آخرین اخبار
کارشناس جمعیت در گفتگو با «البرزخاتون»:

طرح حمایت از خانواده، البرز را جوان می‌کند!

کارشناس جمعیت گفت: اقدامات دولت سیزدهم در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چشم‌گیر بوده و باید تلاش کنیم تا جمعیت البرز نیز جوان شود.
اشتراک گذاری
07 آذر 1402
95 بازدید
کد مطلب : 4001

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ مهدیه کربلایی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: اقدامات دولت سیزدهم در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چشم‌گیر بوده و‌ امیدواریم زوجین نیز با توجه به شرایط موجود از تفکر تک فرزندی ر‌ها یافته و به فرزند دوم و سوم فکر کنند.

کارشناس جمعیت ادامه داد: البرز جزء استان‌هایی است که نرخ زاد و ولد در آن بسیار پایین است و این مهم علل مختلفی دارد اما باید برای حل این موضوع خانواده‌ها را متوجه آسیب‌های جامعه سالمند کنیم.

وی افزود: دشمن در سال‌های اخیر تمام ظرفیت خود را به صحنه آورد تا موضوع فرزندآوری را در نظر خانواده‌ها کمرنگ کند و امروز با سیل عظیمی از خانواده‌ها روبرو هستیم که تک فرزند و یا بدون فرزند هستند.

کربلایی بیان کرد: دولت کمر همت بسته تا کشور را از معضل پیری جمعیت نجات دهد و همراهی خانواده‌ها می‌تواند در این بین راهگشا باشد.

کارشناس جمعیت تأکید کرد: بخش قابل توجهی از مشکل پیری جمعیت به دولت برمی‌گردد که بستر حمایت را فراهم کند که تاکنون اقداماتش چشم‌گیر بوده و حال باید با جهاد تبیین خانواده‌ها را از خواب غفلت بیدار کرد.

وی گفت: سندروم آشیانه خالی در کمین خانواده‌های تک فرزند است زیرا تک فرزندان در آینده به دلیل نداشتن خواهر و برادر به تنهایی نمی‌توانند تمامی مسائل خانواده خود را به یدک بکشند و برای جبران این تنهایی مجبور هستند به خانه‌های سالمندان متوسل شوند.

کربلایی در خاتمه خاطرنشان کرد: حتی تصور جامعه سالمند لرزه بر تن هر مخاطبی میاندازد، فرصت برای بسته نشدن پنجره جمعیتی کشور محدود است و اگر امروز برای این مهم اقدام نکنیم، کشور وارد فاز پیری جمعیت می‌شود.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *