آخرین اخبار
مشاور خانواده:

شکوه مادری را برای فرزندان بازگو کنید

مشاور خانواده گفت: به فرزندان از شکوه مادری گفته شود و از یاد نبریم که خانواده متعادل، سالم و فعال جزئی از مسئولیت بانوان است.
اشتراک گذاری
12 دی 1402
57 بازدید
کد مطلب : 6914

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ اعظم فرهاد کیایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «تیتر یک» گفت:در عصری زندگی می‌کنیم که گذر زمان باعث می‌شود بعضی از الگو‌ها را نپذیریم یا در پذیرش آن‌ها دچار مشکل شویم؛ به عنوان مثال وقتی به یک جوان از الگوی ۱۴۰۰ سال پیش می‌گوییم، یا می‌خواهیم از شهدا الگو بگیرد، خیلی تمایلی ندارد.

مشاور خانواده و روانشناس ادامه داد: یکی از اشتباهاتی که ما در معاصرسازی حضرت زهرا (س) مرتکب شده‌ایم و نتوانستیم موفق باشیم این موضوع است که نتوانسته‌ایم این شخصیت را امروزی و با یک ادبیات کارآمد و متفاوت در زندگی‌ها وارد کنیم. البته باید به این نکته توجه کنیم که معاصرسازی اهل بیت (ع) منجر به تقدس‌زدایی نشود.

وی افزود: دو بخش متغیر و ثابت زندگی حضرت زهرا (س) را به خوبی ترویج و تعریف نکرده‌ایم یا غالباً بخش ثابت را برای فرزندان خود مثال زده‌ایم، وقتی از متغیر استفاده می‌کنیم و از اصول ثابت استفاده نمی‌کنیم جوانان ما نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند.

فرهادکیایی تصریح کرد: ما باید از مصداق‌هایی مثل ساده‌زیستی استفاده کنیم، وقتی مصداق ساده به کار می‌بریم هر انسانی به ویژه جوانان نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

مشاور خانواده گفت: همان‌طور که زمان در حال کار و پیشروی است، در گفتن مسائل نیز باید به‌روز و مترقی عمل کنیم تا جوانان علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: در زمان حضرت زهرا (س) هم مثل حالا اقتصاد دچار مشکل بود، اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بانوان باید همانند این بانو نقش‌آفرینی کنند.

فرهادکیایی افزود: بانوان باید در ترویج چند موضوع کوشا باشند؛ اول، تهذیب نفس داشته باشند و روی شخصیت خود کار کنند و خودمراقبتی و خودآگاهی انجام دهند. دوم، از شکوه مادری گفته شود و از یاد نبریم که خانواده متعادل، سالم و فعال جزئی از مسئولیت بانوان است. سومین موضوع؛ می‌توانیم آسیب‌های تک‌فرزندی را توضیح دهیم و قبل از تشویق به فرزندآوری باید جلوی سقط جنین را بگیریم و نگذاریم به راحتی اسقاط جنین اتفاق بیافتد.

وی گفت: اگر افزایش جمعیت جوان نداشته باشیم در آینده هر خانواده باید از ۳ سالمند مراقبت کند. از مخارج اضافی برای کودکان‌مان بکاهیم و نگران روزی فرزندان بعدی نباشیم چراکه خداوند روزی‌رسان است.

مشاور خانواده در خاتمه خاطرنشان کرد: برای داشتن یک ازدواج موفق و پایدار باید به ۴ میم یعنی مکاشفه، مصاحبه، مشاهده، مشاوره توجه داشته باشیم و با چشم باز انتخاب کنیم تا زندگی موفقی را آغاز کنیم.

انتهای خبر/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *