آخرین اخبار
متخصص زنان هشدار داد:

کاهش سنِ ابتلا به فیبروم

متخصص زنان گفت: فیبروم شایع‌ترین بیماری خوش‌خیم بین بانوان است که یکی از عوارض آن ناباروری است.
اشتراک گذاری
20 دی 1402
52 بازدید
کد مطلب : 7536

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ زهره غلاملو در گفتگو با «تیتر یک» گفت: فیبروم شایع‌ترین بیماری خوش‌خیم بین بانوان است که خودش ناباروری نمی‌آورد اما یکی از عوارض آن ناباروری است.

متخصص زنان و زایمان ادامه داد: سن ابتلا به این بیماری باید ۴۰ تا ۵۰ سال باشد، اما سبک زندگی نادرست و کم‌تحرکی سن ابتلا به این بیماری را در بین بانوان کاهش داده است.

وی افزود: دختران ما چون ازدواج نکردند، از ۱۲ سالگی در معرض استروژن هستند و به دلیل اینکه سن ازدواج افزایش یافته، تا ۳۵ تا ۴۰ سالگی نیز باردار نشده و در معرض بیماری فیبروم قرار می‌گیرند.

غلاملو تصریح کرد: ژنتیک، هورمون، چاقی و شروع قاعدگی در سن پایین از علل ابتلا به فیبروم است و یکی از علائم آن خونریزی و درد شدید در دوران قاعدگی است.

متخصص زنان گفت: از لحاظ ژنتیکی چاقی در همه بیماری‌ها مهم است و زنگ خطر است و اگر می‌خواهید به فیبروم مبتلا نشوید، در هفته ۷ ساعت یعنی روزی یک ساعت ورزش کنید و رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را در زندگی خود مدیریت و کنترل کنید.

وی ادامه داد: بانوان اگر می‌خواهید سالم بمانید و در معرض انواع امراض در میان‌سالی و کهنسالی قرار نگیرید، حتماً برای خود وقت بگذارید و در طول هفته ورزش مستمر و مداوم را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

غلاملو افزود: داشتن الگوی خواب منظم نیز برای سلامت لازم و ضروری است، امروز با نسلی مواجه هستیم که روز‌ها خواب هستند و از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح زیست مجازی دارند، والدین باید مراقب فرزندان خود باشند زیرا این افراد در آینده سلامت روحی و جسمی خود را به دلیل نداشتن الگوی خواب منظم به خطر می‌اندازند.

متخصص زنان در خاتمه خاطرنشان کرد: متأسفانه سبک زندگی غربی در سایه فضای ولنگار مجازی وارد کشور شده و سلامت روح و جسم افراد را تحت تأثیر قرار داده و سن ابتلا به انواع بیماری‌ها به ویژه سرطان را کاهش داده و بهترین راهکار پیشگیری است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *