آخرین اخبار
رئیس گروه سلامت مادران باردار البرز در گفتگو با «البرزخاتون«:

«نفس» ناجی فرزندان سقط در البرز است

رئیس گروه سلامت مادران باردار البرز گفت: کلیه خدمات مرکز مردمی «نفس» که برای نجات فرزندان سقط بنیان‌گذاری شده رایگان است.
اشتراک گذاری
24 آبان 1402
64 بازدید
کد مطلب : 2618

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ معصومه رجبی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: افتتاح مرکز مردمی «نفس» که برای نجات فرزندان سقط بنیان‌گذاری شده است، چهار راهبرد اصلی دارد.

رئیس گروه سلامت مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: راهبرد اول، انصراف افراد متقاضی و داوطلب سقط فرزند می‌باشد که به صورت اغنایی است.

وی افزود: راهبرد دوم، انحصار اقدامات فعالانه در حوزه فرهنگ‌سازی، آموزش و ترویج گفتمان جمعیتی و حل شبکه مسائل هدف است.

رجبی تصریح کرد: راهبرد سوم، انحصار خدمات حمایتی مرکز متقاضیان سقط است که این مجموعه سعی در حمایت مالی نیز خواهد داشت.

این مسئول گفت: راهبرد چهارم، استفاده از ظرفیت‎‌های جامعه است که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و راهبرد پنجم نیز سیاست از مرکز است که یک مکان خیریه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ما تا همین لحظه تعداد زیادی از مادرانی که مایل به سقط بودند را از این مسئله منصرف کردیم و حتی قبل از افتتاح این مجموعه، آنها را تحت حمایت این مرکز قرار دادیم.

رجبی افزود: این مرکز فعلاً به صورت عملیاتی تحت نظر فعالان جمعیت آغاز به کار خواهد کرد.

این مسئول تأکید کرد: همکاران ما برای کلیه مراقبت‌های دوران بارداری به این مادران در مجموعه حضور دارند و‌ امیدواریم که نوزادانی سالم به دنیا بیاورند.

وی گفت: این مرکز کاملاً دولتی است و تمام خدمات رایگان ارائه خواهد شد‌. ما‌ امیدواریم زیر سایه مقام معظم رهبری بتوانیم خدمت درستی را در جهت افزایش جمعیت انجام بدهیم.

رجبی در خاتمه خاطرنشان کرد: مجموعه نفس در میدان شهدا، ابتدای زیرگذر، جنب فروشگاه فروش مشهد دایر و از ساعت ۸ تا ۱۴ میزبان شهروندان البرزی است.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *