آخرین اخبار
مدرس دانشگاه:

تجمل‌گرایی یکی از عوامل طلاق در البرز

مدرس دانشگاه گفت: صدا و سیما با اعلام اسامی یک‌سری از بازیگران رسانه ملی که در فتنه اخیر هیزم در آتش فتنه دشمن ریختند، آن‌ها را از فعالیت در تلویزیون منع کرد.
اشتراک گذاری
03 آبان 1402
32 بازدید
کد مطلب : 699
گروه بانو چه خبر «البرزخاتون»؛ مریم اخلاقی گفت: مسابقه تجمل‌گرایی یکی از عوامل طلاق در استان البرز است.
مشاور خانواده ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی با ترویج تجمل‌گرایی و چشم‌وهم‌چشمی تأثیر بسیار زیادی بر کف جامعه گذاشتند.
وی افزود: زندگی‌های ویترینی در واقعیت، وجود خارجی و حقیقت ندارند و مخاطب از روی عدم آگاهی آن‌ها را واقعی تصور می‌کند.
اخلاقی تصریح کرد: امروز بلاگر‌های اینستاگرام از به نمایش گذاشتن ویترین‌های تجمل‌‎گرایی در نظر مخاطبان هدف دارند و با ترویج سبک زندگی غربی می‌خواهند از این راه به هر طریقی شده کسب درآمد کنند و گاهی برای رسیدن به هدف خود به فرزندان خود نیز رحم نمی‌کنند.
این مشاور گفت: نسل ۸۰ و ۷۰ در سایه غفلت ما در تبیین سبک زندگی ایرانی – اسلامی به شدت وابسته به دنیای آنلاین است و زندگی آن‌ها نیز به تأثیر از این فضا دچار آسیب شده است.
وی بیان کرد: فضای مجازی به ذات خود پدیده‌ای مفید و سودمند است، به شرطی که با دانش و آگاهی وارد آن شوید، اما اگر بدون دانش وارد این دنیا شوید، قطعاً ضربه خورده و زندگی خود و خانواده‌تان را درگیر آسیب‌های جدی آن می‌کنید.
اخلاقی ادامه داد: تزیین سفره‌های میلیاردی برای مهمانی‌ها در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی جایگاهی ندارد، اهل بیت (ع) همیشه تأکید بر ساده‌زیستی داشتند زیرا می‌دانستند سعادت دنیا و آخرت در این مهم است.
وی تأکید کرد: شبکه اجتماعیِ اینستاگرام در ترویج سبک زندگی غربی در کشور ما نقش بی‌بدیلی داشته و دارد و ما خروجی آن را در کف جامعه می‌بینیم.
این مشاور افزود: امروز زوجین جوانی به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند که به دلیل مسابقه تجمل‌گرایی تصمیم به طلاق گرفتند و در این مسابقه بنیان خانواده به عنوان یک نهاد مهم و اساسی در اجتماع نابود می‌شود.
وی بیان کرد: انتهای جاده سبک زندگی غربی نابودی است و غرب این را امتحان کرده و چون به نابودی رسیده، می‌خواهد با ترویج آن بنیان خانواده را در کشور ما هدف قرار دهد.
اخلاقی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز خرده‌فرهنگ‌های غربی تیشه به ریشه بنیان خانواده‌ زده است، ‌امیدوارم زوجین با چشم باز زندگی خود را آغاز کنند و شبکه‌های اجتماعی تصمیم‌گیرنده زندگی آن‌ها نباشند.
انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *