آخرین اخبار
پرستار البرزی در گفتگو با «البرزخاتون»:

درد بیمار هیچ‌وقت برای پرستار عادی نمی‌شود

پرستاری البرزی گفت: بعد از گذشت ۲۳ سال سابقه کار در رشته پرستاری، هنوز درد و رنج بیماران برایم تکراری و عادی نشده است
اشتراک گذاری
02 آذر 1402
69 بازدید
کد مطلب : 3442

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ زهرا مقدم یکی از پرستاران استان البرز که ۲۳ سال است در این عرصه فعالیت می‌کند. وی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: از سال ۷۹ شروع به کار برای گذراندن طرح در بیمارستان کمالی کردم و از سال۸۱ تا ۸۵ در بیمارستان میلاد تهران مشغول به کار بودم و بعد از آن تاکنون در بیمارستان کمالی در خدمت مردم شریف کرج هستم و در بخش‌های نوزادان، اورژانس، سی سی یو و جراحی عمومی فعالیت داشتم.

این پرستار ادامه داد: یکی از سخت‌ترین دوران‌های شغلی بنده در دوران کرونا بود که در این دوران خیلی از عزیزان‌مان را از دست دادیم از جمله پدر بنده که در همین بیمارستان بستری بودند.

وی افزود: پرستاری جزء مشاغل سخت است چون پرستار با تمام وجود دوست دارد که برای بیمار کار مفید انجام دهد و در عین حال به خانواده بیمار دل‌داری دهد، زیرا تمام تلاش خود را برای حال خوب بیمار انجام می‌دهد و در بعضی مواقع پاسخی نمی‌گیرد و درد مریض را با تمام وجود حس می‌کند و این برای پرستار خیلی سخت است.

مقدم تصریح کرد: در زمانی که در بخش اطفال مشغول به کار بودم و درد و رنج نوزادان و کودکان و همچنین پدر و ماد‌رهایشان برای جویاشدن روند بهبودی از حال کودکان به ما مراجعه می‌کردند را مشاهده می‌کردم با تمام وجود خود درد را حس می‌کردم.

این پرستار گفت: علاوه بر این‌ها هر کدام از ما پرستاران در زندگی شخصی خود نیز ایفای نقش می‌کنیم و بنده به عنوان پرستار که وظیفه ما ایجاب می‌کند که به درد و رنج مریض‌ها رسیدگی کنیم و ارائه خدمات با بالاترین سطح را داشته باشیم و از طرفی هم مادر خانواده هستم و روز‌هایی را داشته‌ام که فرزند خودم بیمار بوده و من نمی‌توانستم از فرزند خود پرستاری کنم و یا در کنارش باشم، زیرا نیروی جایگزین نبوده است.

وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی به دلیل پرمشغله بودن شغل پرستاری بین ایفای نقش مادری در خانه و خانواده و ارائه خدمات به نحو احسنت در شغل پرستاری بسیار دشوار است.

مقدم افزود: زمانی که در حین کار به بیماری رسیدگی می‌کنم و در بیمار شواهد بهبودی را می‌بینم و بیمار از من تشکر می‌کند و یا به قولی به من می‌گوید؛ هر چه از خدا می‌خواهی به تو بدهد، این گونه جملات و حال و هوا از بیمار یا همراهان‌شان برای من بسیار ارزشمند است.

این پرستار بیان کرد: بعد از گذشت ۲۳ سال سابقه کار در رشته پرستاری، هنوز درد و رنج بیماران برایم تکراری و عادی نشده است، حتی پرستارانی که در بخش‌هایی مثل شیمی درمانی و بیماری‌های صعب‌العلاج هم کار می‌کنند، درد بیمار برای پرستار عادی نمی‌شود. زمانی که بیمار از نظر روحی و روانی خسته از درمان و بیماری است این حس در ما هم انعکاس پیدا می‌کند و بلعکس مریضی که بعد از درمان خرسند است ما نیز به طبع همین احساس را پیدا می‌کنیم.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های پرستاران شرایط اقتصادی است و از مسئولان خواهشمندیم که امکانات رفاهی پرستاران را ارتقا و مزایایی از قبیل زمان کاری کمتر، تعداد سال‌های کمتر برای بازنشستگی را خواستار هستیم.

مقدم در خاتمه خاطرنشان کرد:‌امیدوارم همه مردم سرزمینم درگیر هیچ بیماری جسمی و روحی مخصوصاً بیماران صعب العلاج نباشند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *