آخرین اخبار
رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات کرج:

بانوان در انتخابات نقش بسیار شایسته‌ای دارند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات کرج گفت: به نظر من بانوان می‌توانند نقش بسیار شایسته‌ای در انتخابات داشته باشند زیرا دو نقش مهم مادری و همسری را برعهده دارند.
اشتراک گذاری
09 اسفند 1402
67 بازدید
کد مطلب : 11246

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ بهاره صالحی گفت: انتخابات از امور حساس و مهم کشور‌هایی است که به مردم‌سالاری و و مسائل مردمی اعتقاد و باور دارند که در کشور ما خیلی ویژه‌تر به آن توجه می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات کرج ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون انتخابات متعددی برگزار شده است که نشان‌دهنده تأثیر مردم در تعیین سرنوشت خود در انتخابات ریاست جمهوری، شورا، مجلس و خبرگان رهبری است.

وی افزود: انتخابات پیش‌رو حساس و ویژه‌تر است چون بسیاری از افرادی که خیلی موافق نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند، دست به کار شده‌اند و در فضای مجازی پا را از حد فراتر گذاشته‌اند و شروع به ایجاد یأس و ناامیدی به ویژه در جوانان کرده‌اند.

صالحی تصریح کرد: دانشجویان جوان و دانشگاهیان یکی از اقشاری که دشمن بر روی آن متمرکز شده‌اند.

این مسئول گفت: رسالت دانشجویی که همه دانشگاه‌ها، مدرسین و مسئولین دانشگاه‌ها دارند، مرکز مشکات هم تصمیم به ورود در حوزه تبیین و روشنگری در فضای غبارآلود فعلی در رابطه با انتخابات که دشمنان ایجاد کرده‌اند، کند.

وی ادامه داد: برگزاری تریبون آزاد در مصلی کرج به مدت دو هفته متوالی، پاسخ به شبهات، برگزاری جلسات برای دانشجویان با موضوع مشارکت حداکثری، همایش پرسش و پاسخ انتخاباتی بخشی از برنامه‌های دانشگاه برای دانشجویان در موضوع انتخابات بود.

صالحی افزود: اقدام بعدی دانشگاه علمی و کاربردی مشکات برای ایجاد شور انتخابی، برگزاری نخستین سمینار اجتماعی در استان البرز با عنوان نقش دانشگاهیان در تبیین مردم سالاری دینی بوده است که با مشارکت دانشجویان و اساتید برگزار شد. در این سمینار مسائلی پیرامون انتخابات، تبیین ابعاد و مؤلفه‌های مردم سالاری دینی مطرح شد و سؤالاتی که ممکن است در ذهن دانشجویان ما شکل گرفته باشد توسط سخنرانان و اساتید پاسخ داده شد.

رئیس دانشگاه تأکید کرد: وقتی انتخابات کشوری با حضور و مشارکت حداکثری رقم بخور، اقتدار لازم به افراد منتخب می‌دهد که برای سرنوشت کشور خیلی بهتر تصمیم بگیرند و مناسبات را با جهان از موضع اقتدار تنظیم کنند.

وی بیان کرد: افرادی که در این انتخابات شرکت می‌کنند، اگر به عنوان نامزد انتخاباتی باشند، ما در دانشگاه‌ها مسائل و توصیه‌هایی اکیدی داشته‌ایم که‌امیدواریم این نامزد‌های انتخاباتی نیز این موارد را رعایت کنند و اولین چیزی که باعث شور و نشاط انتخاباتی می‌شود، این است که نامزد‌ها و کاندید‌ها از دو قطبی‌سازی و شبهه‌افکنی در جامعه خودداری کنند.

صالحی ادامه داد:‌امیدواریم که مردم یا وحدت و هم‌دلی به پای صندق‌های رأی حضور پیدا کنند و در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه‌ای از خود به جای بگذارند و همین طورامیدواریم افراد منتخب در چهار سال آینده اوضاع کشور را به سمت رضایت حد اکثری و عموم مردم را به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه افزود: بانوان در انتخابات نقش اصلی را دارند؛ در خانواده به عنوان مادر و یا فرزند در خانه می‌توانند بیشترین تأثیر را در نظرات افراد خانواده بگذارند. بانوانی که مادر و دارای فرزند هستند باید به فرزندان خود مشارکت اجتماعی را بیاموزند و با صبر و حوصله و بردباری مشکلات فرزندان که در مدرسه و یا دانشگاه و یا هر جای دیگر که از نظر دور می‌ماند و کسی نتوانسته این موارد را برای فرزندان حل کند، مادران با صبر و متانت می‌توانند این موارد را برای فرزندان خود در خانواده حل کنند.

وی بیان کرد: بانوانی هم که به عنوان فرزندان در خانواده هستند و یا در مشاغلی مثل معلمی، مدرس، پزشکی، پرستاری و یا در مشاغل صنعتی مشغول هستند، می‌توانند به تبیین و روشنگری بپردازند.

صالحی گفت: ما در طی تاریخ انقلاب اسلامی نباید از نقش بانوان غافل شویم، بیشترین نقش و هدایتگری برای جوانان و به ثمر رسیدن انقلاب را بانوان داشته‌اند، ‌امیدواریم این میراث که از زنان بسیار فکور که همپای مردان انقلاب را به پیش بردند بتوانیم حفظ کنیم و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

این مسئول در پایان اظهار داشت: به نظر من بانوان می‌توانند نقش بسیار شایسته‌ای در انتخابات داشته باشند، تعداد بانوان توانمدی که نامزد شدند برای انتخابات کم نیست و اگر سوابق آن‌ها را بررسی کنند می‌توانند به توانمندی آن‌ها پی ببرند و در آینده مملکت ما حضور پیدا کنند و حوادث خوبی را برای ما رقم بزنند.

منبع: تیتر یک

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *