آخرین اخبار
مسئول انجمن معلولین هنرمند در گفتگو با «البرزخاتون»:

اشتغال مهمترین نیاز معلولان در البرز است

مسئول انجمن معلولین هنرمند گفت: حمایت و فراهم آوردن بستر اشتغال، بزرگترین هدیه به معلولان است.
اشتراک گذاری
11 آذر 1402
97 بازدید
کد مطلب : 4381

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ سپیده آهون در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: وقتی پای درد دل خیلی از توانیابان در حوزه‌های مختلف می‌نشینیم، متوجه می‌شویم که این عزیزان نیاز‌های اولیه خود را نیز به سختی به دست می‌آورند.

مسئول انجمن معلولان هنرمند استان البرز (آهوان) ادامه داد: زمانی که توانیابان مشغول فعالیت در فضای بیرون هستند نیز با چالش‌های بدتری رو به رو می‌شوند.

وی افزود: من حدود ۲۰ سال است با توانیابان کار می‌کنم و هنوز مسئولین استانی برای مناسب‌سازی معابر شهری اقدام درخوری انجام نداده‌اند.

آهون تصریح کرد: توانیابان برای تأمین نیاز‌های روزمره خود نیز نمی‌توانند به سادگی در شهر رفت و آمد کنند، زیرا محیط شهری برای این قشر مناسب‌سازی نشده است.

این مسئول بیان کرد: استان البرز حتی یک سالن ورزشی تخصصی برای قشر معلول جامعه ندارد و این عزیزان برای پرکردن اوقات فراغت خود با مشکل مواجه هستند.

وی گفت: کار، ازدواج، مکانی برای ورزش، مناسب‌سازی معابر شهری و مسکن از جمله نیاز‌های اولیه توانیابان است و همیشه نیاز‌های خود را به مسئولین گفتند، اقداماتی صورت گرفته اما رضایت‌بخش نیست.

آهون ادامه داد: ما در مجموعه آهوان با برگزاری کلاس‌های مختلف و متنوع برای جامعه توانیابان تلاش کردیم بخشی از نیاز‌های این عزیزان را با آموزش‌های مهارتی پاسخ دهیم و با آموزش یک مهارت به آن‌ها بستر درآمدزایی را فراهم سازیم.

این مسئول افزود: نیازمند حمایت از مسئولین هستیم که بتوانیم با توجه به قشر توانیاب، بستر نیاز‌های آن‌ها را فراهم کنیم تا این عزیزان نیز بتوانند در کنار سایر مردم، زندگی عادی را تجربه کنند.

وی گفت: حمایت و فراهم آوردن بستر اشتغال، بزرگترین هدیه به معلولان است و مسئولین باید این بستر را برای این قشر جامعه تأمین کنند.

آهون در خاتمه خاطرنشان کرد: قبل از اینکه دنیا را تغییر دهیم، باید متوجه باشیم که ما و توانیابان هم بخشی از این دنیا هستیم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *