آخرین اخبار
مادر اولین شهید مدافع سلامت البرز در گفتگو با «البرزخاتون»:

دخترم به آرزویش رسید

مادر اولین شهید مدافع سلامت البرز گفت: دخترم همیشه آرزو داشت که شهید شود و بالاخره به آرزوی دیرینه خود رسید و شهید راه سلامت شد.
اشتراک گذاری
28 آبان 1402
72 بازدید
کد مطلب : 3091

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ «کبری باقری» را مسئولان بیمارستان امام علی (ع) به عنوان اولین پرستار شهید مدافع سلامت استان البرز در کرج معرفی کردند.

بانویی که در سن ۳۳ سالگی طعم شیرین شهادت را چشید و به پدر شهید خود پیوست.

فاطمه باقری به مناسبت روز پرستار در گفتگو با «البرزخاتون» گفت: دست تمامی پرستاران را می‌بوسم زیرا پرستاری شغلی بسیار دقیق و حساس است و کلمات قادر به بیان عظمت این شغل نیستند و عشق و علاقه است که افراد را در این شغل ماندنی می‌کند.

مادر اولین شهید سلامت استان البرز ادامه داد: شهید کبری باقری متولد ۱۳۶۶ و فرزند شهید بود و در بیمارستان محمدشهر خدمت می‌کرد.

وی افزود: دخترم عاشق شغل پرستاری بود و در زمان کرونا به جای دوستانش نیز شیفت اضافه انجام می‌داد.

باقری تصریح کرد: حدود ۹ سال در نظرآباد به حرفه پرستاری مشغول بود و در دوران کرونا و زمانی که شهید شد، در بیمارستان امام حسین (ع) خدمت می‌کرد.

مادر شهید گفت: دوران کرونا شرایط بسیار سختی بود و من همیشه به دخترم می‌گفتم که کرونا شوخی‌بردار نیست، به بیمارستان نرو، اما او همیشه با مهربانی پاسخ می‌داد، امروز وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم است و اگر من نیز صحنه را خالی کنم، آن دنیا باید جواب خداوند را بدهم.

وی ادامه داد: دخترم بسیار مهربان بود و چون همسرم شهید شده بود، همدم و یار روز‌های تنهایی من بود و بسیار خواهرزاده و برادرزاده‌هایش را دوست داشت و با آن‌ها صمیمی بود.

باقری افزود: دخترم به شدت به شهادت علاقه داشت و به من می‌گفت مامان من یک روز شهید می‌شوم و من همیشه پاسخ می‌دادم که جنگ تمام شده، شهید زندگی کن، اما باورم نمی‌شود که روزی به آرزویش رسید و شهید راه سلامت شد.

مادر شهید تأکید کرد: درد و غم بیمار هیچ‌گاه برای پرستار عادی نمی‌شود و همیشه دخترم از مرگ بیماران ناراحت می‌شد و از درد بیماران رنج می‌کشید.

وی گفت: از بی‌حجابی‌های کف خیابان بسیار ناراحت می‌شوم، ما این انقلاب را به راحتی به دست نیاوردیم، خون‌ها ریخته شده تا پرچم اسلام پا برجا باقی بماند.

باقری ادامه داد: دخترم همیشه در کار خیر پیش‌قدم بود و بخشی از درآمد خود را در این راه هزینه می‌کرد.

مادر شهید افزود: لباس‌های پرستاری دخترم در کمد است و من هر بار که این لباس‌ها را می‌بینم بیشتر دلتنگ کبری می‌شوم و با گریه به دلتننگی‌هایم پاسخ می‌دهم.

وی بیان کرد: همیشه به دخترم می‌گفتم که معلم شود، اما او با عشق و علاقه پرستاری را انتخاب کرد و در اوج بیماری کرونا در بیمارستان خدمت کرد و لحظه‌ای از خدمت‌رسانی دست نکشید.

باقری در خاتمه خاطرنشان کرد: شهادت راه بزرگان است و من دخترم و همسرم را به انقلاب تقدیم کردم، ‌امیدوارم در آن دنیا امام حسین (ع) شفاعت ما را بکند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *