آخرین اخبار
یادداشت اختصاصی «البرزخاتون»:

ثمرات و برکات ظهور

موارد ذکر شده در این مطلب تنها گوشه‌ای از اثرات و برکات ظهور بوده و نعمت اصلی، وجود مقدس حضرت مهدی (عج) است.
اشتراک گذاری
03 آذر 1402
63 بازدید
کد مطلب : 3700

به گزارش گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ انسیه تنوره، مدرس دانشگاه در یادداشتی اختصاصی برای «البرزخاتون»به تبیین برکات و ثمرات ظهور پرداخت.

تقسیم ثروت‌ها به طور مساوی بین مردم

امام باقر (ع) می‌فرمایند: «وقتی قائم ما اهل بیت (ع) قیام کند، ثروت را به طور مساوی تقسیم می‌کند و عدالت را در میان مردم پیاده می‌نماید.»

یکی از نشانه‌های ظلم و ستم، بی‌عدالتی در تقسیم ذخائر الهی بین مردم است که توسط حکام جائر اتفاق می‌افتد اما در زمان ظهور امام زمان (عج) این گونه نخواهد بود.

فقر و بینوایی وجود نخواهد داشت

ریشه فقر همان بی‎عدالتی‌ها و تضاد طبقاتی است که توسط ظالمان و استعمارگران جهان بر مردم صورت می‌گیرد، اما در زمان ظهور با تقسیم عادلانه ثروت و حذف روابط مردم در غنا زندگی خواهند کرد.

همه مردم در امنیت به سر خواهند برد

امنیت در زمان ظهور به گونه‌ای است که اگر زنی بخواهد از شرق عالم به غرب عالم برود در امنیت خواهد بود، بدون اینکه مورد اذیت و آزار قرار گیرد .

نزول برکات و نعمت‌ها از آسمان

آیه صریح قرآن است که خداوند متعال می‌فرماید: « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰکِن کَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُم بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ »: و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ اما (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمال‌شان مجازات کردیم.

این وعده الهی است که نعمت‌هایش را بر مؤمنین و متقین نازل خواهد کرد و قائدتا در زمان ظهور این برکات به منتهای خود خواهد رسید.

همه در رفاه به سر می برند

پیامبر اکرم (ص) در این رابطه می‌فرمایند: «امت من در زمان حضرت مهدی (عج) آن چنان متنعم می‌شوند که هرگز چنین بهرمند نشده‌اند.»

زمین گنج‌های خود را آشکار می‌کند

زمین آنچه از ذخائر طبیعی دارد و سال‌ها در درون خود نگه داشته است، را بیرون می‌ریزد و استفاده و منفعت حداکثری را خود به مردم خواهد رساند.

ایجاد برادری و مواسات میان انسان‌ها

امام محمد باقر (ع) در این خصوص می‌فرمایند :«هنگامی که قائم ما قیام کند، دوران برابری و برادری فرا می‌رسد. در آن زمان یک مسلمان آن‌چه نیاز داشته باشد، از جیب برادر مسلمانش برمی‌دارد و او مانع نمی‌شود.

این صلح و دوستی که در زمان ظهور بر پا خواهد شد، در سایه تحقق اجرای احکام الهی به دست منجی آخرالزمان (عج) است چیزی که در طول تاریخ توسط طاغوتیان و ستمگران به زیر پا گذاشته شد.

البته باید گفت موارد ذکر شده تنها گوشه‌ای از اثرات و برکات ظهور است و نعمت اصلی، وجود مقدس حضرت مهدی (عج) است که هدایت را برای بشریت به ارمغان خواهد آورد.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *