آخرین اخبار
میزگرد تخصصی با موضوع «نقش زنان در انتخابات»؛

زنان خانواده را به سمت انتخاب اصلح هدایت می‌کنند

کارشناسان میزگرد تخصصی به بررسی موضوع نقش زنان در انتخابات پرداختند و این موضوع را ریشه‌‎یابی کردند.
اشتراک گذاری
26 بهمن 1402
803 بازدید
کد مطلب : 10303

به گزارش گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ یکی از اقشاری که نقش قابل توجهی در انتخابات پیش رو دارند زنان هستند، به طور کلی بانوان محور هدایت خانواده به سمت انتخاب اصلح هستند و قطعاً بانوان فرزانه، ‌اندیشمند و متعهد در بنیان خانواده می‌توانند برای تبیین این شاخص‌ها اقدام کنند.

مقام معظم رهبری نیز در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران در سال جاری فرمودند: «بانوان می‌توانند در انتخابات نقش‌آفرین باشند.»

با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر نقش‌آفرینی زنان در انتخابات، میزگرد خبری پیرامون «نقش بانوان در انتخابات» با حضور کارشناسان برجسته استان البرز برگزار کردیم.

تهمینه عباسیان، مدرس حوزه و دانشگاه در خصوص «نقش بانوان در انتخابات» گفت: قبل از ورود به مسئله می‌خواهم به آیه ۵۶ سوره حجر که آیه نویدبخشی است، اشاره کنم که اگر این را مردم ببینند، در بحث امید در جامعه کفایت می‌کند، هیچ کس از لطف خداوند ناامید نمی‌شود مگر کسانی که نادان هستند. پس اولین نقشی که مردم می‌توانند ایفا کنند، ‌امیدوار بودن به رحمت خداوند در هر زمینه‌ای است.

انتخابات اولین و بهترین نوید برای مردم جامعه است

وی ادامه داد: در بحث انتخابات اولین و بهترین نوید برای مردم جامعه، این آیه می‌تواند باشد، سعادت و عظمت کشور را رجال و آدم‌ها هستند که می‌سازند، تربیت اخلاق و فن آدم‌سازی مقدم است و سدسازی، راه‌سازی و شهرسازی این‌ها مهم نیستند، آدم‌سازی در بحث تربیت اخلاق و فن است که مهم‌ترین کار را در بالا بردن عظمت کشور ایفا کند.

عباسیان افزود: مادران می‌توانند در خانه این کار عظیم را با محوریتی که در مدیریت خانه و نقشی که در خانه به عنوان همسر و مادری دارند و بنا به گفته مقام معظم رهبری به عنوان کسی که در خارج و داخل خانه نقش‌آفرین است، بر عهده بگیرند.

عباسیان تصریح کرد: بانوان یکی از اقشاری هستند که نقش‌شان قابل توجیه است. البته زنانی که در کارشان اندیشمند، فرزانه و متعهد باشند و مادر آگاه، توانا و دارای علم می‌تواند خانواده را راهبری کند، زن کانون محوریت خانه است و می‌تواند با الگوگیری از حضرت زهرا (س) به عنوان زن مسلمان الگوی مناسبی باشد، و دستگیری زنان باید از‌ ایشان باشد تا به عنوان یک بانوی محجبه و شریف خوانش‌های انقلابی را در الگوی سوم زن داشته باشد.

زنان قشر جریان‌ساز جامعه هستند

وی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند زنان قشر جریان‌ساز هستند و می‌توانند حضور خودشان را در انتخابات با انتخاب فرد اصلح و آگاه نشان دهند، چگونه این موضوع را در خانواده‌ها بسط دهیم؟ چطور نقش‌آفرینی داشته باشیم؟ چون بانوان به عنوان کانون و محور خانواده هستند، اگر خودشان آگاهی و بصیرت کافی داشته باشند و زن فرزانه‌ای باشند با نگاه بصیرتی می‌توانند اصلح بودن را با بچه‌ها در میان بگذارند البته حق انتخاب را به خود خانواده واگذار می‌کنند.

مدرس دانشگاه ادامه داد: بحث سلیقه‌ها بر عهده خانواده است، اما نشان دادن معیاری که برای اصلح بودن باید در نظر داشته باشد بر عهده زن خانه‌دار است تا بتواند فرزندان را در این زمینه راهنمایی کند.

عباسیان افزود: فرد اصلح معیار‌هایی دارد که ما به عنوان بانوی خانه باید آن‌ها را بدانیم و همان بُعدی است که مقام معظم رهبری فرمودند: «بُعد تههد و تخصص آن‌ها و صداقتی است که در انتخابات دارند و به حرف‌هایی که می‌زنند جامه عمل بپوشانند.»

بانوان باید به مسائل کلان جامعه اشراف داشته باشند

وی بیان کرد: بانوان باید در بحث مسائل کلان جامعه اشراف داشته باشند و این دانش را به بچه‌ها انتقال دهند و تا این آگاهی را نداشته باشند، هیچ بحثی نمی‌توانند داشته باشند. علاوه بر اینکه باید تحقیق کرده و بصیرت داشته باشند. مقام معظم رهبری در بحث انتخاب اصلح شاخصه‌هایی را معرفی می‌کنند که زنان باید به این موارد مسلط و در خانواده تبیین کند تا فرزندان برای انتخاب کاندیدای مورد علاقه‌شان این نکات را در نظر بگیرند.

این کارشناس گفت: زن‌ها اگر قانون اجتماعی خود را بدانند و دیده شوند، این دیده‌شدن بستر مناسبی خواهد شد تا زن وارد جامعه شود و نقش‌آفرینی کند، اما اکنون زن‌ها قانون اجتماعی خود را نمی‌دانند در نتیجه کمتر زمینه و بستر برایشان آماده می‌شود. بنا به گفته شهید بهشتی: «زن، زنده، سازنده و رزمنده است.» به شرطی که با لباس عفیفه خود بیرون بیاید، عفیفه بودن باعث می‌شود که زن وارد عرصه انتخابات شود.

بانوان در انتخابات نقش مؤثری دارند

زهرا اسلامی‌نیا، کارشناس مسائل سیاسی، مدرس دانشگاه، پژوهشگر در این میزگرد در پاسخ به سئوال «نقش زنان در انتخابات» گفت: امسال در روز زن در خدمت مقام معظم رهبری بودیم و این فرمایش را از لب‌های مبارک‌ ایشان شنیدیم که فرمودند که شما زن‌ها در انتخابات، خانه و بیرون خانه نقش مؤثری دارید.

وی ادامه داد: نقش زنان در خانه ساده و خودمانی است و زمانی که مرد او یا اعضای خانواده می‌خواهند کاری را انجام دهند، آن‌ها را وامی‌دارند تا هر طور شده آن کار را انجام دهند از زبان محبت و بدن و از قهر خود استفاده می‌کنند، از تشویق و زمینه‌های مختلف استفاده و برنامه‌ریزی کرده و مدام حرف خود را مطرح می‌کنند، تا آن‌ها را وادارد که متوجه اهمیت موضوع انتخابات شوند و اینکه باید به این موضوع بپردازند.

زنان مدیر خانه هستند

اسلامی‌نیا افزود: برای مثال جشن عروسی در‌ فامیل است و مادر خانه می‌خواهد خانواده را وادار به رفتن یا نرفتن به این جشن کند، برای هر دو طرف می‌داند که چگونه برنامه‌ریزی کند و از ظرافت‌های مادرانه و زنانه استفاده می‌کند تا آن‌ها را وادارد تا نظر او را قبول کنند، بنابراین اگر زنان در هر قسمتی بخواهند نقش‌آفرینی کنند در خانه هم نقش‌شان این‌گونه است.

این کارشناس تصریح کرد: دسته‌بندی‌ای داریم که گاهی مرد خوب و زن اشکال دارد، گاهی مرد اشکال دارد و زن خوب است، گاهی هر دو خوب هستند و گاهی هر دو مشکل دارند. در خانه‌‎ای که زن خوب است، هر شرایط دیگری باشد معمولاً بچه‌ها خوب تربیت می‌شوند، چون مادر است که نفس به نفس بچه‌ها خلق و خو، عقیده و رفتار خودش را القا می‌کند و به فرزند می‌پذیراند.

وی گفت: آن موضوعی که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند، با این نگاه است که زن از ظرافت‌های وجودی خود استفاده می‌کند. آیت‌الله عابدینی می‌فرمایند که زن چربش احساسات دارد، زنی که عاقل‌تر و فهیم‌‎تر است و علم بیشتری دارد؛ علم و عقلانیت را در قالب عواطف و احساسات به خرد بچه‌ها داده بنابراین فرزندانی عاقل‌تر و قوی‌تر تربیت می‌کند، این نقش زن است.

مادران اعضای خانواده را برای حضور در انتخابات آماده کند

اسلامی‌نیا ادامه داد: اگر زنی امروز تشخیص داد که وظیفه او حضور در انتخابات و دعوت خانواده و اطرافیان به مشارکت در انتخابات است، با هر تدبیری که دارد آن‌ها را وامی‌دارد که بر روز ۱۱ اسفند متمرکز باشند و خودشان را برای نقش‌آفرینی آماده کنند. حضرت زهرا (س) وقتی می‌خواست بچه‌ها در شب احیا بیدار باشند، روز قبل آن‌ها را بعد از ظهر می‌خواباند، غذای سبک به آن‌ها می‌داد که خواب‌شان نَبَرَد تا از فیوضات شب احیا بهره‌مند شوند، بنابراین حتماً مادری که می‌خواهد بچه‎‌ها در انتخابات شرکت کنند، تمهیداتی دارد که بچه‌ها شناسنامه‌هایشان گم نشده باشد، خانواده آمادگی لازم را داشته باشد، اگر مهمان دارند با مهمان‌ها در انتخابات شرکت کنند، تمام جوانب را می‌سنجد چون زن قدرت رؤیابافی دارد و قدرت وهم و خیال زن قوی‌تر از مرد است، از همان وهم و خیال برای رؤیا‌بافی استفاده می‌کند، اینجاست که اگر زنان را واداریم که نگاه تمدنی به انتخابات و انقلاب داشته باشند، نوع دیگری عمل خواهند کرد.

بانوان باید از جامعه‌سازی و تمدن‌سازی مطلع باشد

این کارشناس افزود: یک زن در جایگاه امروزی که می‌تواند نقش‌آفرین باشد، بایستی موقعیت‌های مختلف کشور و انقلاب را بشناسد، موقعیت ایران در منطقه، جهان و به خصوص بعد از طوفان‌الاقصی را بداند و به طور کلی زن لازم است از جامعه‌سازی و تمدن‌سازی سر در بیاورد. اینکه ما امروز در چه موقعیتی از تمدن هستیم را بداند، و از اهمیت انتخابات اگاهی داشته باشد.

وی تأکید کرد: انتخابات تکلیف شرعی است، زیرا انقلاب دینی و حکومت ولایی است و ما اگر تابع حکومت ولایی و دینی هستیم انتخابات نیز یکی از برنامه‎‌های حکومت ولایی است، پس تکلیف دینی و سیاسی است.

انتخابات تکلیف شرعی و سیاسی است

اسلامی‌نیا بیان کرد: انتخابات تکلیف سیاسی است به این دلیل که دولت، حکومت و مجلس را درگیر می‌کند، مجلس و خبرگان تغییر می‌کند، در کشور ما انتخابات زمینه تغییر سمت‌ها و مسئولیت‌ها است، ما آدم‌ها را منتصب نمی‌کنیم و این مردم هستند که می‌آیند و نظر خود را به شکل رأی در صندوق انداخته و نتیجه این رأی آقا یا خانم فلانی می‌شود تا بتواند نقش‌آفرینی کند.

این کارشناس گفت: انتخابات تکلیف فردی است، من یک انسان هستم و در قبال جامعه خود تکلیفی دارم و باید آن را انجام دهم. تکلیف اجتماعی است به این معنا که ما در نماز جمعه شرکت می‌کنیم، حس خوبی که بعد از ظهر هر جمعه داریم در حالی که از نماز جمعه بازمی‌گردیم، یا در راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن شرکت می‌کنیم و احساس سبکی داریم و این به دلیل حضور در جمع همدل با برنامه‌ای مشترک است. این موقعیت ایفای نقش اجتماعی اعتماد به نفس فردی، دینی و ملی به ما می‌دهد و این نقش‌آفرینی اجتماعی جزو موضوعاتی است که لازم است تا برای ما اتفاق بیفتد.

انتخابات حق و تکلیف است

این کارشناس ادامه داد: انتخابات حق و تکلیف است، حق به این دلیل که من حق دارم به اندازه سه کاندیدای استان البرز و یک کاندیدای نماینده خبرگان در گردونه انتخاب قرار بگیرم، بنابراین این حقی است که تو از خودت این را صلب می‌کنی و وقتی تو این حق را از خودت صلب می‌کنی، دیگر بعد‌ها نمی‌توانی اعتراض داشته و مطالبه‌گر باشی.

اسلامی‌نیا افزود: من در جلسه‌ای شرکت کرده‌ام شما برای من چای آورده‌اید، حق من این است که این چای را بخورم، اگر خودم این چای را نخوردم، نمی‌توانم بروم و بگویم که یک چای هم به من ندادند، من خودم را محروم کرده‌ام، این حقی است که اگر خودم را محروم کنم دیگر نمی‌توانم اعتراض داشته باشم، پس باید از این حق استفاده کنم.

انتخابات مظهر قدرت ملت است

وی تأکید کرد: انتخابات مظهر قدرت ملت است، یعنی ملت می‌گوید که من می‌توانم تو را بردارم و آن یکی را بگذارم، می‌توانم شما را برکنار کرده و کس دیگری را سر کار بیاورم. انتخابات مظهر مردم‌سالاری که در جامعه ما مردم‌سالاری دینی است. انتخابات جامعه ما مثل آمریکا الکترال نبوده و فرد فرد جامعه رأی می‌دهند، رئیس ایالت نیست که رأی دهد و برای مردم آن ایالت فرماندار ایالت به جای همه حساب شود، در جامعه ما رأی رهبر جامعه با پیرزن و پیرمرد در دورترین نقطه کشور برابر است؛ ارزش رأی برابر دارد، در آمریکا مردم با واسطه رأی می‌دهند، در حالی‌که مردم در اینجا مستقیم رأی می‌دهند، در آمریکا رأی هر ایالتی که به واشنگتن نزد‌یک‌تر است، ارزش رأی و وزن رأی بالاتری دارد. در حالی‌که در جامعه ما و در قلب تهران که رهبر عزیز ما در آنجا قرار دارند، رأی‌ ایشان با رأی دورترین نقطه برابر است. این‌ها ارزش دارند و ما باید برای این ارزش‌ها بها قائل باشیم و آن‌ها را حفظ کنیم.

انتخابات پشتوانه مقابله با دشمن است

این کارشناس گفت: انتخابات پشتوانه مقابله با دشمن است، به یاد دارم در سال‌های دور کنفرانسی در استرالیا برگزار شد صادق زیبا کلام که استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است به آن‌جا دعوت شده بود. به او گفته بود که ما می‌خواهیم در ایران جنگ راه بیندازیم و به ایران حمله کنیم. ‌او در پاسخ به این سؤال گفت: «اگر تصور کنید مردم ایران مثل آن‌هایی هستند که به جبهه رفتند و مقابل صدام‌ ایستادند، اگر هفت میلیون از مردم ایران از این دسته باشند به نظر من عاقلانه نیست که شما به ایران حمله کنید.» مظهر این هفت میلیون کسانی هستند که در انتخابات مشارکت کنند.

اسلامی‌نیا ادامه داد: انتخابات یکی از موضوعاتی است که دست مسئولین ما را برای مقابله با دشمن پر می‌کند، وقتی در کنوانسیون‌های بین‌المللی و در جلساتی مثل برجام و اف‌ای‌تی‌اف قرار می‌گیرند، می‌توانند بگویند که ما با پشتوانه رأی باید پاسخگوی مردم باشیم و نمی‌توانیم حرف شما را قبول کنیم، این مقدار رأی پشت سر ما هست و من باید به مردم جوابگو باشم، بنابراین حضور مردم در انتخابات باعث می‌شود که وزن نماینده و سنگینی مسئولیتی که بر عهده او قرار می‌‎گیرد، بسیار بالاتر شود و تأثیر هر رأی نسبت به هر فرد و هر موضوع دیگر خیلی زیاد است.

وی افزود: در سال چندین هزار میلیارد بودجه کشور توسط نمایندگان منتخب مردم در مجلس تصویب، تخصیص و تقسیم می‌شود و یکی از جهات مادی ارزش رأی شما به میزان بودجه سالیانه کشور در چهار یا پنج سال است و ارزش مادی رأی شما بسیار بالا است، به اندازه تعداد دفعاتی که نماینده شما می‌تواند در صندوق رأی بیندازد و درباره هر طرح، مصوبه و لایحه نظر دهد.

انتخابات زمینه گردش قدرت است

این کارشناس با بیان اینکه انتخابات زمینه گردش قدرت است، تأکید کرد: یک زن با شناخت از جامعه در هر موقعیتی که قرار گرفته مثل استاد دانشگاه، خانه‌دار، پرستار، معلم و… می‌تواند با شناخت ابعاد و جهات، اهمیت نقش‌آفرینی خود و تبیین این‌ها و با آگاه کردن جامعه در موضوع انتخابات، نقش‌آفرین باشد و به شدت از صمیم قلب این نظر در مورد نقش‌آفرینی زن مقام معظم رهبری را قبول دارم و به ایشان آفرین می‌گویم که تا این اندازه دقیق این موضوعات را درک کرده و به جامعه تذکر می‌دهند.

مادر در هویت‌بخشی به فرزندان نقش اساسی دارد

عباسیان با بیان اینکه مادر، در هویت‌بخشی و تقدس‌زدایی فرزندان نقش اساسی دارد، گفت: اگر بانوان هویت‌بخشی را در خانواده جا بیندازند و بچه‌ها روی هویت ایرانی بودنِ خود اعتقاد قلبی داشته باشند، آن وقت در امر سرنوشت خود مشارکت می‌کنند. یکی از دلایلی که بچه‌ها امروز می‌گویند به من چه؟ این است که هویت خود را گم کرده‌اند و فکر می‌کنند یک مسافر هستند که باید بروند. نگاه‌شان به این شکل است که جامعه به ما ربطی ندارد، در صورتی که اگر از نگاه زن به انتخاب نگاه کنیم، مادران باید در خانه به بچه‌ها بهای ایرانی بودن را پاس بدارند، آن وقت همین نسل اجازه نمی‌دهند که بیگانگان برایشان تصمیم بگیرند و در انتخابات حضور حداکثری خواهند داشت.

کلام الهی و حقیقت را زنان بسیار زیبا مطرح می‌کنند

ندا ایلیات، مدرس دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در این میزگرد در مورد نقش زنان در انتخابات گفت: از آن‌جایی که قرآن انسان‌ساز است و با زنان برابری می‌کند و این از بیانات مقام معظم رهبری است، بانوان در هر حیطه‌ای مثل بحث‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و در هر جایی که تصور شود، بدون زنان به نظر می‌رسد که به هیچ نتیجه‌ای نرسد.

وی ادامه داد: اگر کدورت‌هایی پیش می‌آید، مانند مسائلی که در بین دختران جوان که در دانشگاه‌ها حضور دارند، این است که هویت و مقام خود را نمی‌دانند، برای جنگیدن به جایی حرکت می‌‎کنند که حقی نیست و وجود ندارد، نیاز است که مادر و اساتید به خصوص اساتید خانم اثرگذار باشند، کلام الهی و حقیقت را زنان بسیار زیبا مطرح می‌کنند، از دل برمی‌آید و به دل می‌نشیند، بیانی که خانم دارد هیچ آقایی به گرد آن نمی‌رسد، نمونه آن خطبه حضرت زینب (س) است که این همه قرن گذشته و تا به الآن باقی مانده و اکنون هم همین‌طور است.

این مدرس دانشگاه افزود: انتخابات مسئله‌ای اساسی است و می‌توان از منظر خانه به آن نگاه کرد، بچه‌ها به مادر انقلابی، به‌روز و ولایی نگاه می‌کنند، که بر سر دین خود با کسی شوخی ندارد و اول و آخر نگاه‌شان به مادر است، به مادر نگاه می‌کنند که در چه مسیری قدم برمی‌دارد، با هر شکل و ظاهری که هستند، دنباله‌رو مادران هستند.

مادران باید در زمینه اعتقادی هویت دینی خود را احیا کنند

ایلیات تصریح کرد: مادران باید در زمینه اعتقادی، هویت دینی خود را احیا کنند، زنان باید سوره کافرون را با تمام وجود بشناسند زیرا که هر آنچه در بحث دین است، انقلاب اسلامی ایران به دلیل دین، پرچم خود را بالا برد و به دلیل مرغ و تخم مرغ نبود، از ابتدا هم این مسائل نبود، شاید آقایان که در اجتماع هستند، این‌ها را بیان کنند که گرانی است و این بالا رفت اما زن باید حواسش باشد لطافت و آرامش را چنان در خانه بدمد که آقا و فرزندی که شکایت می‌کنند آرام شوند؛ تمام دنیا در پی این هستند که دنیا را با مسائل اقتصادی درگیر کنند شما می‌دانید که زنانی موفق بودند که «یا زهرا» و «یا فاطمه» گفته‌اند، سر ما برود از دین‌مان نمی‌گذریم شما هر طور که می‌خواهید فکر کنید.

وی بیان کرد: یکی از دانشجویان به من می‌گفت که من به همسرم گفتم: عزیز من کیست؟ و فکر نمی‌کردم این جواب را به من بدهد که تعجب کنم، به من گفت پیامبر اکرم (ص)، آن قدر به این‌ها تفهیم کرده‌اند که نام پیامبر اکرم (ص) بیاید من با کسی شوخی و تعارف ندارم، اولویت اول خود را این گذاشته است و من تعجب کردم، باورم نمی‌شد که این مسئله مطرح شود و چقدر در زندگی او نمود دارد.

بانوان در خانه افراد را به مسئله انتخابات هدایت کنند

این کارشناس ادامه داد: کسی که پرچمدار دین و در جامعه ما رهبر است، کسانی که در جامعه ما رهبر هستند، بانوانی که نگاه عاشقانه و عمیق به این مسئله دارند، باید دقت کنند که در خانه با همین لطافت و عشق، افراد را به مسئله انتخابات هدایت کنند.

ایلیات افزود: موضوع گسترش ارتباطات در مسئله انتخابات بسیار مهم است، اکنون زمان آن نیست که به جان هم بیفتیم، در مسجد و دانشگاه باید لینک شوید، اتحاد و پیوندی که به هر صورت در فضای مجازی و جلسات حضوری باید باشد و مراقبت باشیم و اجازه ندهیم که هیچ کس به هیچ دلیل رابطه من را به عنوان استاد با دانشجویانم قطع کند. با تفکری که دارند من رأی نمی‌دهم، کافی است که صحبت‌های آن‌ها را گوش دهیم و بعد می‌بینیم که نرم و لطیف تعصب خود را نسبت به وطن و خاک‌شان نشان می‌دهند، بنابراین بخش نرم بانوان در خانواده و به عنوان استاد، دانشجو، معلم و دانش‌آموز باید حتماً حفظ شود.

وی اظهار داشت: تبیین در موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری بسیار مهم است، جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، باید وقت بگذاریم و با دوستان و‌ فامیل صحبت کنیم و به صورت علمی، منطقی و عقلانی مسئله اهمیت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی را روشن کنیم.

در انتخابات شرکت نکنید، باید نتیجه انتخاب را بپذیرید و حق اعتراض ندارید

این مدرس دانشگاه گفت: من با مثالی این را بیان می‌کنم کسی که زحمتی نمی‌کشد باید منتظر باشد و تسلیم انتخاب دیگران باشد. برای مثال می‌خواهد کفش بخرد، حال ندارد و در خانه می‌نشیند و لم می‌دهد و به مادر می‌گوید که برای من آن را هم بخر و بیاور. مادر خودش انتخاب می‌کند، وقتی به فرزندش نشان می‌دهد، او می‌گوید این کفش‌های میرزا نوروز است من این را نمی‌خواهم. فردا که به مدرسه یا سرکار می‌خواهد برود، مادر برای او یادداشت بگذارد که حق انتخاب داشتی و چون خودت نخواستی، مجبور می‌شوی تسلیم انتخاب من شوی. ما باید در جواب فرزندان و همسر به آن‌ها بگوییم که اگر نمی‌خواهی خودت تحقیق کنی، بررسی کنی، نقش هویتی داشته باشی پس باید تسلیم شوی، از این دو قاعده مستثنی نیست.

ایلیات ادامه داد: بانوان باید رفتار‌های خاص خود را برای روز‌های مهم مدیریت کنند تا بتوانند همه اهل خانه را با خود همراه کنند، مثلاً برای بحث سیاسی زنی با مخالفت همسر مواجه شد، باید با سیاست‎‌های زنانگی محیط خانه را آرام و اهل خانه را برای حضور در پای صندوق‌های رأی آماده کند.

وی افزود: مسئله انتخابات موضوع کشور و سرنوشت ایران است، مسئله رویارویی ایران با کل جهان غرب است، جهان غربی که دشمن اصلی انقلاب است و همه باید در صحنه حضور داشته باشند و کینه و کدورت‌ها را کنار بگذارند و از همه مهم‌تر خانوادگی پای صندوق رأی حاضر شوند.

زنان رهبر نرم هستند

این کارشناس بیان کرد: خانمی که خاطرات تلخی در زندگی دارد و می‌توانست درگیر نشود و به زیبایی آن را حل و مدیریت کند، مرد خطا می‌کند اما تو حق نداری خطا کنی، این نگاه جهادی زن است، وگرنه پختن، شستن و کلام عاشقانه را همه بلد هستند، اگر نگاه جهادی دمیده شود به گفته مقام معظم رهبری «کُن فَیَکون» خواهد کرد، برکت می‌آورد و زمانی که می‌خواهند رأی بدهند، می‌گویند مامان کی برویم و آقا می‌گوید خانم آماده شو برویم، بنابراین زنان رهبر نرم هستند، می‌گوید بفرمایید بروید من هم پشت سر شما می‌آیم، و بچه‌ها می‌گویند نه مامان با هم برویم! این هنر زن است که نگاهش به این نگاه عمیق و مهم کشور و وطن و اسلام باشد.

تفاوت رأی به آقایان رئیسی و روحانی اهمیت رأی دادن را نشان می‌دهد

زهرا اسلامی‌نیا گفت: خیلی ساده می‌گویم که رأیی که به آقای رئیسی دادیم با رأیی که به آقای روحانی دادیم، بسیار متفاوت است و همین به این معنا است که رأیی که می‌دهیم مؤثر است، مجلسی که در حال گذراندن دوره آخر خود است، قوانین زیادی را تصویب کرده است، اولین قانونی که تصویب کرد، قانون راهبردی که در رابطه با موضوع هسته‌ای بود، قانون جوان‌سازی جمعیت، مالیات بر خانه‌های خالی، شفافیت آراء و قانون شفافیت، برنامه لایحه هفتم که البته لایحه را تصویب کرد، موضوع صدور مجوز‌ها و امثال این‌ها، موضوع هدفمند کردن ارز ترجیحی که هرکدام خود به تنهایی بار سنگینی بود که این مجلس تمام این بار‌ها را به مقصد رساند و این کار‌ها را انجام داد و بسیارمهم است، این معنا و اهمیت رأیی است که من می‌دهم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه یکی از کار‌هایی که نمایندگان کرج هم در آن دخیل بودند، در برنامه هفتم اضافه شدن ۳۴۰ هزار هکتار به زمین‌های مناسب برای ساختن مسکن ویلایی و خانه‎‌های دو طبقه که مناسب سبک زندگی اسلامی و فرزندآوری در سطح کشور است، یا موردی که درباره بنزین تصویب شد که یارانه بنزین در برنامه هفتم به ماشین داده نشود و به خانواده‌ها و افراد داده شود، هر فرد که ماشین دارد یارانه را صرف ماشین کند، هر فردی که ماشین ندارد، استفاده درستی از این کند. این موضوع به عدالت و به کار اصولی نزدیک‌تر است؛ این‌ها کار‌هایی هستند که مجلس انجام داده و به معنای اهمیت رأی من است و هر رأیی که نماینده مجلس می‌دهد در تمام ثواب این‌ها، صحه گذاشتن بر این‌ها شریک هستم.

این کارشناس افزود: در مورد رئیس‌جمهور و انتخاب متفاوت آقای رئیسی با آقای روحانی که واقعاً غوغا است و بنده در هرجایی که درباره آقای رئیسی صحبت می‌کنم، با افتخار و سربلند عملکرد معجزه گونه‌ای را از‌ایشان دیده و رصدکرده‌ام، که قابلیت این را دارد و امکان ندارد که من در دو ساعت بتوانم لیست کار‌هایی که آقای رئیسی انجام داده‌اند را بگویم.

برقراری عدالت اجتماعی در دولت رئیسی یعنی رأی ما اهمیت دارد

اسلامی‌نیا گفت: یکی از مهمترین کار‌هایی که آقای رئیسی انجام داده‌اند و من به جهت اهمیت رأی می‌خواهم بیان کنم، من، شما و دیگری رأی داده‌ایم و آقای رئیسی با رأی ما بالا آمد و رئیس‌جمهور شد، همانطور که در سال ۱۳۹۶، ۱۶ میلیون نفر بیشتر رأی ندادند و آقای روحانی بالا آمد. آنچه که از اول انقلاب گفته می‌شد چرا آب و برق که امام گفته بود، رایگان می‌شود، نشد و‌ ایشان برای سه دهک اول رایگان کرد، بیمه آن‌ها را کامل رایگان کرد، تا دو سال آینده برای آن‌ها رایگان خانه می‌سازد، مبلغ یارانه آن‌ها را به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بیشتر نسبت به بقیه قرار داد، حقوق آن‌ها را از نهاد‌هایی مثل کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد، کار به حدی رسید که میزان تورم در سه دهک اول نسبت به دهک‌های بعدی پایین‌تر است، موضوع بنزین عدالت اجتماعی است و یا موضوع ارز ترجیحی و هدفمند کردن آن به عدالت اجتماعی کمک خواهد کرد، گرچه گوشت و مرغ را مقداری گران‌تر کرد و اجتناب‌ناپذیر بود اما در دوران روحانی وضعیت به گونه‌ای بود که به قول مهندس محرابیان ما پول‌پاشی هلی‌کوپتری داشتیم، ما از بالا پول می‌ریختیم به امید اینکه مستضعفین بردارند در حالی‌که آن‌هایی که خانه‌های‌شان بزرگ بود، زیاد گیرشان می‌آمد و آن‌هایی که خانه‌های کوچک داشتند، هیچ چیزی گیرشان نمی‌آمد، بنابراین دهک ده، ۲۸ مرغ در ماه مصرف می‌کرد و دهک ۱ نصف مرغ تا یک مرغ در ماه مصرف می‌کرد.

وی ادامه داد: الآن ما یارانه را به افراد می‌دهیم و هدفمند کردیم که هر فردی به هر اندازه که می‌خواهد بتواند از این مرغ بهره‌مند شود. از موضوع توجه‌ایشان به مسائل کنکور، افزایش ظرفیت‌های رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی، تخصیص سهمیه به استان‌های دورتر از تهران، دکتر صحرایی توضیح می‌دادند که در گذشته ۷۰ درصد انتخاب شدگان در کنکور را از تهران داشتیم، طیف درآمدی دهک ۷و ۸و ۹و ۱۰ بودند، بیشترین امکانات تحصیلی را دارند، بهترین کلاس‌ها را دارند و بهترین کلاس‌های کنکور را ‌می‌روند و بهترین تست‌ها را می‌زنند، طراحان کنکور استادان تست آن‌ها هستند و بعد هم کرسی دانشگاه را اشغال می‌کنند و بعد هم نصف درس را می‌خوانند، پذیرش خارج را می‌گیرند و مهاجرت می‌کنند، این نتیجه‌ای می‌شود که ما می‌گیریم، در دولت آقای رئیسی نصف سهمیه کنکور را به استان‌های دیگری غیر از تهران دادیم که به عدالت نزدیک‌تر است و یا سهمیه سمپاد که اکثراً از خانواده‌های بهره‌مند بودند که می‌توانستند بچه‌های خود را به سمپاد بفرستند، بخشی از آن را به سه دهک اول جامعه دادیم که اگر بچه‌های آن‌ها قبول شوند، دولت متقبل می‌شود که هزینه سمپاد این افراد را خود پرداخت کند، اهمیت رأی ما این است.

رأی من به نفع جامعه، کشور و خودم است

اسلامی‌نیا افزود: من برای خودم به صورت شخصی رأی نمی‌دهم، به نفع جامعه و کشور و نه به نفع دوست و رفیق و خانواده است، به کسی باید رأی دهم که بتواند به نفع جامعه کاری انجام دهد. اگر بخواهیم به زبان ساده به بچه‌ها این را بگوییم این‌گونه است که می‌گوییم خودت را دوست داری یا نه؟ خانواده‌ات را دوست داری یا نه؟ جامعه و آینده‌ات را دوست داری یا نه؟ آیا دوست داری در کنکور قبول شوی؟ رشته پزشکی و دندانپزشکی قبول شوی؟ به کسی رأی بده که این موضوع را در مجلس پیگیری کند نه اینکه به دنبال انحصار رشته در فرزندان اساتید دانشگاه باشد، نه اینکه به دنبال انحصار وکالت برای کانون وکلاً باشد، بلکه انحصار را بشکند تا همه از استعداد‌هایشان بهرمند شوند و استعداد‌هایشان را بروز دهند بنابراین انتخاب من و تو انتخابی برای همه است، انتخابی برای جامعه و آینده است.

این کارشناس تأکید کرد: اگر هر کدام از ما بگوییم که به من ربطی ندارد پس به چه کسی ربط دارد؟ چه کسی باید دل‌سوزی کند؟ چه کسی باید فردا برای جامعه تصمیم‌گیری کند؟ اگر من و تو که صاحب فکر هستیم، پای صندوق‌های رأی نیاییم، کسانی که جزء حزب و باند هستند و به خودشان فکر می‌‎کنند، رأی می‌دهند و مجلس و دولت در انحصار کسانی قرار می‌گیرد که با همان نگاه هستند، ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور ایجاد می‌کنند آنچه که ضربه خوردیم. در ونزوئلا کارخانه تولید ماشین درست کرده بودیم که دولت آقای روحانی آن را می‌بندد، کارخانجاتی که در ایران در زمان شاه درست شده بود مثل ارج و آزمایش، دولت آقای روحانی می‌بندد، نیروگاه ایجاد نمی‌کند، مسکن تولید نمی‌کند، خزانه را خالی می‌کند، ۴۵۰ هزار میلیارد دلار پول کشور را پیش‌خور می‌کند، همه این‌ها را به هم میریزد در حالی که دولت فعلی که من و تو به آن رأی داده‌ایم، تمام این‌ها را درست می‌کند، دانه دانه این‌ها را درست می‌کند پس این تفاوت و اهمیت رأی من و تو است.

مادر فرزندان را به سمت شبکه‌های اجتماعی داخلی هدایت کند

ایلیات گفت: بخشی از این موضوع به فعالیت‌های حکومتی باز می‌گردد و باید خود حکومت بستر را آماده کند، در فضای مجازی و شبکه‌های داخلی ایران مثل ایتا و بله که شماره در داخل آن هست و کاربر دارد. ضربه‌ای که از واتس آپ، تلگرام و اینستاگرام خوردیم نبود وظیفه حکومتی است که بستر را ببندد و یکسری مسائل را باز کند، در ابتدا می‌دیدیم که می‌گویند که چقدر ایتا بد است و آرام آرام دیدیم که گفتند ایتا خوب و بهتر شده و حمایت ملی است و می‌طلبد که مادر در خانه این را به بچه‌ها آموزش دهد، دانشجویان سعی می‌کردند که ما را به واتس‌آپ و جا‌های دیگر وصل کنند که ما کلاً بیرون آمدیم و گفتیم فقط ایتا اگر ایتا دارید با ما در ارتباط باشید، بعد فهمیدند که اینجا امنیت است، یک هفته‌ای هست که من به دلایل مسائل و برنامه‌های بین‌المللی واتس‌آپ را نصب کردم و یک لحظه رفتم وحشت کردم و دیدم که عجب فضای ناامنی است یعنی باید دانشجو‌ها و مخاطبین این را حس کنند که بستر امنیت اینجا آماده‌تر است و تا می‌تواند معرفی کند و بچه‌ها را به این سمت سوق دهد.

مادران سواد رسانه خود را ارتقا دهند

وی ادامه داد: کار دشمن خطای شناختی است، تشخیص ندهد که چه کسی گفته است؟ چه چیزی گفته است؟ چه زمانی گفته است؟ کجا گفته است؟ برای چه گفته است؟ سواد رسانه است. مادر باید این ۵ مورد را بداند. رسانه قدرت زیادی دارد و می‌تواند سیستم شناختی را از تو بگیرد و تو برده آن شوی، باید مادر به فرزندان و دانشجویان خود بگوید که مراقب باشید اگر در این فضا‌های مجازی هستید، برده آن‌ها نشوید. در فضای متاورس شاید کمتر از ۱۰ سال دیگ همه شهروند اسرائیل شوند، همت جانانه می‌خواهد، مرد‌ها درگیر مسائل اقتصادی و خانواده هستند و نمی‌توانند به این مسائل ورود زیادی داشته باشند خانم‌ها باید سواد رسانه خود را تقویت کنند، اکنون برخی از مادران هنوز نمی‌توانند یک عکس را فوروارد کنند و یک فایل را ارسال کنند، می‌طلبد که بانوان ما در این مسئله خود را تقویت کنند.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: مسئولین زیربط در رابطه با این موضوع که بانوان خانه‌دار را در این مسئله تقویت کنند، فضای مجازی را بشناسند، حقه‌های فضای مجازی را بتوانند تشخیص دهند، هنوز نمی‌تواند تشخیص دهند که یک عکس جعلی یا فتوشاپ است و یا خیر؟ هوش مصنوعی به راحتی تقلید صدای هر شخصی را انجام می‌دهد و گاهی خود ما اسباب و وسیله تبلیغات دشمن می‌شویم. زنان باید بجنبند و اگر عقب بمانند ضربه محکمی در این زمینه می‌خوریم من باید از فرزندم و همسرم در این زمینه جلوتر باشم.

وی گفت: در مسائل انتخاباتی هم همین است و دشمن نمی‎گذارد حقیقت را ببینید برای مثال آمریکا برای امارات ماهواره طراحی کرده است، انگلیس ساخته است و ژاپن به هوا فرستاده است، رسانه که گروه زیادی از آن‌ها بانوان هستند گفتند که هورا این کار را امارات انجام داده است. در حالی که ما موشک ساخته‌ایم، رفت و آمد و سالم هم نشست و کسی نگفت آفرین و زن اگر قدرت رسانه را نتواند تشخیص دهد، ضربه می‌خوریم.

رسانه در جامعه تزریق ناامیدی می‌کند

ایلیات ادامه داد: در حال حاضر رسانه تزریق ناامیدی است که تو بیچاره و بدبخت هستی و نمی‌توانی و تو هیچ هستی اما باید این ساختار را بشکند و بانوان دچار تونل سکوت نشوند، حرکت کنید و ساختار را بشکنید، کاری که مقام معظم رهبری مدام انجام می‌دهند، ساختار را می‌شکنند تا حرکت کنیم، زنان ما باید از رسانه‌ها گذر کنند و اسیر این مسائل نشوند چون احساس را درگیر می‌کند و اگر احساس ضعیف باشد، نمی ‌تواند گذر کند، ایمان هم که ضعیف باشد آسیب چند برابری می‌خورد.

زهرا اسلامی‌نیا گفت: ما بایستی هویت ملی بچه‌هایمان را تقویت کنیم تا احساس کنند که ایران و آینده برای آن‌ها است و باید مشارکت کنند و حرف دشمن را توجه نکنند. در این موقعیت کوتاه چه کاری انجام دهیم؟ من از تجربه مادری خود می‌گویم وقتی بچه‌های من کوچک بودند تقریباً اکثر موزه‌های ایران و نمایشگاه‌های مهم را بردم تا ببینند تا بدانند ایران چه چیزهایی دارد و چه زیبایی‌هایی در ایران وجود دارد و به استان‌های مختلف رفتیم و همین کار را هم به این منتهی شد که مجموعه بزرگی تحت عنوان بسته هویت ایران اسلامی طراحی کردیم که ایران را در ابعاد هفت گانه معرفی می‌کرد؛ از ایران زمان فلات تا زمان عصر ظهور، مجموعه مفصلی بود.

نوجوانان و جوانان را نسبت به جامعه و آینده امیدوار کنیم

وی ادامه داد: اینکه ما بچه‌های خود را نسبت به جامعه و آینده امیدوار کنیم، چیزی که در جلسات آموزش خانواده به مادران بارها می‌گویند که این خراب شده، مادر و وطن من است، زادگاه بچه من است، آینده من و مدفن من اینجا است، چرا باید اینجا را خرد کنم، چرا باید اینجا را نابود کنم؟ در حالی که یک چیزی باب میل من نیست و یا گران است. مقداری از خارج از کشور اطلاعات پیدا کنند و ببینند امارات و عربستانی که این همه برای من مثال می‌زنند کدام یک از دست ساخته‌های داخلی خود را به عنوان افتخار می‌تواند ارائه دهد، همه آن‌ها از خارج می‌آید، اقتصاد آن‌ها خارج پایه است، نظامی‌گری آن‌ها خارج پایه است هیچ چیز مبتنی بر دست یافته‌های مردم خودشان نیست.

این مدرس دانشگاه گفت: ما اگر بخواهیم ایران را معرفی کنیم باید بگوییم ایران کشوری است در سر چهارراه دنیا و ژئواکونومیک، ژئواستراتژیک، ژئوکالچر، ژئوپلیتیک یعنی به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و هم به لحاظ جایگاه سرزمینی و جغرافیای سیاسی و حکومت ولایی در دنیا در موقعیت برتر و ژئو قرار دارد. ایران برای فرزندان من است پس تو باید در سرنوشت و سرزمین خود مشارکت کنی.

اسلامی‌نیا ادامه داد: دشمن، دشمن است و دشمنی می‌کند، نفس دشمن دشمنی است باید بکوبد، تحقیر کند، خراب کند، ناامید کند، به هم بریزد، آن کسی که به هم نمی‌ریزد ما هستیم. این کشور ۸۰ درصد دارو‌های گیاهی دنیا را در خود دارد، خاک کویر که در ایران موجود است، به دلیل ارزشمند بودن میلیمتری و سانتی‌متری قابل فروش است، معادن سنگ در داخل کشور ۷ درصد معادن دنیا است، مهمترین مغز‌ها و استعداد‌ها را در ایران داریم، کشوری هستیم که ۴۰ سال است که حرکت کرده‌ایم اما در این مدت در ۲۰ تا ۵۰ رشته و موضوع علمی رتبه یک تا ۲۰ و رتبه ۱ تا ۵۰ در دنیا را کسب کرده‌ایم، در حالی که قبل از انقلاب چنین چیز‌هایی را نداشتیم، رتبه‌های ۱۴۳، ۱۵۲، ۱۷۴ را داشتم، رتبه پسته و فرش عالی داشتیم، این‌ها ربط به دولت نداشت و دستاورد نبود و فناوری نبود، فرش را زنان مظلوم کشورمان می‌بافتند، و خاویار و پسته هم بهره طبیعت بود، امروز ما در موضوعات مختلفی اول هستیم، یکی از چیز‌هایی که بچه‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند انکار کنند.

دستاورد‌های نظام برای نوجوانان و جوانان بازگو شود

وی افزود: من در دبیرستان بودم و گفتم که هر چیزی را بگویید که این خانم برای ما آمده تا تعریف کند و سر ما گول بمالد، این یکی را نمی‌توانید انکار کنید، به آن‌ها گفتم که یادتان است که کرونا بود؟ گفتند: بله. گفتم ۲۰۴ کشور در دنیا داریم و فقط ۶ کشور توانستند واکسن بسازند و ما به تنهایی توانستیم واکسن بسازیم که دو نوع از واکسن‌هایمان به دنیا راه یافت، کشور‌های دیگر به عنوان واکسن خوب و مفید از ما این واکسن‌ها را خواستند؛ این یعنی ما تا این اندازه قدرت بالا در ساختن داریم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: ما چه زمانی وارد فضای ماهواره شدیم؟ دوره اول آقای احمدی نژاد بود که توانستیم موجود زنده با ماهواره بفرستیم و از آن زمان چند ماهواره به فضا فرستادیم در حالی که در همین چند وقت پیش ماهواره آمریکا شکست خورد و به زمین افتاد و منفجر شد. ماهواره بسیاری از کشور‌ها تا نصفه می‌رود و بازمی‌گردد اما ما در تمامی ماهواره‌ها موفق بودیم و مهم است آنچه که به دست آوردیم تلاش مردان و فرزندان ما است، بایستی به فرزندان خود بگوییم که ما از خوب بودن چیزی کم نداریم، سرزمین، مردم، خاک و هوای ما فوق‌العاده هستند، ما کشوری هستیم که به طور همزمان در کشور ۴ فصل را داریم؛ در یک استان خرماپزان است و در یک استان کشورمان درختان شکوفه می‌زنند، کجای دنیا چنین چیزی را پیدا می‌کنید؟ زیباترین محیط زیست طبیعی را در ایران داریم این‌ها می‌ارزد و از همه این‌ها بالاتر ایرانی هستیم که اسلام به عنوان بهترین مظروف در ظرف وجودی ما قرار گرفته است.

وی گفت: اسلام در عربستان ظهور پیدا کرده است اما ما اسلام را قاپیدیم و پذیرفتیم و در جان ما نشست، اسلام را رویاندیم و خود با اسلام روییدیم. برخی جوانان می‌گویند که ما زرتشتی بودیم و دین برتر داشتیم، خودمان فرهنگ و تمدن داشتیم، من اصلاً رد نمی‌کنم، هخامنشی، ساسانی و… ایران افتخار‌آمیزی است اما این‌ها کسری داشت و کسری آن نرم‌افزار بود، نرم‌افزار آن اسلام بود، اسلام آمد قوم متمدن و دین متمدن را پذیرفت یا این دین متمدن رویید و رویاند، تمدن قرون ۲تا ۴ دنیا که زیرساخت تمدن غرب از آن‎‌ها منشعب شده است از رازی و امثال آن جمشید کاشانی، ابن سینا، برگرفته شده است، حرف را از اسلام گرفته و رویانیدند و بالا آوردند، بنابراین این سرزمین و مردم و این آب و خاک و آینده‌ای که به سمت ظهور می‌رود و صدای پای امام زمان (عج) می‌آید بچه‌های ما باید‌امیدوارانه این راه را پیش گرفته و جلو بروند، ناامید نباشند.

فضای رسانه می‌تواند تمدن هفت هزار ساله را پوچ کند

ندا ایلیات ادامه داد: : فضای رسانه می‌تواند تمدن هفت هزار ساله را پوچ کند. اصرار دارند که جوانان را داخل حقیقت ببرید تا ببینند فضای مجازی این قدرت را دارد و می‌تواند تمدن هفت هزار ساله را تبدیل به هیچ کند. تمام صحبت‌های‌ایشان در همین راستا است ما می‌توانیم را باور کنیم.

زهرا اسلامی‌نیا ادامه داد: برنامه راویان پیشرفت که آقای رئیسی پیشنهاد دادند و واقعاً اتفاق خوبی بوده و روی بچه‌ها اثرگذار است و من همین امروز در مدرسه به دانش‌آموزان گفتم آیا می‌دانید که چرا ما نسل انقلاب هر سال در ۲۲ بهمن و دهه فجر که می‌شود اشک‌هایمان میریزد و گل‌مان می‌شکفد؟ برای اینکه ما اسیر بودیم و هیچ چیزی نداشتیم، در موقعیتی غیر مستقل وابسته به آمریکا در کشوری زندگی می‌کردیم که آمریکایی‌ها در جلوی در‌زده بودند ورود ایرانی و سگ ممنوع، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که آمریکایی‌ها از طوفان الاقصی به بعد، پیغام می‌فرستند که ایران از تو خواهش می‌‎کنیم که جلوی لبنان، عراق و یمن را بگیر ما نمی‌توانیم در مقابل آن‌ها مقاومت کنیم و ما ایرانیان به اینجا رسیده‌ایم، به ایران افتخار می‌کنیم. به یچه‌هایمان باید این را بگوییم.

انتخابات یکی از حرکات مقدمه‌ساز ظهور امام مهدی (عج) است

وی افزود: امام زمان (عج) در حال آمدن است بچه‌ها بیایید نقش‌آفرین باشیم، چون امام فردا که می‌آید با شما جوانان که می‌خواهید جوان دوره امام عصر (عج) باشید، کار دارد. از کجا می‌گوییم که امام زمان می‌آید؟ تمام حوادث طبیعی و محیط زیست، از آب شدن یخ‌ها، تا وضعیت لایه اوزون این را می‌گوید، فلسفه، سیاست و اقتصاد این را می‌گوید، وقتی آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که این نسل، نسل زِد هستند و نسل بعدی نسل آلفا هستند یعنی ایکس وای و زد و دنیا تمام می‌شود، اگر قرار باشد که نسل بعدی وجود داشته باشد، نسل آلفا است که در دوره زمانی جدیدی کار را شروع کند.

این کارشناس بیان کرد: حتی تعابیر فراماسون‌ها می‌گوید که دوره تمام شده است، نظریه فوکویاما درباره تاریخ می‌گوید که دنیا از دست ما درآمده است، گفته بود که پایان تاریخ با لیبرال دموکراسی و لیبرال سرمایه‌داری اداره خواهد شد، در حالی که وقتی کنگره آمریکا در زمان ترامپ اشغال شد، فوکویاما اعلام کرد، من حرف خود را پس گرفتم؛ تمدن لیبرال دموکراسی نخواهد توانست دنیا را اداره کند، آنی که دنیا را اداره می‌کند، چیز دیگری است. آن چیز دیگر چیست؟ جز حکومت اسلام که هژمونی آمریکا را شکسته است و جایگزین هژمونی آمریکا می‌شود، نمی‌تواند چیز دیگری باشد، تمام علائم ثبات قدم مردم پابرهنه و گرسنه فلسطین در غزه و تسلط مردم فقیر و قحطی‌زده یمن به کشتی‌های غول پیکر آمریکایی این را می‌گوید. این‌ها وارثان زمین می‌شود، پس امام زمان (عج) در حال آمدن است و بچه‌ها باید آماده باشید پس انتخابات به عنوان یکی از حرکات مقدمه ساز ظهور امام مهدی (عج) است که باید در آن نقش‌آفرین باشیم.

زنان باید در حیطه سیاسی قوی باشند

ندا ایلیات گفت: زنان ما باید در حیطه سیاسی خصوصاً برای انتخابات قوی باشند، شبکه‌های ایرانی، خارجی و معاند می‌گویند که رأی ندهید و جمله‌ای از خود ترامپ بود که معروف شد و گفت که مثل سگ مریض شدید، هم بیایید و رأی بدهید و هرچه می‌خواهد بشود. ادبیات را ببینید، ادبیات داخلی‌ها را ببینید که با الفاظ باادب و محترمانه مردمان را تشوق کرده و دعوت می‌کنیم تا کرامت انسان‌ها و حرمت آن‌ها حفظ شود.

وی ادامه داد: یک رأی هم یک رأی است و قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود، نگوییم یک رأی من به کجا می‌رسد. این نکته را به همه آن‌هایی که می‌گویند رأی نمی‌دهیم می‌گویم، حقیقت تاریخی است که عمر و عاص توانست با مکر و حیله ابوموسی اشعری را گول بزند تا رأی ندهد، فضای مجازی هم همین است و رأی به عزل‌امیرالمؤمنین شد، وقتی رأی ندهیم همین بلا برای خودمان می‌افتد.

بیچاره ملتی که با دشمن خود هم مخرج شود

مدرس دانشگاه افزود: دشمنان قسم خورده جای ما رأی می‌دهند و رأی آن‌ها معلوم است که چیست. به جرأت می‌گویم که نبود جمهوری اسلامی، نبود ایران و تکه تکه شدن ایران، نداشتن امنیت برای زنان و دختران است، یعنی تجاوز به ناموس، تجاوز به دختران جلوی چشم پدر و تجاوز به همه داشته‌هایمان؛ خواسته دشمن از رأی ندادن است و بیچاره ملتی که با دشمن خود هم مخرج شود. مخرج مشترک بسته و با آن‌ها هم عقیده شود البته باید این را هم بگویم که غوغا می‌کنند و روز انتخابات را خواهیم دید که قیامتی مانند رأی‌گیری‌های زمان ابتدای انقلاب خواهد شد و تردید نکنید چون سنت الهی است و این کشور صاحب دارد و صاحب آن هم در دقیقه آخر نفسی می‌دمد و شور حداکثری باعث تمدید ساعت انتخابات خواهد شد.

ایلیات گفت: روز انتخابات نفس الهی دمیده خواهد شد و اکثر این‌هایی که می‌گویند رأی نمی‌دهیم، انسان‌هایی معتقد هستند و جز قشر کمی که عناد دارند و بقیه این‌گونه نیستند و به لطف دعا و شب‌زنده‌داری مادران و زنان مؤمن راهگشا خواهد شد و با حضور حداکثری در پای صندوق رأی غوغایی در جهان می‌شود که دشمنان کیلومتر‌ها و فرسنگ‌ها فاصله خود را با ایران بیشتر می‌کنند.

زهرا اسلامی‌نیا گفت: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند جوانان به ویژه رأی‌اولی‌ها را به نقش‌آفرینی در انتخابات تشویق کند، برگزاری برنامه روز جوان یعنی روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و دیگری احیای نیمه شعبان که قبل از انتخابات است، در ایام اعیاد شعبانیه زمینه‌های نقش‌آفرینی و همراهی با خوبان را ایجاد کنیم.

انتخاب اصلح می‌تواند زمینه شکوفایی انقلاب در گام دوم شود

وی ادامه داد: افرادی که می‌گویند شرکت نمی‌کنم و مایل نیستم، می‌‎شود از آن‌ها بپرسم که شما طرفدار حق یا باطل هستید؟ قاعدتاً می‌گوید طرفدار حق هستم و می‌گویم که می‌شود بگویید که در دنیا مصداق حق و مصداق باطل کیست؟ موافق هستید که اسرائیل و آمریکا حق است؟ به نظر شما حق چه ویژگی‌هایی دارد؟ کسی که ۸ میلیون نفر آدم را در دنیا کشته است، می‌تواند حق باشد؟ کسی که ۶۰ میلیون لیتر گاز سارین را در جنگل‌های ویتنام اسپری کرد تا مردم را بکشد و جنگل را خاموش کند، حیوانات را بکشد تا ویتنام در مقابل آمریکا تسلیم شود، آیا این حق است؟ کسی که در دنیا بیش از ۶۱ زندان شبیه به گوآنتاناما و ابوقریب دارد، حق است؟ کسی که بدترین شکنجه‌ها را در دنیا ایجاد می‌کند و کسی که در ۶۰ کشور دنیا کودتا به پا کرده است و ۸۵۰ پایگاه نظامی در دنیا دارد که ایلان ماسک گفت نمی‌دانم چرا ایرانیان خودشان را وسط پایگاه‌های آمریکا جا دادند، نمی‌گوید که چرا آمریکا دور ایران پایگاه ساخته است؟ این کشور را می‌توانیم بگوییم که مصداق حق هستیم؟ آیا ما باطل هستیم؟ دین‌مان اشکال دارد؟ رهبران‌مان باطل هستند؟ کدام‌شان مصداق باطل هستند؛ لاجرم به این نتیجه می‌رسیم که حق با ما است و حق با کسانی است که با اسلام، ایران و انقلاب همراه هستند، ممکن است بگویید که عدالت نیست هیچ گاه عدالتی که در آمریکا است بیشتر از عدالتی که در ایران است، نیست. البته آن‌ها با قانون چیز‌هایی را با قانون کنترل می‌کنند و ما در اینجا به وجدان آدم‌ها واگذار می‌‎کنیم و قانون هم داریم اما بیشتر وجدان آدم هاست که باید خدا را ناظر بداند و درست عمل کند.

وی در پایان گفت: مشکلاتی وجود دارد، اسلام به ذات خود عیبی ندارد و هر عیبی هم که هست از مسلمانی ما است، ما در مسلمانی نقصی داریم، اگر قرآن را عمل کنیم درست نخواهد شد، هر جا عقب هستیم به این دلیل است که دستور رهبر را اجرا نکردیم، بنابراین رهبر، شهدا، دین، مردم، کتاب و انقلاب ما همگی حق هستند، منتهی اشکالاتی هم داریم، زیرا امام معصوم بالای سر ما نیست که هیچ اشکالی نداشته باشیم. بیاییم و کمک کنیم که اوضاع بهتر از این شود.

منبع: تیتر یک

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *