آخرین اخبار
مشاور خانواده در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

طلاق عاطفی تهدیدی برای بنیان خانواده

مشاور خانواده گفت: وقتی طلاق عاطفی بین زوجین حکم‌فرما می‌شود، زوجین برای رفع نیاز خود به بیرون از خانواده گرایش پیدا می‌کنند.
اشتراک گذاری
29 آذر 1402
92 بازدید
کد مطلب : 5886

زهرا کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: طلاق عاطفی یکی از معضلات امروز جامعه است که در برخی از خانواده‌ها ریشه دوانده است و زن و مرد بدون داشتن هیچ احساسی در کنار همدیگر زندگی می‌کنند.

مشاور خانواده ادامه داد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد طلاق عاطفی بین زوجین تأثیر داشته و اگر حضور در این فضا مدیریت و کنترل نشود، آسیب‌های جبران ناپذیری به بنیان خانواده وارد می‌شود.

وی افزود: زن و مرد باید برای رفع نیاز‌های همدیگر تلاش کنند و با درک تفاوت‌های همدیگر محبت و صمیمت را بین همدیگر افزایش دهند.

کاظمی تصریح کرد: فرزندان در طلاق عاطفی نیز آسیب‌های جبران ناپذیری می‌بینند، زیرا محیط خانواده باید رفع‌کننده نیاز کلیه اعضای خانواده باشد و اگر این مهم محقق نشود، این خانواده در معرض آسیب و تخریب است.

مشاور خانواده گفت: وقتی طلاق عاطفی بین زوجین حکم‌فرما می‌شود، زوجین برای رفع نیاز خود به بیرون از خانواده گرایش پیدا می‌کنند و در همین هنگام پای خیانت به این زندگی‌ها باز می‌شود.

وی ادامه داد: نیاز عاطفی و روحی برای بانوان همانند نیاز جنسی برای آقایان اهمیت دارند، اگر زوجین با درک این تفاوت به نیاز‌های همدیگر پاسخ دهند، بنیان خانواده مستحکم می‌شود.

کاظمی افزود: فضای مجازی روحیه فردگرایی را در مخاطبان تقویت می‌کند اما این روحیه نباید در کانون خانواده رواج یابد، زوجین باید در خانه با همدیگر صحبت کنند و سکوت در خانواده معنایی ندارد.

این مشاور تأکید کرد: امروز با آمار زوجینی روبرو هستیم که فقط در کنار همدیگر زندگی می‌دهند و نیاز‌هایشان در خانواده تأمین نمی‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: طلاق عاطفی به مرور ریشه خانواده را می‌خشکاند و زوجین باید همانند دوران عقد برای همدیگر وقت بگذارند و برای رفع نیاز‌های همدیگر تلاش کنند، قطعاً تلاش یک طرفه نیز پاسخگو نخواهد بود و به مرور آسیب می‌زند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *