آخرین اخبار
مدرس سوادرسانه در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

مادران باید مجهز به سواد رسانه باشند

مدرس سوادرسانه گفت: والدین باید دانش رسانه‌ای خود را ارتقا دهند زیرا امروز باید با نهضت سواد رسانه به مقابله با جنگ شناختی دشمن رفت.
اشتراک گذاری
22 آبان 1402
76 بازدید
کد مطلب : 2431

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ سمیه دانش در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: امروز آسیب‌های فضای ولنگاری مجازی به خانواده رسیده است.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: کاهش ساعات گفتگو بین اعضای خانواده، طلاق عاطفی، تجملگرایی، پیروی از مد‌های غیرضرور، شکاف نسل‌ها تنها چند نمونه از آسیب‌های فضای مجازی است.

وی افزود: والدین از دنیای رسانه عقب ماندند و فرزندان سوار بر تکنولوژی هستند، بنابراین همدیگر را درک نمی‌کنند.

دانش تصریح کرد: والدین باید دانش رسانه‌ای خود را ارتقا دهند، همان‌گونه که در ۸ سال جنگ تحمیلی امام خمینی (ره) با نهضت سواد‌آموزی ریشه بی‌سوادی را خشکاند، امروز نیز باید با نهضت سواد رسانه به مقابله با جنگ شناختی دشمن رفت.

این مدرس سواد رسانه گفت: طلاق عاطفی تقریباً در خانواده‌ها ورود پیدا کرده و زن و شوهر نیز زمانی که در کنار هم هستند، زیست مجازی دارند و ساعات گفتگو بین آن‌ها نیز روز به روز کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: ۱۸ سالگی، سن مناسب تهیه گوشی مستقل برای فرزندان است اما کرونا این مهم را بر هم ریخت و خانواده‌ها نادانسته برای فرزند خردسال و نوجوانان خود گوشی خریدند و امروز با نسلی روبرو هستیم که تمام زندگی‌شأن در زیست مجازی است.

دانش افزود: دنیای مجازی باعث شد که گوشی تلفن همراه حافظه انسان را به تحلیل ببرد، امروز حتی شماره نزدیکترین اعضای خانواده را با حافظه حفظ نمی‌کنید، در صورتی که در گذشته شماره همه اعضای‌فامیل را نیز از بر بودید.

وی تأکید کرد: دنیای مجازی آهسته در حال ترویج است اما باید با تسلط به سواد رسانه اجازه ندهیم، آسیب‌های آن به خانواده کشیده شود‌.

این مدرس سواد رسانه در خاتمه خاطرنشان کرد: مقابله با جنگ شناختی بسیار سخت‌تر از جنگ سخت است زیرا دشمن با سلاح اعتقاد، عقیده، باور، دین و با ابزار رسانه نسل خردسال و نوجوانان را می‌گیرد زیرا این نسل ذهن‌شأن از آموزه‌های دینی خالی است.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *