آخرین اخبار
مدرس سواد رسانه مطرح کرد:

بلوغ زودرس در کمین دخترانِ نوجوان

مدرس سواد رسانه گفت: آمار‌های بلوغ زودرس دختران نوجوان در کشور بسیار نگران‌کننده و به مرز هشدار رسیده، نباید ساده از کنار آن بگذریم.
اشتراک گذاری
02 دی 1402
52 بازدید
کد مطلب : 6200

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون» به نقل از «تیتر یک»؛ سمیه دانشی گفت: فضای مجازی در کشور ما ر‌ها و ولنگار است و بلوغ زودرس در دختران یک اختلال شایع است و این موضوع را باید جدی بگیریم.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: در شهر‌های بزرگ و کوچک باید بلوغ در سن مشخصی اتفاق بیفتد اما فضای مجازی مدیریت نشده باعث شده که مخاطبان کودک و نوجوان ما محتوایی را که نباید ببیند، دیده و بلوغ بسیار زودتر از سن خود به وقوع بپیوندد.

وی افزود: این بلوغ زودرس باعث شده که یکسری از نیاز‌ها باید برای این دختران زودتر محقق شود، اما از آن طرف دشمن با جنگ روایت‌ها ازدواج را مانعی برای پیشرفت معرفی می‌کند و ما امروز با آمار بالای تجرد دختران مواجه هستیم.

دانشی گفت: وقتی نیاز انسان در زمان خود پاسخ داده نشود، آسیب‌های اجتماعی و دوستی دختر و پسر در جامعه رواج می‌یابد و ما در دنیای مجازی با دوستی‌های مجازی مواجه هستیم که بی‌حد و اندازه است اما نیاز پاسخ داده نمی‌شود و خروجی آن آسیب‌هایی است که در کف خیابان می‌بینیم.

وی ادامه داد: والدین باید با فرزندان خود دوست باشند و با تفریح‌های سالم، متنوع و متناسب با نیاز مخاطب، زیست مجازی کلیه اعضای خانواده را به حداقل برسانند و اجازه رخ دادن بلوغ زودرس را به فرزندان ندهند.

مدرس دانشگاه افزود: تمام هدف دشمن از جنگ شناختی تخریب بنیان خانواده است، زیرا خانواده در کشور ما مؤلفه قدرت نظام است، موضوعی که غرب از نداشتن آن متضرر شده و آمار بالای فرزندان بدون پدر و مادر در استکبار مهر تأییدی بر این ادعاست.

دانشی در خاتمه خاطرنشان کرد: آمار‌های بلوغ زودرس دختران نوجوان در کشور بسیار نگران‌کننده و به مرز هشدار رسیده، ساده از کنار آن نگذریم، سالهاست مطالبه رهبری یعنی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات روی زمین مانده و ما خروجی آن را در آمار بالای آسیب‌های اجتماعی نشأت‌گرفته از دنیای آنلاین می‌بینیم.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *