آخرین اخبار
کارشناس سلامت مطرح کرد:

ورزش ضامن سلامت روح و جسم بانوان

کارشناس سلامت گفت: ورزش برای همه مردم واجب و ضروری است، اما برای بانوان ضامن سلامتی آنان در خانه و خانواده است.
اشتراک گذاری
02 دی 1402
12 بازدید
کد مطلب : 6164

گروه باو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون» به نقل از «تیتر یک»؛ هدیه آقامیری گفت: امروز کم‌تحرکی آثار زیان‌باری بر سلامت افراد جامعه وارد کرده است.

کارشناس سلامت ادامه داد: ورزش برای همه مردم واجب و ضروری است، اما برای بانوان ضامن سلامتی آنان در خانه و خانواده است.

آقامیری افزود: امروز با بانوانی در مرکز سلامت روبرو هستیم که قاعدگی نامنظمی دارند و از درد‌های عضلانی گلایه دارند و وقتی علت را ریشه‌یابی می‌کنیم به چاقی و کم‌تحرکی می‌رسیم.

وی با بیان اینکه چاقی در کشور در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ است، تصریح کرد: کارهای خانه هیچ وقت ورزش محسوب نمی‌شود زیرا بانوان پس از یک روز تمیزکاری خانه هیچ وقت حس و حال خوب ندارند بلکه در بدن‌شان احساس کوفتگی و خستگی می‌کنند.

این کارشناس گفت: شما وقتی ورزش می‌کنید باید پس از آن حس و حال خوبی داشته باشید و آن روحیه ضامن سلامتی شما در طول روز است.

آقامیری ادامه داد: ورزش باید در خانواده بین کلیه اعضای خانواده نهادینه شود و بانوان در این بین نقش بی‌بدیلی دارند، زیرا زنان هسته اصلی خانه هستند.

وی با بیان اینکه مادر سالم می‌تواند خانواده‌ای سالم تحویل جامعه دهد، گفت: شما تصور کنید مادر به عنوان هسته اصلی خانواده هر روز درگیر یک سری امراض باشد، ‌امید به زندگی در این خانواده کاهش می‌یابد و برعکس اگر همین مادر ساعاتی از روز خود را به ورزش اختصاص دهد، ناخودآگاه اعضای خانواده به ورزش‌کردن تشویق می‌شوند.

این کارشناس ادامه داد: بانوان با ورزش کردن سایر بیماری‌های مزمن و شایع زنان را از خود دور می‌کنند و با تحرک سیکل قاعدگی منظمی خواهند داشت زیرا با ورزش استرس روزانه در بدنشان خنثی می‌شود.

آقامیری در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر دوست دارید در دوران میان‌سالی و کهن‌سالی درگیر انواع امراض نشوید، ورزش را در سبک زندگی خود قرار دهید و آن را در خانواده نهادینه کنید.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *