آخرین اخبار
مدیرکل امور فرهنگی استانداری البرز در گفتگو با «البرزخاتون»:

شهر کرج پایتخت کتاب خواهد شد

مدیرکل امور فرهنگی استانداری البرز گفت: ما رقابت تنگاتنگی با سمنان داریم و به انتخاب شهر کرج به عنوان پایتخت کتاب در سال آینده امیدوار هستیم.
اشتراک گذاری
24 آبان 1402
75 بازدید
کد مطلب : 2611

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ محمد جواد کاظمینی در گفتگو با خبرنگار «البرزخاتون» گفت: شهر کرج به عنوان یکی از کاندیداهای شهر کتاب مطرح شده است که بین ۱۰۵ شهر در کشور، در ۵ شهر اول کاندیداتوری شهر کتاب انتخاب شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز ادامه داد: علت این انتخاب هم اراده دستگاه‌ها و مسئولین استان و مشارکت گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی برای فعالیت‌های ویژه کتاب‌خوانی بود و این هم‌افزایی باعث تعریف طرح‌های ویژه در سطح استان شد.

وی افزود: برای مثال در حوزه امور مدیریت شهری این تعهد داده شد که ما میدان یا خیابانی را به نام کتاب و کتاب‌خوانی اختصاص می‌دهیم و یا در حوزه برنامه، گذر کتاب یا ارتقاء وضعیت انجمن‌های ادبی اتفاق افتاد.

کاظمینی تصریح کرد: شعار اصلی ما هم «می‌دانیم و می‌خوانیم» است که هدف از آن آموزش مهارت کتاب‌خوانی در بین مردم بود.

این مسئول گفت: طرح «می‌دانیم و می‌خوانیم» و افزایش مهارت کتاب‌خوانی باعث شد تا موضوع ما مورد توجه قرار گیرد و استان البرز جزو کاندید‌اها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های ما این بود که بخشی از فضای تعطیل شده زندان رجایی را به موضوع کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد کتاب‌ها برای استان البرز اختصاص دهیم که طی جلسه برگزار شده با وزیر ارشاد این موضوع در دستور کار قرار گرفت و از طرف استاندار وقت اعلام شد.

کاظمینی در خاتمه خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم که ما با یک رقابت تنگاتنگ با شهرستان سمنان مواجه هستیم و اینکه همه شهر‌هایی که تا به حال به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شده‌اند، در سال‌های قبل به عناوین دومی و سومی رسیده بودند و ما به انتخاب شهر کرج به عنوان پایتخت کتاب در سال آینده خیلی امید داریم.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *