آخرین اخبار
کارشناس سلامت:

چاقی ابتلا به سرطان را در بانوان افزایش می‌دهد

کارشناس سلامت گفت: بانوانی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض سرطان قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
11 دی 1402
55 بازدید
کد مطلب : 6880

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ محدثه کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: بانوانی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض سرطان قرار می‌گیرند.

کارشناس سلامت ادامه داد: کنترل وزن یکی از فاکتور‌های مهم در سلامت بانوان است و زنان باید با انجام ورزش و تحرک بیشتر و تغذیه سالم زون خود را کنترل کنند.

وی افزود: امروز نداشتن تحرک به یک عامل مهم تبدیل شده و تهدیدی برای سلامت کلیه اعضای خانواده به ویژه بانوان شده است.

کرمی تصریح کرد: چاقی سلامت زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می‌دهد و بانوان باید ورزش را در کار‌های روزانه خود قرار دهند.

این کارشناس گفت: یکی از دلایل تأخیر در دوران قاعدگی و ناباروی نیز چاقی است و ما به بانوانی که اضافه وزن داشته و قصد دارند صاحب فرزند شوند، توصیه می‌کنیم که وزن خود را پایین آورند.

وی ادامه داد: در دین اسلام نیز پیامبر ما همواره تأکید کردند که به اندازه بخورید و بیاشامید اما اسراف نکنید و این مهم یعنی اینکه خوردن در حد تعادل باعث افزایش وزن نمی‌شود و اسلام بهترین آموزه‌ها را برای سلامتی دارد.

کرمی افزود: بانوان باید خود ترویج دهنده سلامت باشند زیرا مادر سالم، خانواده‌ای سلام خواهد داشت.

این کارشناس تأکید کرد: وقتی مادر ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهد، کلیه اعضای خانواده نیز به این مهم ترغیب می‌شوند.

وی بیان کرد: باید فرهنگ ساعت ورزش را در خانواده نهادینه کنیم زیرا آمار ابتلا به بیماری‌های مزمن افزایش یافته و پیر و جوان نمی‌شناسد.

کرمی ادامه داد: زندگی ماشینی بعضی کار‌ها را راحت کرده و از طرف دیگر این راحتی باعث شده که تحرک ما نیز کم شود، نباید اجازه دهیم هیچ چیز سلامت ما را به خطر بیندازد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اضافه وزن کلیه سلامت جسم و روان بانوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین ساده از کنار آن نگذریم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *