آخرین اخبار
رئیس گروه سلامت مادران باردار البرز در گفتگو با «البرزخاتون«:

سیگار باید خط قرمز بانوان باشد

رئیس گروه سلامت مادران باردار البرز گفت: دختران و زنانی که سیگار می‌کشند، دیرتر باردار می‌شوند و احتمال سقط جنین در آن‌ها بسیار زیاد است.
اشتراک گذاری
04 آذر 1402
86 بازدید
کد مطلب : 3781

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ معصومه رجبی در گفتگو با «البرزخاتون» گفت: توجه به بعد سلامت جسمی و روانی فرزندان توسط والدین به ویژه مادران در عصر کنونی بسیار مهم است.

رئیس گروه سلامت مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: در گذشته هجمه‌های رسانه‌ای دشمن و تلفن همراه نبود، اما امروز فرزندان در سنین کودکی به وسیله تلفن همراه تصاویر یا فیلم‌هایی می‌بینند که مناسب سن آن‌ها نیست و این آسیب می‌زند.

وی افزود: تبعات روانی آسیب‌های فضای مجازی در جامعه بروز و ظهور پیدا کرده و این نشان می‌دهد که والدین باید بیشتر مراقبت فرزندان خود باشند.

رجبی تأکید کرد: منظور ما از مراقبت محدودیت نیست، اما والدین باید مراقبت فرزندان خود در عصر کنونی با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای دشمن باشند.

این مسئول تأکید کرد: امروز فرهنگ غلطی بین جامعه به ویژه بانوان رواج یافته و آن هم سیگار کشیدن زنان و دختران جوان است.

وی ادامه داد: سیگار مستقیماً بر روی دندان تأثیر گذاشته و باعث خشکی پوست و پیری زودرس می‌شود.

رجبی افزود: دختران و زنانی که سیگار می‌کشند، دیرتر باردار می‌شوند و احتمال سقط جنین در این مادران بسیار زیاد است.

این مسئول تأکید کرد: آمار استفاده از الکل در کشور نگران‌کننده است و خانواده‌ها باید متوجه این موضوع باشند زیرا سازمان بهداشت جهانی نیز بر این مهم تأکید دارد زیرا استفاده از الکل مستقیماً باعث آسیب رساندن به سلامت جسمی و روانی فرد می‌شود.

وی گفت: بانوان حتماً برای زیبایی و سلامت خود به ورزش اهمیت دهند، زیرا تزریق ژل و عمل جراحی یک مُسکن است و فقط با ورزش کردن ضمن داشتن بدنی سالم، روند پیری کند می‌شود.

رجبی در خاتمه خاطرنشان کرد: داشتن تحرک کافی و رژیم غذایی بدون فست‌فود و نوشابه می‌تواند مادر و به ویژه خانواده‌ای سالم برای جامعه به ارمغان آورد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *