آخرین اخبار
کارشناس سلامت:

چاقی باعث افسردگی زنان است

کارشناس سلامت گفت: چاقی دروازه ابتلا به انواع امراض از قبیل دیابت و افسردگی در بانوان است.
اشتراک گذاری
07 دی 1402
63 بازدید
کد مطلب : 6511

به گزارش گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ محدثه قاضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: اضافه وزن در بهترین حالت می‌تواند باعث ناامیدی در ذهن انسان شود که در درازمدت عواقب شدیدتری مثل افسردگی را در پی دارد.

کارشناس سلامت ادامه داد: اضافه وزن یا بیش وزنی صدماتی شایانی را نیز به جسم وارد می‌کند و باعث بروز بیماری‌هایی از قبیل دیابت در فرد می‌شود.

وی با بیان اینکه اضافه وزن یکی از عوامل اصلی دیابت نوع ۲ است، افزود: افزایش چربی موجب افزایش مقاومت بدن در برابر هورمون انسولین می‌شود، در نتیجه کنترل قند خون دچار مشکل می‌شود و قند خون در بدن افزایش پیدا می‌کند.

قاضی تصریح کرد: اضافه وزن باعث بروز سکته مغزی نیز می‌شود که امروز به وفور در بین اقوام و‌ فامیل این نوع سکته رواج داشته و معتقد هستید که سالم بود اما سکته مغزی کرد.

کارشناس سلامت گفت: چاقی باعث گرفتگی و رسوب چربی در رگ‌های مغزی می‌شود و به مرور این عروق باریک می‌شوند و بعد از گذشت زمان گرفتگی کامل عروق و جریان نداشتن خون و در نهایت سکته رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: خطر بعدی سایش مفاصل است، مفاصل ما برای تحمل وزن مشخصی برنامه‌ریزی شده‌اند، وقتی وزن بدن زیاد است مفاصل ما نمی‌توانند متحمل شوند و بدین ترتیب دچار فرسایش مفاصل می‌شوند که در نتیجه به درد و جراحی ختم می‌شود.

قاضی افزود: اضافه وزن می‌تواند فرد را به بیماری سرطان نیز دچار کند چرا که انواع سرطان‌ها با چاقی و اضافه وزن در ارتباط هستند و تهدید بزرگی برای افراد با وزن بالا محسوب می‌شود.

کارشناس سلامت تأکید کرد: بهترین راه حل برای درمان بیش وزنی باید تحت نظر پزشک و متخصص صورت بگیرد که ورزش یکی از بهترین راه حل‌ها برای درمان این موضوع است.

وی گفت: متأسفانه ورزش در بین اعضای خانواده کمرنگ شده است و باید با فرهنگ‌سازی بتوانیم ورزش را در بین افراد جامعه پررنگ کرد تا با کنترل وزن مانع ابتلا به اتواع امراض شد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

مصاحبه شونده: آناهیتا نجفی

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *