آخرین اخبار
قصه‌گو البرزی در گفتگو با «البرزخاتون»:

قصه‌گو‌ها کتابخوان‌های قهاری هستند

قصه‌گو البرزی گفت: قصه‌گو برای انتخاب قصه مناسب باید کتاب‌های زیادی را مطالعه کند.
اشتراک گذاری
27 آبان 1402
86 بازدید
کد مطلب : 2976

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ زهره باقری هنرمند قصه‌گوی البرزی با قصه طنز «طوطی و بقال» از مثنوی معنوی در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حضور یافت و موفق به کسب عنوان برگزیده ویژه طنز و رتبه اول بخش بزرگسال شد.

وی در گفتگو با «البرزخاتون» گفت:قصه‌های طنز را دوست دارم و قالب اکثر قصه‌هایی را که انتخاب می‌کنم، طنز است زیرا از شاد کردن دیگران لذت می‌برم.

وی ادامه داد: لبخند رضایت یک جریان آرامش‌بخش در زندگی راه می‌اندازد و ما با آن لبخند در جامعه‌ امید و نشاط ایجاد می‌کنیم.

باقری افزود: قصه‌گو برای انتخاب قصه مناسب باید کتاب‌های زیادی را مطالعه کند و من خودم برای انتخاب قصه برای اجرا ۴۰ تا ۵۰ داستان مختلف می‌خوانم و قصه‌ای که بر دلم بنشیند و خودم از خواندن آن لذت ببرم را برای اجرا انتخاب می‌کنم.

این هنرمند تصریح کرد: اگر قصه‌ای که برای اجرا انتخاب می‌شود، بر دل خود قصه‌گو ننشیند، قطعاً مخاطب نیز از شنیدن آن لذت نخواهد برد.

وی گفت: من وقتی که قصه مورد علاقه‌ام را پیدا کردم چندین بار این قصه را بازنویسی می‌کنم و هر دفعه چیز‌هایی که لازم نیست و به متن اصلی قصه ضربه وارد نمی‌کند را از آن حذف کرده و مواردی را که می‌دانم باعث شیرین‌تر شدن داستان می‌شود، اضافه می‌کنم و سپس قصه را شبانه‌روز چندین مرتبه تمرین می‌کنم.

باقری ادامه داد: گاهی ممکن است روزی چندین بار این قصه را بگویم تا با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوم و آن قدر با قصه ارتباط می‌گیرم که بتوانم به بهترین نحو ممکن آن را اجرا کنم و خوشبختانه مخاطبان زیادی به من گفته‌اند که توانسته‌ایم با قصه ارتباط گرفته و آن را تصویرسازی کنیم.

این قصه‌گو افزود: قصه‌گو باید با داستان به اندازه‌ای ارتباط برقرار کند که خود نیز جزئی از قصه شود و با تمرین و تکرار، نقاط قوت و ضعف کار دستش بیاید تا بتواند در زمان قصه‌گویی بهترین اجرا را داشته باشد.

این هنرمند بیان کرد: همیشه از مخاطبان می‌خواهم در مورد قصه‌هایم اظهار نظر کنند و اغلب آن‌ها می‌گویند چون طی قصه خودت هستی و از کسی تقلید نمی‌کنی و قصه‌ات را به اصطلاح خودمانی و راحت اجرا می‌کنی به دل ما هم می‌نشیند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به قصه‌گویی می‌توانند موفق باشند به شرط آن که مانند یک مادر قصه را تربیت کرده و تحویل مخاطب دهند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *