آخرین اخبار
بانوی کارآفرین البرزی در گفتگو با «البرزخاتون»:

۱۵ بانوی سرپرست خانوار را به درآمدزایی رساندم

بانوی کارآفرین البرزی گفت: توانستم با هنر گلیم‌بافی ۱۵ بانوی سرپرست خانوار را به درآمدزایی برسانم.
اشتراک گذاری
11 آبان 1402
79 بازدید
کد مطلب : 1310

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ مریم سعادت در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: من حدود ۶ سال گذشته در دوره‌های گلیم‌بافی مرکز فنی و حرفه‌ای در کرج گذراندم و توانستم بعد از ۲ دوره آموزش به صورت تخصصی کار را شروع کنم.

کارآفرین البرزی ادامه داد: در خانه ۲ هفته‌ای یک گلیم می‌بافتم و وقتی تعداد گلیم‌ها به ۱۰ عدد می‌رسید به بازار می‌رفتم و کار‌ها را می‌فروختم.

وی افزود: یک روز با خانمی برخورد کردم که زن سرپرست خانوار بود و از من درخواست کمک مالی کرد و من به‌ایشان گفتم که دوست دارید در خانه برای خود درآمدی داشته باشید و‌ایشان نیز استقبال کرد اما گفت هیچ جا به من با یک بچه کار نمی‌دهند.

سعادت تصریح کرد: موضوع را با فرمانده پایگاه مسجد در میان گذاشتم و آموزش گلیم‌بافی ویژه بانوان را در مسجد راه انداختم.

این کارآفرین گفت: در ثبت نام اولیه ۴۰ نفر ثبت نام کردند و به دلیل اینکه کار بازددهی داشته باشد، دو کلاس شدند.

وی ادامه داد: بعد از آموزش‌های لازم، وسایل و تجهیزات را به کمک خیرین مسجد تهیه و در اختیار این بانوان قرار دادم و به گونه‌ای من واسط آن شدم.

سعادت افزود: وسایل و تجهیزات را درب منزل به این بانوان تحویل می‌دادم و سپس گلیم بافته شده را تحویل می‌گرفتم و دستمزد هر گلیم را می‌دادم.

این کارآفرین تصریح کرد: اکنون ۱۵ بانوی سرپرست خانوار در خانه برای من کار می‌کنند و آموزش‌ها همچنان ادامه دارد و از اینکه توانستم مفید واقع شوم، بسیار خوشحال هستم.

وی گفت: من با سرمایه بسیار اندک کار را شروع کردم و زمانی که با کمبود پول برای خرید ملزومات کار روبرو شدم، طلا‌هایم را فروختم.
سعادت ادامه داد: کارآفرینان در استان البرز باید به صورت خودجوش کار را جلو ببرند زیرا مسئولین حتی حمایت معنوی نمی‌کنند.

این کارآفرین در خاتمه خاطرنشان کرد: لبخند رضایت بانوان سرپرست خانواده از کار بهترین دستمزد و هدیه برای من است زیرا این بانوان مشکلات بسیار زیادی در زندگی دارند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *