آخرین اخبار

نبود سکوی دائم عرضه لباس‌های عفیفانه

امیدی گفت: سکوی دائم فروش نداریم تا محصولات حجاب در آن‌جا عرضه شوند و مردم عزیز بتوانند به صورت یکپارچه از آن‌جا خریداری کنند.
اشتراک گذاری
02 تیر 1403
4 بازدید
کد مطلب : 17278

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ عفاف و حجاب نه تنها به عنوان یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر شناخته می‌شوند بلکه در اعتقادات و فرهنگ اسلامی ما نیز، ریشه دارند؛ بنابراین تأثیر تولیدکنندگان متخصص در زمینه محصولات حجاب با دغدغه تولید مناسب در حوزه توسعه فرهنگ حجاب می‌تواند برای گستره‌ی این عرصه بسیار موثر و مهم باشد.

حمیدرضا امیدی، مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب درمورد نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی بیان کرد: تولیدکنندگان حجاب آمرین عملی امر به معروف هستند و درواقع، امر به معروف را به صورت عملی انجام می‌دهند و سعی می‌کنند با تولیدات خود کانون گرم خانواده را حفظ کنند و در این راستا نیز، انجمن فعالان حجاب که در برگیرنده ۳۰۰ عضو تولیدکننده حجاب است فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و یکی از این فعالیت‌ها، نمایشگاه‌های هدی هستند که به صورت فصلی، از سال گذشته توسط انجمن فعالان حجاب آغاز شده و دوره چهارم خود را از روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در مجموعه چهل‌سرای مصلی امام خمینی (ره) آغاز کرده است.

یکپارچه سازی مد اسلامی نه تنها می‌تواند بسیار موثر بلکه می‌تواند یک فتح بابی برای دیگر تولیدکنندگان باشد که بدانند وقتی یکپارچه‌سازی انجام می‌شود هم مد اسلامی در جامعه رواج پیدا می‌کند و هم برای مصرف‌کننده اتفاقات خوبی می‌افتد و می‌تواند لباس‌های مدنظر خود و مناسب جامعه را پیدا کند و درواقع، دغدغه تولیدکننده و مصرف‌کننده برداشته می‌شود. مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب درمورد این‌که تا چه اندازه در این حوزه موفق بوده‌ایم و چه راهکار‌هایی برای بهبود یکپارچه‌سازی وجود دارد؟ گفت: یکی از معضلاتی که در صنعت پوشش عفاف و حجاب داریم این است که سکوی دائم فروش نداریم تا محصولات حجاب در آن‌جا عرضه شوند و مردم عزیز بتوانند به صورت یکپارچه از آن‌جا خریداری کنند.

مثلاً الان برای خرید کیف و کفش در تهران، یک منطقه و مکان و مرکز خرید خاصی وجود دارد که می‌تواند اولویت افراد برای خرید باشد. اما برای محصولات حجاب چنین فضایی وجود ندارد و در ۷-۶ ماه گذشته، دوستان تولیدکننده محصولات حجاب به صورت خودجوش و با هزینه‌های شخصی خود، در برخی از مجتمع‌ها و بدون هیچ نوع حمایتی فضا‌هایی را اجاره کرده و محصولات خود را در آن‌جا ارائه کرده‌اند.

امیدی با اشاره به نقش مهم دولت مطرح کرد: با توجه به اجاره‌های بالا، متولی فراهم کردن چنین فضایی باید دولت و شهرداری باشد ولی متأسفانه، تا الان این موضوع و وعده‌های داده شده عملیاتی نشده‌اند. این در حالی است که فلسفه نمایشگاه‌های هدی برای انجمن تولیدکنندگان حجاب ایجاد سکوی موقت فروش محصولات عفاف و حجاب بوده است تا ان شاءالله، بتوانیم به سکوی دائم برسیم؛ یعنی ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و دسترسی آسان‌تر به لباس‌های تولید شده عفیفانه و محصولات حجاب. اما متأسفانه، تا الان با وجود وعده‌های داده شده از طرف دولت‌ها و سازمان‌ها هیچ یک از آنها عملیاتی نشده‌اند؛ البته دولت و سازمان‌ها هم، دلایل خود را دارند و از این موضوع، عقب‌نشینی می‌کنند.

مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب تصریح کرد: ما در انجمن حجاب مجبور شدیم به صورت خودجوش نمایشگاه‌های هدی را برگزار کنیم تا بتوانیم خلأ را به طور موقت برطرف کنیم و ان شاءالله بتوانیم به مرحله‌ای برسیم که دوستان حمایت کنند و یک راسته بازاری را برای حجاب به وجود آورند تا مردم براحتی بتوانند لباس عفیفانه و کالای حجاب خریداری کنند.

امیدی با اشاره به نقش نظارتی میدانی اتحادیه‌ها بر فروشگاه‌های عرضه لباس ادامه داد: اگرچه اتحادیه‌ها باید نظارت میدانی خود را بیشتر کنند تا فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که به فروش و عرضه لباس می‌پردازند لباس‌های مناسب ایرانی اسلامی و در شأن جامعه ما به فروش برسانند. اما متأسفانه، پراکندگی فروشگاه‌های حجاب باعث می‌شود مردم برای تهیه این نوع لباس‌ها دچار مشکلاتی شوند و به همین دلیل، نمایشگاه عفاف و حجابی که در ایام ماه مبارک رمضان در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود با استقبال زیاد مردم روبرو می‌شود. چون مردم به جز چنین نمایشگاه‌هایی نمی‌توانند چندین تولیدکننده را به صورت همزمان با یکدیگر ببینند و بتوانند کالا‌های تولیدی را از نظر قیمتی و کیفیتی با هم مقایسه کنند و طبق سلیقه خود به تهیه و خرید کالای موردنظر خود بپردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *