آخرین اخبار

راز زوجینی که هیچ‌گاه دعوا نمی‌کنند

دعوا در زندگی زناشویی جزئی اجتناب ناپذیر است، اما ترفند هایی برای به اتمام رسیدن مشکلات و دعواهای زناشویی وجود دارد که در این مطلب به شما معرفی کرده ایم.
اشتراک گذاری
07 آبان 1402
129 بازدید
کد مطلب : 951

گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ دعوا و بگو مگو بین زن و شوهر جزئی اجتناب نا پذیر از زندگی مشترک است و همانطور که شما هم حتما شنیده اید، دعوای زن و شوهر ها بقول بعضی ها نمک زندگی است اما شاید چندان هم به این نمک نیاز نباشد. متناسب با هر خانواده ای علت دعوای زن و شوهر ها متفاوت است ولی در هر صورت این دعواها راه حلی دارد. اگر به تازگی ازدواج کرده اید و این بگو مگو های گاه و بی گاه زندگی مشترکتان را دچار تنش نموده است، با این بخش همراه شوید و با انجام این رفتارها بنیان خانواده تان را محکم کنید.

دعوای زن و شوهر

همیشه حق با من نیست

برخی مواقع خانم یا آقا به هنگام بگو و مگو و دعوا فکر می‌کنند همیشه رفتار و حرفشان درست است و به قدری غرق این موضوع می‌شوند که در نظر نمی‌گیرند ممکن است طرف مقابل درست بگوید و این بار حق با آن‌ها نباشد. فرقی نمی‌کند که موضوع مورد مباحثه چه باشد یا تصمیم‌گیری در خصوص آن موضوع چقدر اهمیت داشته باشد، در هر صورت حرف آخر را آن‌ها می‌زنند چون می پندارند، حق با آنهاست، از همین رو به دیگری اهمیت نداده و دعوا بالا می گیرد. برای اتمام دعوا و بگو مگو ابتدا باید از اینکه همیشه فکر می کنید حق با شماست، دست بردارید.

زن و شوهر

دیدگاه ها متفاوت است

هر فرد برداشت متفاوتی از مسائل دارد، اگر زن و شوهر به این نکته توجه داشته باشند و فقط مشکلات را از دیدگاه خود نبینند، مشاجرات و جرو بحث ها ادامه نمی یابد، اغلب وقتی از نگاه فرد دیگر به مشکلات رابطه نگاه کنید و از نگرش او موضوع را بررسی کنید متوجه می‌شوید که مسئله آنطور نیست که شما برداشت کرده‌اید، این امر سبب می‌گردد درک بهتری از عواطف، افکار و رفتار دیگری پیدا کرده و دیگر بر سر هر موضوع کوچک و بی اهمیتی با یکدیگر دعوا نکنید.

چیزی تو دلم نیست

برخی از افراد در دعوا و جر و بحث به خودشان زحمت فکر کردن قبل از صحبت کردن را نمی دهند و هر حرف یا رفتاری دلشان می خواهد انجام می دهند و در آخر می گویند که چیزی در دلشان نبوده و انتظار دارند طرف مقابل کینه به دل نگرفته و ناراحت نشود، این رفتار زنگ خطر یک رابطه است پس حتی زمان بحث قبل از صحبت خوب فکر کنید و دل همسرتان را نشکنید.

کشاندن بحث به حاشیه ممنوع

در هنگام دعوا پیش کشیدن مسائل قدیمی و گذشته و کشاندن بحث به حاشیه اشتباه است زیرا دعوا را شعله ورتر خواهد نمود پس زمان بگومگو تنها در مورد همان موضوع مورد اختلاف خود بحث نمایند و هرگز نباید مسائل گذشته را پیش نکشید و فقط احساس‌تان را در رابطه با همان موضوع بیان کنید چرا که یادآوری ناراحتی‌های قدیمی مسائل را پیچیده‌تر و غیرقابل حل می‌کند.

بیان خواسته ها اهمیت دارد

یکی از مسائلی که موجب کدورت و ناراحتی زوجین می شود، بیان نکردن خواسته ها است، گاهی یکی از زوجین، از دیگری انتظار دارد که بدون مطرح کردن درخواستش، همسر او خواسته اش را بداند و از دلش خبر داشته باشد اما این فکر اشتباه است، همیشه خواسته های خود را مطرح کنید تا همسرتان بهتر به مشکلات و ناراحتی ها پی ببرد.

گفت و گو

انتخاب بهترین راه حل ها

تمایل خود را برای حل مشکلات به همسرتان نشان دهید و پیشنهاد و راهکارهای مناسبی را ارائه دهید. راه حل ها را بیابید و شفافانه در موردشان حرف بزنید،راه حلی را انتخاب کنید که به نفع هر دوی شما باشد و حال جفتتان را بهتر نماید.

پایان دادن به دعوای زن و شوهری با این نکات:

  1. در زمان مشاجره و دعوا نباید به خانواده ها توهین کنید. به یاد داشته باشید خانواده همسرتان چه خوب و چه بد جزوی از هویت او هستند و اگر شما به آنها توهین نمایید،هویت همسرتان را زیر سوال برده‌اید.
  2. تمسخر قرار دادن و شوخی با خانواده همسرتان اشتباه است.
  3. در دعوای زن و شوهری مقابل به مثل نکنید و اشتباهات و توهین طرف مقابل را با اشتباه جبران نکنید.
  4. هیچ وقت مقابل کودکتان به بحث و دعوا نپردازید.
  5. در دعوا و بحث تنها نکات منفی همسرتان را به یاد نیاورید و به دورازهرگونه منفی‌نگری، نکات مثبت همسرتان را ببینید.
  6. در کمال احترام به حرف‌های همسرتان گوش دهید.
  7.  سعی کنید مشکلاتتان را خودتان حل کنید و پای خانواده ها را به بحث ها و مشاجره های خود بازنکنید.
  8. بعد از دعوا و مشاجره قهر نکنید.
  9. در دعوا بر خشم خود مسلط شوید و ناراحتی تان را بدون تیکه و کنایه بیان کنید.
  10. همسرتان را مسخره و ترور شخصیت نکنید و باید روی مشکلاتتان تمرکز نمایید.
  11. مراقب باشید که حرفی نزنید و کاری را انجام ندهید که بعدا پشیمان شوید و نتوانید آسیب های آن را جبران کنید.
  12. گفت وگوی آرام بدون دلخوری داشته باشید.
  13. انتظارات معقولانه داشته باشید.
  14. از برخی حرف ها عبور کنید و برای آرامش زندگیتان فکر کنید که آن حرف و رفتار بی منظور بوده است.

منبع: نمناک

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *