاست که وقتی می‌خواید موهایتان را در پاییز خشک کنید، ناخواسته آسیب بیشتری به آن‌ها وارد می‌کنید. باید اجازه دهید که قبل از خشک شدن موها در پاییز، در ابتدا با هوا خشک و سپس توسط محتویات محصولاتی مثل نرم‌کننده‌ها و ماسک مو تغذیه شوند. در نهایت می‌توانید از سشوار و اتو مو برای آرایش موهایتان استفاده کنید.

۶ کاری که موها را در فصل پاییز دچار آسیب می‌کنند

هوای خشک و سرد فصل پاییز برای موها و پوست‌های حساس مضر است. دما هوا در پاییز خیلی پایین نیست، اما بدون اینکه متوجه شوید، کم‌کم وارد سرمای آسیب‌زای زمستان می‌شوید و قبل از آن باید برای مراقبت موهایتان فکری کرده باشید. از روش‌های سنتی جلوگیری از نفوذ سرما به موها استفاده نکنید. برای مثال، فکر نکنید که حرارت دادن به موها می‌تواند آن‌ها را سالم نگه دارد؛ بلکه بر عکس است و حرارت دادن به موها در پاییز باعث باز شدن پوسته سر می‌شود. همین است که موها آسیب‌پذیر، خشک، کدر و کُرکی‌شکل می‌شوند.

به‌غیر از این مشکلات محیطی در پاییز، به این ۶ کار که برای موها در این فصل، خطرناک محسوب می‌شوند توجه کنید:

  • موها را زیاد نشویید. این کار باعث کم شدن رطوبت و آب اضافی در ساقه موها می‌شود
  • موها را با آب ولرم بشویید؛ چونکه آب داغ باعث خشک شدن موها در پاییز می‌شود
  • پس از هر بار شست‌وشوی موها با شامپوی مناسب از نرم‌کننده استفاده کنید و موها را با آب سرد بشویید
  • از ماسک مو یا سرم مو، حداکثر ۲ بار در طول هفته استفاده کنید. این کار باعث نرم‌تر شدن موها و کم‌تر خشک شدن آن‌ها می‌شود
  • در پاییز با موهای خیس بیرون نروید. دمای سردتر بیرون نسبت به داخل خانه می‌تواند باعث آسیب رساندن به موها شود
  • ترجیحاً لوازم آرایشی خود مثل سشوار یا اتو مو را در کمد قرار دهید تا از رطوبت فصل پاییز در امان باشند

آشنایی با ویژگی‌های یک شامپوی مناسب برای فصل پاییز

به‌طور کلی، یک شامپوی مناسب فصل پاییز باید بتواند ۲ خاصیت مهم را برای موها به‌ارمغان بیاورد:

  • از بین بردن الکتریسیته ساکن مو: گرمای نسبی روزهای آغازین پاییز می‌تواند خشکی هوا را چندین برابر بیشتر کند و باعث افزایش الکتریسیته ساکن روی مو شود. بنابراین، یک شامپوهای مناسب پاییز باید حاوی نرم‌کننده، مرطوب‌کننده و خاصیت آبرسانی باشد. همچنین اگر شامپوی مورد نظر حاوی خاصیت ضد موخوره هم باشد می‌تواند علاوه بر خواص دیگر، از بروز الکتریسیته ساکن روی مو و ایجاد موخوره ناشی از آن جلوگیری کند
  • بهبود وضعیت موهای خشک: موهای خشک و حساس، به‌دلیل کم‌آبی پوست سر و ساقه و همچنین، خشکی هوا در پاییز با شرایط نه‌چندان مطلوبی روبه‌رو می‌شوند. بنابراین، لازم است که یک شامپوی مناسب پاییز، رطوبت لازم را برای موها به ارمغان بیاورد و آن را حفظ کند. از شامپوهای حاوی سولفات و پارابن پرهیز کنید و به‌سمت شامپوهای حاوی نرم‌کننده و مرطوب‌کننده بروید

۱۰ تا از بهترین و پرفروش‌ترین شامپوهای مناسب پاییز (ویژه مصرف روزانه)

  • شامپو فولیکا : ضد ریزش و تقویت‌کننده مو
  • شامپو مو آرگان از برند نئودرم
  • شامپو سریتا: تقویت‌کننده و ضد ریزش حاوی کافئین
  • شامپو تقویت‌کننده مو فولیکا: فاقد سولفات
  • شامپو سولفات فری (بدون سولفات) سریتا: حاوی جوانه گندم
  • شامپو بدون سولفات بلا: حاوی روغن آرگان و مناسب برای موهای خشک
  • شامپو میجی: مناسب مصرف روزانه و موهای خشک و شکننده، حاوی روغن زیتون
  • شامپو پریم: مناسب موهای خشک و آسیب‌دیده
  • شامپو درموسیس: مناسب موهای خشک و آسیب‌دیده
  • شامپو کلیر : مناسب مصرف روزانه برای کنترل چربی موهای چرب

منبع: زندگی آنلاین

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *