آخرین اخبار
گفتگو با مادر دارای ۴۲ فرزند در البرز:

تربیت در عصر جدید سخت‌تر از گذشته است

مادر دارای ۴۲ فرزند گفت: در گذشته کوکان کمتر آگاه و مطیع پدر و مادر بودند. در حال حاضر رسانه‌ها می‌توانند بسیار مسموم‌کننده و آسیب‌رسان به روح و جسم فرزندان ما باشند.
اشتراک گذاری
13 دی 1402
80 بازدید
کد مطلب : 6940

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت مقام زن و مادر به سراغ بانویی رفتیم که علاوه بر نقش مادری و همسری، معلمی موفق است و در امر خطیر آموزش و تربیت رسالت سنگینی بر عهده دارد. معلمی که با دانش‌آموزان خود پس از تحصیل نیز در ارتباط است و آرزوی او پشرفت محصلینش است.

رضوانه قلی پور در گفتگو با خبرنگار «تیتر یک» گفت: ۲۱ سال سابقه در عرصه معلمی، متاهل و دارای دو فرزند هستم. البته در کنار این دو فرزند هر سال غریب به ۴۰ پسر بازیگوش، فعال و دانا دارم.

وی ادامه داد: درحال حاضر دانش‌آموزان بسیار توانمند هستند و نیاز به آموزش درست دارند تا بتوانند به سطح بالایی از توانایی‌های خود دست پیدا کنند، برای من پرورش، رشد ذهنی و تسلط به نقاط ضعف و قوت این فرزندان از یادگیری درس اهمیت بیشتری دارد، شکوفا شدن خلاقیت و همچنین بالا رفتن اعتماد به نفس دانش آموزانم و اینکه تک تک آن‌ها بتوانند در آینده برای خود و جامعه فردی موفق و سرشار از احساس شادی و رضایت باشند، برای من به عنوان آموزگار بسیار مهم است.

قلی‌پور به اهمیت مدیریت زمان در زندگی اشاره کرد و افزود: کوچک‌تر که بودم، به دلیل اینکه مادرم شاغل بود، وظایفی کوچک و بزرگ به عهده من بود که باید همه آن‌ها را به سرانجام می‌رساندم، به همین دلیل همیشه لیستی از کار‌های انجام نشده، همراه خودم داشتم و زمانی برای انجام کار‌ها مشخص می‌کردم. بزرگ‌تر که شدم این عادت برای من کارساز بود، مدیریت زمان همیشه برای من اهمیت زیادی داشته است.

ایشان با بیان اینکه تربیت در عصر جدید سخت‌تر از گذشته است، گفت: در گذشته کوکان کمتر آگاه و مطیع پدر و مادر بودند. در حال حاضر رسانه‌ها می‌توانند بسیار مسموم‌کننده و آسیب‌رسان به روح و جسم فرزندان ما باشند، در نتیجه تلاش برای تربیت فرزندان دشوارتر است. من جزء وظایف خود می‌دانم که هرسال دانش‌آموز و اولیای آن‌ها را به این آگاهی برسانم و مزایا و معایب این برنامه‌ها را برایشان توضیح می‌دهم.

وی تصریح کرد: مادران و پدران باید نظارت بیشتری بر فرزندان داشته باشند و درصدد اطلاعات تازه برای به روز شدن و رشد موفق کودکان خود باشند. همه چیز به سرعت در حال تغییر است و ما نباید از این قافله جا بمانیم.

قلی‌پور ادامه داد: همیشه سعی کردم که شغل من آسیبی به بچه‌هایم در زمان تدریس و دانشجویی وارد نکند، با اینکه بچه‌های کم سنی داشته و حجم کار زیاد بود، اما با مدیریت زمان می‌توانستم به خوبی در نقش‌هایی که در زندگی به عنوان یک همسر، مادر، دختر و دانشجو به من محول شده بود، بربیایم. همیشه تلاش کرده‌ام که در نقش مادری همه وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهم و تا حد امکان همه چیز در‌ایده‌آل‌ترین حالت ممکن خود قرار داشته باشد.

این معلم افزود: به عقیده من، مادران باید، مادر کافی و نه کامل باشند و در همین راستا همیشه بر کار‌های فرزندانم نظارت داشته‌ام اما کار و تصمیم نهایی با خود آن‌ها بوده است. همیشه در تکاپو برای رسیدگی بهتر به دانش‌آموزانم و پیدا کردن راه‌های متنوع برای تدریس و نقاط ضعف دانش‌آموزانم هستم وسهل کردن کار دانش‌آموزان برای من اولویت دارد.

وی با اشاره به هویت گمشده دانش‌آموزان امروز گفت: دانش‌آموزان در دوران دبستان به یک خودشناسی دست پیدا می‌کنند که اگر راهنمای خوبی داشته باشند، مطمئناً در مسیر درست قرار می‌گیرند.

قلی‌پور بیان کرد: به نظر من معلم ابتدایی نقش بسیار پررنگی می‌تواند در زندگی دانش‌آموزان داشته باشد و اگر دبیری درصدد تغییر الگوی ذهنی نادرست بچه‌ها به یک الگوی جامع‌تر و درست باشد، حتماً موفق خواهد شد. کودکان وقتی همدلی و همراهی معلم خود را می‌بینند، با روح ظریف و ذهنی پاک هم دل و همراه معلم خود می‌شوند. معلم نقش پررنگی در رفتار و اخلاق دانش‌آموزان خود نیز دارد و چون این فرزندان بدون اجبار و از روی علاقه معلم خود را الگو قرار می‌دهند، همچنان که مسئولیت بیشتری برای معلمان ایجاد می‌کند اما تأثیر‌پذیری بیشتری را نیز به همراه دارد.

این معلم تأکید کرد: بانوی اول ما حضرت فاطمه (س) که شخصیتی بی‌نظیر و تکرار نشدنی که اصلاً خودم را لایق صحبت در مورد مقام والای این حضرت نمی‌دانم، اما می‌دانم که این حضرت می‌تواند الگوی بزرگی برای ما بانوان و حتی برای آقایان باشد. تمام مردانی که در تاریخ نامدار شدند، مادری قدرت‌مند داشته‌اند، زنان و بانوان چون کمتر در خط مقدم بوده‌اند، شاید کمتر دیده شده‌اند که به نظر من مادران شهید زنانی پر قدرت هستند که توانسته‌اند پسرانی با این شجاعت پرورش دهند. آرزوی قلبی من این است که بتوانم حتی قدمی هرچند کوچک در زنگی در مسیر این عزیزان بردارم.

وی با بیان اینکه نقش و الگوی بانوان بسیار وسیع و پررنگ است، گفت: نمی‌توان گفت که تفاوت بین زن و مرد خیلی قوی است من در حقیقت فکر می‌کنم زیباترین خلقت خداوند زن‌ها هستند. بانونی بزرگ و قوی در زندگی من حضور داشتند و من قوی بودن را از آن‌ها آموخته‌ام، مادرم که باتمام خستگی‌ها و ناملایمتی‎‌های روزگار سخت تلاش کرد و زنی مستقل بود.

ایشان بیان کرد: بانوان می‌توانند هم زمان مادر، همسر، پرستار، پدر، خواهری غمخوار یا یک دوست باشند که من همه این نقش‌ها را ستایش می‌کنم. نقش ما نباید فقط به گفتار و کردار خوب ختم شود، ما می‌توانیم افراد بزرگی را پرورش دهیم و این یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا کرده است.

قلی‌پور ادامه داد: من به عنوان مادر دو فرزند آرزو دارم، فرزندانم حال خوش داشته باشند، خودشان از جایی که‌ایستاده‌اند، سبک زندگی، دیدگاه خود راضی باشند. من به فرزندان خود آموخته‌ام برای حال خوب دل خودشان تلاش کنندو اگر کاری آن‌ها را موذب کرد از انجام آن سرباز زنند، البته این موضوع مختص فرزندانم نیست، به تمام دانش‌آموزانم گوش زد می‌کنم. از جایی از اعماق قلبم تمام شاگردانم را دوست دارم و برای تک تک آن‌ها بهترین‌ها را آرزو مندم.

وی با اشاره به اینکه هدیه دادن و هدیه گرفتن را خیلی دوست دارم، افزود: هروقت حال دلم بد باشد برای کسانی که دوست‌شان دارم، هدیه می‌گیرم و با لبخند شادی آن‌ها حال دل خود را بهبود می‌بخشم، اما زیباترین هدیه برای من کارت پستالی بود که دخترم در سن ۴سالگی و پسرم در سن ۳ سالگی برای من آماده کرده بودند و در آن تصویر من را در خورشیدی نقاشی کرده بودند و یکی از دانش آموزامنم که من را شبیه به یک ملکه سوار بر اسب کشیده بود که تصورش از من بعد از گذشت سال‌ها هنوز برایم دلنشین است.

ایشان در خاتمه خاطرنشان کرد: در پایان آرزو دارم که این فرزندانی که به من سپرده می‌شوند، بتوانند به آن نور الهی دست پیدا کنند و این مروارید درخشانی که خداوند در وجودشان قرار داده است، را کشف و بارور کنند و سپاسگزارم از شما که این زمان را در اختیارم گذاشتید. تا موفقیت خیلی راه در پیش رو دارم اما دست از تلاش بر نمی‌دارم و آرزو دارم که دنیایی پر از خوبی داشته باشیم تا بتوانیم مثل کودکان همه چیز‌های خوب را برای هم بدون هیچ چشم داشتی بخواهیم.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *