آخرین اخبار
دانشجوی نخبه کشور و البرز در گفتگو با «البرزخاتون»:

دانشجویان متخصص بیکار نمی‌مانند

دانشجوی نخبه کشور و البرز گفت: دانشجویانی که در رشته خود متخصص می‌شوند، پس از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال ندارند.
اشتراک گذاری
16 آذر 1402
71 بازدید
کد مطلب : 4852

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ شهید بهشتی در وصف جایگاه و نقش دانشجو در جامعه می‌گوید: «دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود».

روز دانشجو بهانه خوبی برای تأمل بر این سخن است، زیرا دانشجو می‌تواند با روحیه مطالبه‌گری بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند.

به مناسبت روز دانشجو به سراغ دانشجوی نخبه و نمونه کشور و استان البرز رفتیم و گفتگویی صمیمی با‌ ایشان انجام دادیم.

لطفاً خودتان را معرفی کنید و مختصری از سوابق کاری‌تان بفرمایید؟

سالار چرمی، متولد ۱۳۷۵، دانش آموخته کارشناسی عکاسی و دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران هستم. نزدیک به ۸ سال است که به صورت حرفه‌ای عکاسی می‌کنم. حرفه‌ای از این نظر که از اولین عکس کسب درآمد نمودم و تقریباً در طی همین سال‌ها نیز در بیش از ۱۰۰ جشنواره بین‌المللی، ملی، استانی و درون دانشگاهی نیز کسب مقام نموده‌ام و توانسته به لحاظ علمی دوبار عنوان دانشجو نمونه کشور همچنین کسب عنوان نخست المپیاد کشوری را در رشته عکاسی از آن خود کنم.

شما برای چند سال متوالی دانشجوی نمونه کشوری شدید، به نظر شما چه مؤلفه‌ای در شما باعث شد که به این جایگاه برسید؟

قطعاً خانواده را نقش مؤثر در کسب این افتخارات می‌دانم، چرا که پشتوانه‌ای محکم‌تر از خانواده وجود ندارد، اما دیگر مؤلفه‌ای که می‌تواند نقش مفیدی در کسب این عناوین و یا موفقیت من داشته باشد، تلاش و راستای تحقق اهداف است، من زمانی که این رشته را انتخاب کردم که از رشته حسابداری جدا شدم و با تمام اطمینان جهت ثابت کردن توانایی‌هایم به خود تنها تلاش نمودم و در جهت این روند هرگز کوتاهی نکرده‌ام و گمان می‌کنم، دانشجویان و علاقه‌مندان به هر رشته و فنی تنها با تلاش و تمرکز بر روی اهداف فاصله‌ای با موفقیت نخواهند داشت.

دانشجوی موفق باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

به لحاظ دستورالعمل‌، مؤلفه‌های متفاوتی وجود دارد از جمله آیتم‌های علمی، پژوهشی، هنری، ورزشی و… که دارا بودن هر یک از آن‌ها می‌تواند کسب امتیاز کند و مجموع امتیاز شما کسب عنوان را به همراه دارد، اما معتقدم نمونه بودن به دریافت یک لوح و مورد تقدیر واقع شدن نیست، هر یک از دانشجو‌ها خود نمونه هستند و تنها کافیست خود را باور داشته باشند.

شما علاوه بر اینکه دانشجوی خوبی هستید، مدرس بسیار خوبی هستید و دانشجویان شما نیز بسیار از شما تعریف می‌کنند. در خصوص حال و هوای تدریس برای ما توضیح دهید؟

تعارف شما را می‌پذیرم و از محبت دوستان نیز سپاسگزارم اما حقیقت بر‌ این است که به لحاظ سنی بسیار نزدیک به هنرجویان خود هستم و می‌توانم ارتباط بهتری با آن‌ها پیدا کنم و همچون یکی از اعضای خانواده برایم مورد توجه هستند و از تلاش جهت یادگیری آن‌ها کوتاهی نمی‌کنم.

بهترین هدیه روز دانشجو از دیدگاه شما چیست؟

معتقدم که دانشجو بودن خود هدیه است. از جمله قشنگ‌ترین دوران زندگی هر فرد تحصیل کرده است و سال‌ها پس از دانش آموخت‌گی مداوم به آن دوران فکر می‌کند و از مرور خاطرات دانشجویی لذت می‌برید، پس در حال حاضر که امکان ساختن این خاطرات را دارید، از آن به نحو احسنت بهره ببرید.

اینکه امروز دانشجویان دغدغه اشتغال دارند، درسته یا نه؟ دانشجویی که خود متخصص باشد، نباید پس از فارغ‌التحصیلی دغدغه کار داشته باشد؟

بیکاری یکی از مشکلات تمامی کشورها‌ی جهان است اما اکثر متخصصینی که از دانشگاه دانش آموخته می‌شوند و علاقه‌مند به رشته تحصیلی شون هستند بی‌تردید سریعاً در همان رشته مشغول به کار می‌شوند و یا در برخی رشته‌ها شروع به کارآفرینی می‌کنند، این فرآیند هم مجدد به تلاش و پشتکار توام با تمرکز بر روی اهداف میسر می‌شود و گمان می‌کنم اعتماد به نفس و‌ایمان به دانش و توان خود می‌تواند تأثیر‌گذار باشد.

از مسئولان چه درخواستی دارید؟

به نظر می‌رسد تلاش‌هایی جهت ترغیب شدن افراد به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها در حال انجام نیست و تعدادی به دانشگاه‌ها راه پیدا نمی‌کنند و یا در اواسط راه از این مسیر خارج می‌شوند که این می‌تواند دلایلی فردی از جمله عدم توانایی در پرداخت شهریه‌ها و یا عدم کسب نتیجه مؤثر در پیدایش شغل و دیگر نیاز‌ها داشته باشد، اگر مسئولین بتوانند شرایطی را فراهم سازند که دانش‌آموزان پس از گذراندن مقطع دیپلم با خیالی آسوده به ادامه تحصیل بپردازند و در صورت نیاز نیرو انسانی در شرکت‌ها ویا نهاد‌ها از همین دانشجویان و یا دانش آموخته‌گان تأمین نیرو شود به اتفاقات خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *