آخرین اخبار
رئیس دانشگاه علمی کاربردی قند کرج در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

تشکیل شرکت دانش‌بنیان با ایده‌های دانشجویان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی قند کرج گفت: در مرکز علمی کاربردی کرج ۳‌ ایده برتر تبدیل به شرکت‎‌های دانش‌بنیان در استان البرز شده‌اند.
اشتراک گذاری
16 آذر 1402
70 بازدید
کد مطلب : 4858

حمداله جمشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» ضمن تبریک روز دانشجو به تمامی دانشجویان گفت: پایه و ارکان اصلی نظام و پیشرفت هر کشوری جوانان آن کشور هستند، قشر دانشجو قشری روشنفکر است، که می‌تواند با دانش و تخصص خود آینده را به گونه‌ای ترسیم کند که کشور را تبدیل به کشوری کند که دارای زمینه مساعد توسعه می‌باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی قند کرج ادامه داد: رسالت اصلی دانشگاه جامع، مهارت‌افزایی است و همچنین در جهت مهارت‌افزایی، مهارت کارآفرینی و اشتغالزایی نیز در حرکت است و در نهایت دانشجو در دانشگاهی جامع و کامل که حدود ۶۰ درصد از دروس آن عملی و ۴۰ درصد آن به صورت علمی است، آموزش می‌بیند.

وی افزود: اقداماتی که در مرکز علمی و کاربردی قند کرج انجام می‌گیرد، شامل استارتاپ‌هایی هستند که در آنها‌ایده دانشجویان جمع‌آوری می‌شود و بعد از جمع‌آوری در محضر داوران ارائه می‌شوند و بعد داوران این‌ایده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و برترین آن‌ها را انتخاب و سرمایه‌گذاران داوطلب بسته به نیاز صنعت این‌ایده‌ها را پشتیبانی می‌‎کنند و در نهایت منجر به راه‌اندازی شرکت‌هایی می‌شوند که در واژه‌های دانش بنیان هستند.

جمشیدی تصریح کرد: به تعبیری این شرکت‌ها با مشارکت صاحبان‌ایده و سرمایه‌گذار تشکیل می‌شوند و تلاش آن‌ها این است که به مرکز رشد برسند و بعد وارد عرصه تجاری‌سازی، خدمت، توسعه خدمات و تولید کالا شوند. این مراحلی است که ما هر ساله در دانشگاه جامع طی می‌کنیم.

این مسئول گفت: در مرکز علمی کاربردی کرج ۳‌ ایده برتر تبدیل به شرکت‎‌های دانش بنیان شده‌اند و در حال حاضر در پارک علم و فناوری مستقر هستند و چندین شرکت دیگر هم مراحل رشد خود را در مرکز رشد سپری کرده‌اند که در کل چیزی حدود ۱۸ شرکت دانش بنیان به طور آزاد در بازار کار مشغول هستند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم که بتوانیم در جهت تعلیم، تربیت و مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان و کارآفرینی برای جوانان قدم‌های مثبتی برداریم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *