آخرین اخبار
مربی و داور ورزشی در گفتگو با «البرزخاتون» مطرح کرد:

فعالیت ۳۲ هزار بانوی تکواندوکار در البرز

مربی و داور ورزشی گفت: حدود ۶۰ هزار تکواندوکار در البرز فعالیت می‌کنند که بیش از ۳۲ هزار تفر از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری
21 آذر 1402
79 بازدید
کد مطلب : 5190

سعیده رحیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «البرزخاتون» گفت: حدود ۶۰ هزار تکواندوکار در البرز فعالیت می‌کنند که بیش از ۳۲ هزار تفر از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.

مربی و داورورزشی ادامه داد: استان البرز این ظرفیت و پتانسیل را در کشور دارد که به عنوان پایتخت ورزش رزمی کشور شناخته شود.

رحیمی افزود: امروز گرایش و استقبال بانوان استان البرز به ورزش تکواندو بسیار زیاد است و رده سنی کودک تا میانسال متقاضی آن هستند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران رزمی کار به ویژه تکواندوکار البرزی در هر مسابقه‌ای شرکت کردند برای استان افتخار آفریدند اما نباید این قهرمانان ر‌ها شوند و باید با حمایت از آن‌ها زمینه رشدشان را فراهم کنیم.

مربی و داور ورزشی گفت: ۷ نفر از مربی و سرمربی‌های تیم ملی تکواندو کشور را قهرمانان ورزشی استان البرز تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که ایران کوچک در زمینه ورزش تکواندو بسیار ظرفیت دارد.

رحیمی ادامه داد: کسب چهار کاپ قهرمان کشوری و هشت مدال در تورنمنتهای جهانی از جمله دستاورد‌های تکواندوکاران البرزی در سال ۱۴۰۲ است و باید این اخبار خوب به گوش نوجوانان و جوانان استان برسد.

وی افزود: باید با فرهنگ‌سازی ورزش را در خانواده‌ها نهادینه کنیم زیرا امروز بخش قابل توجهی از امراض به بی‌تحرکی برمی‌گردد.

این مربی تأکید کرد: مادر به عنوان عضو اصلی مدیریت خانواده اگر اهتمام به ورزش کردن داشته باشد، می‌تواند این فرهنگ را در خانواده در بین اعضای خانه نهادینه کند.

رحیمی با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی در استان توسعه یابد، ادامه داد: برخی از شهرستان‌های البرز علیرغم داشتن قهرمان زیرساخت‌های مناسبی ندارند و مسئولین باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

این مربی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولین البرزی باید با حمایت از قهرمانان ورزشی ضمن حفظ آن‌ها بستر را برای فعالیت این عزیزان در استان فراهم کنند تا این ورزشکاران برای دیده شدن به استان‌های همجوار نروند.

الهه ملاحسینی _ البرزخاتون

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *