آخرین اخبار
فعال رسانه در گفتگو با «البرزخاتون» به شبهه پاسخ داد:

بانوان: آقایان نگاه نکنند!

فعال رسانه در پاسخ به شبهه مطرح شده گفت: برخی از بانوان می‌گویند چرا ما حجاب را رعایت کنیم؟ به آقایان بگویید نگاه نکنند تا به گناه نیفتند.
اشتراک گذاری
17 آبان 1402
645 بازدید
کد مطلب : 1962

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ فاطمه خاک‌زاد در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: برخی از بانوان می‌گویند چرا ما حجاب را رعایت کنیم؟ به آقایان بگویید نگاه نکنند تا به گناه نیفتند.

وی ادامه داد: تدبیر دین در کنترل مفاسد، حذف زمینه‌های فساد یعنی حفظ حجاب در زن‌ها و تأکید به حفظ نگاه مردان است. خدای عادل و مهربانی که می‌شناسم، من را مکلف نمی‌کند تا به دیگری سود برسانم، فایده حجاب اول برای خود زن‌ها است.

خاک‌زاد افزود: ثمره درخت حجاب، امنیت روحی و عاطفی است که اول از همه نصیب زنان می‌شود و سایه این درخت هم هر بیننده‌ای را به آرامش می‌رساند، هرچند دیگران از سایه‌اش استفاده می‌کنند اما کسی درخت را به خاطر سایه‌اش نمی‌کارد.

این فعال رسانه گفت: وندی شلیت، فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشکده ویلیانر، در کتاب خود به نام «بازگشت به عفاف»، مشکلات ناشی از بی‌توجهی به عفاف در جامعه آمریکا را با شواهد دقیقی بررسی کرده و به نقش اساسی عفاف در سلامت فرد و جامعه پرداخته است. وی می‌گوید: «چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم مردان با همه بانوان محترمانه رفتار کنند، در حالی که تعداد زیادی از زنان با بی‌عفتی خود دائماً پیام می‌فرستند که لازم نیست اینگونه باشند!؟»

وی ادامه داد: لیندزی کان، بازیگر مشاور آمریکایی می‌گوید: «وقتی مرد پذیرفت که بنگرد و زن پذیرفت که نگریسته شود، همانطور که جان برگر در WAY OF SEEING می‌گوید: مردان به زنان می‌نگرند و زنان به خود نگاه می‌کنند که مورد تماشا قرار گرفته‌اند، آیا دیگر چیزی برای دفاع باقی می‌ماند؟ چرا مرد به خانه و خانواده وفادار باشد؟ اصلاً چرا خانه و خانواده شکل بگیرد؟ استحکام خانواده مفهومی نخواهد داشت.»

خاک‌زاد افزود: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده که خدا زیبا است و زیبایی را دوست دارد، اما این زیبایی باید از راه حلال باشد و امام علی (ع) می‌فرمایند: «حجاب، زیبایی زن را پایدار می‌سازد.»

این فعال رسانه بیان کرد: زیبایی انسان فقط به زیبایی‌های ظاهری او محدود نمی‌شود، زن تن نیست.

خاک‌زاد گفت: چه بسیار زنانی که در طول تاریخ ظاهر زیبایی نداشتند، یا کسی از زیبایی ظاهری آن‌ها آگاه نشده اما خود، زیبایی‌ها و ارزش‌های والای انسانی را در جهان آفریدند.

وی ادامه داد: اسلام با ابزار زیبایی‌ها مخالف نیست، فقط می‌خواهد این زیبایی‌ها هر جایی نباشد و محدود به همسر (عاشق واقعی زن) باشد تا عواطف لطیف زن لطمه ندیده و امنیت او نیز تأمین شود.

این فعال رسانه در خاتمه خاطرنشان کرد: حجاب، ارائه زیبایی‌های زن فقط برای همسر (محبوب) خودش است، بنابراین حفظ حجاب زن و نگاه مرد جامعه‌ای سالم و آرام می‌سازد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *