آخرین اخبار
پژوهشگر حوزه جمعیت:

«فرزند بیشتر، زندگی شادتر» البرز را جوان می‌کند

پژوهشگر حوزه جمعیت گفت: اقدامات بسیار خوبی در حمایت از جوانی جمعیت در دولت سیزدهم انجام شد و خوشبختانه ثمره آن را می‌‎بینم و استان البرز در حال خروج از بحران ناباروری است.
اشتراک گذاری
28 دی 1402
76 بازدید
کد مطلب : 8101

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ سمیه طالقانی در گفتگو با خبرنگار  «تیتر یک» گفت: اقدامات بسیار خوبی در حمایت از جوانی جمعیت در دولت سیزدهم انجام شد و خوشبختانه ثمره آن را می‌‎بینم و استان البرز در حال خروج از بحران ناباروری است.

پژوهشگر جمعیت ادامه داد: حمایت از خانواده‌های چند فرزند در دولت سیزدهم بسیار برجسته بود و دولت با شعار «فرزند بیشتر، زندگی شادتر» بر روی جوانی جمعیت کار کرد.

وی افزود: اگر بدانیم که صندوق‌های بازنشستگی همدم روز‌های تنهایی ما نخواهند بود و فقط با داشتن فرزندان می‌توانیم در دوران میان سالی و پیری روزگاری شیرینی داشت، زوجین فرزندآوری را در اولویت زندگی خود قرار می‌دادند.

طالقانی تصریح کرد: هنوز هم آمار سقط جنین در سایه تبلیغات رسانه‌ای منفی دشمن در کشور بالاست و اگر بتوانیم جلوی سقط‌های غیرقانونی جنین را بگیریم، اتفاقات بسیار خوبی در کشور خواهد افتاد و بخش قابل توجهی از مشکل جوانی جمعیت برطرف خواهد شد.

این پژوهشگر گفت: بخشی از مشکل جوانی جمعیت با فراهم آوردن بستر ازدواج برای جوانان و جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج حل می‌شود و ما اکنون با آمار بالای جوانان دهه شصتی مواجه هستیم که سن ازدواج آن‌ها گذشته اما همچنان مجرد هستند و بر مجرد بودن خود افتخار می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن در سال‌های اخیر بنیان خانواده را نشانه گرفت واز جنگ شناختی و ظرفیت جوانان برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد.

طالقانی افزود: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب جوانان را فصل‌الخطاب قرار دادند زیرا میدانستند که با روحیه جهادی جوانان می‌توانیم بر دشمن غلبه کنیم و نشدنی‌ها را شدنی کنیم.

این کارشناس بیان کرد: بحث جوانی جمعیت فقط مربوط به افزایش نیروی انسانی نیست بلکه هدف حفظ نهاد ارزشمند خانواده است و امروز ما هرچه داریم که غرب از نداشتن آن دچار تزلزل شده، از خانواده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد:‌امیدوارم همه ارگان‌ها برای حل مشکل جوانی جمعیت پای کار آیند زیرا جمعیت مؤلفه قدرت نظام است و هوش مصنوعی هیچ گاه نخواهد توانست جای انسان را بگیرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *